Počasí
Praha 4 °C Neděle, 05. prosince 2021, Svátek má Jitka
Go to content

doprava

7 dopravních chyb Hřiba a Scheinherra

Pražané tráví dlouhé hodiny v nekonečných kolonách a magistrát pouze kupí jednu dopravní uzavírku za druhou. Objízdné trasy často neexistují, případně na nich probíhají stavební práce. To tvrdí pražská ODS, která dokonce sestavila 7 příkladů, na kterých je nekompetentnost vedení magistrátu vidět.

Kdo nevěří, ať do Prahy běží

Nebude povoleno venčení psů bez vodítka nikde, kde to není vysloveně dovoleno… A máme tu další kolo emočně vypjatých debat o psích řemínkách. Jak si jistě pamatujete, ty předchozí pokusy vždycky skončily patem, neboť se městským částem nepodařilo najít pozemky vhodné k vyčlenění pro volné pobíhání psů.

Jan Čížek: Magistrát zdražil jízdenky, chce zakázat i auta. Jak tedy budeme cestovat po Praze?

„Pražský magistrát se rozhodl k bezprecedentnímu kroku. Skokově zdražil jízdné v MHD. U jednorázových SMS jízdenek například ze současných 24 korun na 31 korun a u 90 minutové jízdenky z 32 korun na 42 korun. Údajně mají politici ušetřit na zvýšené náklady veřejné dopravy. Zároveň s tím se ale prodloužily intervaly a některé linky MHD dokonce zrušili. Tak tomu moc nerozumím,“ říká Jan Čížek, občanský aktivista z Prahy 10.

„Magistrát zdražil jízdenky a zakazuje auta. Jak máme cestovat po Praze?!“ ptá se občanský aktivista Jan Čížek

„Pražský magistrát se rozhodl k bezprecedentnímu kroku. Skokově zdražil jízdné v MHD. Například u jednorázových SMS jízdenek ze současných 24 korun na 31 korun a u 90 minutové jízdenky z 32 korun na 42 korun. Údajně mají politici ušetřit na zvýšené náklady veřejné dopravy. Zároveň s tím se ale prodloužili intervaly a některé linky MHD dokonce zrušili. Tak tomu moc nerozumím,“ říká Jan Ćížek, občanský aktivista z Prahy 10.

Středočeši zdražují jízdné, Praha musí rozhodnout

V průměru o čtvrtinu zdraží od července jízdné ve Středočeském kraji. Dohodli se na tom zastupitelé. Má to háček, musí to také schválit pražští zastupitelé, protože doprava v Praze a Středočeském kraji je téměř plně integrovaná a má společné tarify. Jinak by nebylo zvýšení cen nebylo možné.

O víkendu metro nepojede metro v úseku Skalka – Depo Hostivař

Praha – Dopravní podnik Praha (DPP) zmodernizuje zabezpečovací zařízení ve stanici Depo Hostivař. Proto bude po celý víkend, 13. – 14. března obousměrně přerušen provoz metra na lince A v úseku Skalka – Depo Hostivař. Za metro pojedou náhradní autobusy XA. Metro v daném úseku bude opět v provozu od pondělí 15. března 2021. Dopravu posílí i travaj linky 7.

DPP nově informuje o skutečném odjezdu tramvají ze zastávek

Online informace o skutečném čase odjezdu všech tramvajových spojů Dopravního podniku Praha (DPP) z jednotlivých zastávek, za jak dlouho tramvaj přijede i jaké je její aktuální zpoždění, jsou nově cestujícím k dispozici v pilotním provozu ve vyhledávačích spojení na webových stránkách DPP, PID, IDOS a také v aplikaci PID Lítačka.

Jak to jede o svátcích – Vánoce, Silvestr a Nový rok v MHD

O nadcházejícím adventním víkendu 19. a 20. prosince 2020 posílí spoje na tramvajových linkách 8 a 22, navíc bude v provozu také linka 4. O tomto víkendu posílí také autobusovou linku 207. Školní linky vyjeli v pátek 18. prosince naposledy v tomto roce, jak pojedou dále v roce 2021 se uvidí, co covid dovolí...

Jízdní řády se zatím nemění

Praha – I když byl zákaz vycházení ode dneška posunut až do 23. hodiny zatím se jízdní řády MHD směnit nebudou. Nadále bude platit ukončení denního provozu po 22:00. Uvedl to Filip Drápal, mluvčí organizátora pražské dopravy ROPID.

Pražané a Středočeši bez školních linek i flamendr vlaků

Po uzavření škol a doporučení hygieniků na omezení pohybu obyvatelstva kromě nezbytných aktivit, rozhodla Praha ve spolupráci se Středočeským krajem o zrušení školních autobusů, nočních vlaků a také některých víkendových rekreačních vlaků, jejichž primárním cílem nejsou nezbytně nutné cesty do a ze zaměstnání či k lékaři nebo na nákup.

Autobusy od soboty výrazně omezí večerní provoz

Vyhlášení nouzového stavu, uzavření restaurací a barů již ve 20:00, zrušení všech kulturních i sportovních akcí a z toho vyplývajícímu poklesu poptávky i vytíženosti večerních spojů po 20. hodině v průměru o téměř 60 % bude omezena i doprava v Praze.

Začala rekonstrukce Barrandovského mostu

Barrandovský most probíhá rozsáhlou rekonstrukcí. Její první etapu zahájila Technická správa komunikací (TSK) kdo zahájila dnes. Potrvá do roku 2025, dopravu to ale celý letošní a příští rok příliš neomezí. Opravy jsou rozděleny do dvou fází a měly by Prahu příjí na 600 milionů korun. .

Epidemiolog Roman Prymula: pravděpodobnost, že se něco stane, je poměrně vysoká

Profesor Prymula v exkluzivním rozhovoru s Janem Bělohubým pro Naši Prahu a Zulice.cz nejen komentuje současnou situaci, ale vysvětluje - třeba zda je možné „chytit“ koronavir opětovně, či zda se po prodělání získá imunita jako u spalniček. Jestli je latinskoamerický zabiják „jiný“ než COVID u nás. Proč je u nás situace hrozivější, než v sousedním Rakousku. Jestli viru napomáhá klimatizace, jaká je slabina roušek, a proč je z pohledu koronaviru Praha „časovanou bombou“. Zda druhá vlna bude nárazovou vlnou či jen postupným přílivem.

Z Malešic autobusem 133 do centra zbrzdí uzavírka Malešické

Třebešín, Vackov, Malešická - Tohoto prostoru se dotknou omezení. Hůře průjezdná je Malešická ulice od Basilejského náměstí přes Ambrožovu – ano tam, kde jezdí autobusy z Ohrady do Malešic. Pojedou jinudy. Ale autobusům i automobilům mířících především z Malešic a Třebešína zamotá i uzavírka hlavní žižkovské komunikace – Koněvovy mezi Ohradou a tunelem do Karlína.

Dlouhodobé kupóny i z mobilu v aplikaci PID Lítačka

Praha - Uživatelé mobilní aplikace PID Lítačka si nově mohou zakoupit dlouhodobé časové kupóny přímo z mobilního telefonu. Jedná se o další krok k tomu, aby se aplikace PID Lítačka stala kompletním průvodcem a pomocníkem Pražanů a Středočechů při jejich cestách veřejnou dopravou.

Chystá se oprava Barrandovského mostu

Praha - Barrandovský most není v dobré kondici, konstatovala Technická správa Praha (TSK). Most vznikal v letech 1978 -1988 a projede po něm denně 144 tisíc vozidel. TSK Praha už několik let chystá rekonstrukci. Součástí příprav byla rozsáhlá a podrobná diagnostika mostu, která ukázala slabiny stavby.

Chystá se oprava Barrandovského mostu

Praha - Barrandovský most není v dobré kondici, konstatovala Technická správa Praha (TSK). Most vznikal v letech 1978 -1988 a projede po něm denně 144 tisíc vozidel. TSK Praha už několik let chystá rekonstrukci. Součástí příprav byla rozsáhlá a podrobná diagnostika mostu, která ukázala slabiny stavby.

KOMPLET Ring Naší Prahy, VŠECHNY díly I. – III.: úspěchy i průšvihy koalice

Naše Praha v exkluzivním materiálu na téma „hodnocení rok po volbách“ ve třech po sobě jdoucích čísel (ZDE VŠECHNY TŘI) přinesla názory špičkových pražských politiků, co se za 12 měsíců od předvolebních slibů novému vedení města povedlo a co ne. S čím pohledem se vy sami nejlépe shodnete? A i vy nám můžete zaslat vaše názory, třeba přes f/casopisNasePraha.

Ring Naší Prahy díl II.: úspěchy i průšvihy koalice?

Naše Praha v exkluzivním materiálu ve třech po sobě jdoucích čísel přináší názory špičkových pražských politiků, co se za rok od předvolebních slibů novému vedení města povedlo a co ne. Dnes vám nabízíme pohledy Jiřího Pospíšila (Spojené síly pro Prahu/TOP 09) za magistrátní koalici a Tomáše Portlíka (ODS) za opozici.

Zlepší se v Praze hrůza no. 1 – nedostupné a drahé byty? STAN a TOP 09 připravily zajímavý projekt

Můžeme se přít, zda nejhorší průšvih metropole je doprava/parkování nebo nedostatek bytů navíc drahých. Pražští koaliční partneři – radní Hana Kordová Marvanová (STAN) a Jiří Pospíšil (TOP 09), předseda klubu Spojené síly pro Prahu (TOP 09 a STAN), představili 5. listopadu opatření, která mají za cíl zlevnit bydlení (nejen) v Praze. Naše metropole má totiž status kraje, takže může vůči sněmovně mít zákonodárnou iniciativu. Co Spojené síly a radní Marvanová připravily?

Zpěvačka Debbi: Prahu bych už za Německo nevyměnila!

I když světlo světa poprvé spatřila u našich západních sousedů, zpěvačka Debbi (26) je po přestěhování do naší metropole vice než šťastná. Našla tu lásku a navíc se jí daří i profesně, získala totiž již dvě hudební ocenění Anděl, které po způsobu Grammy uděluje tuzemská Akademie populární hudby.

Uzavírka kvůli Negrellimu viaduktu 13 .7. – 22.7.

Od 13. do 22. července 2019 bude v úseku ulic Ke Štvanici – Prvního pluku uzavřena komunikace Křižíkova. Důvodem je rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Uzavírka začne 13. července v cca 04:30 hodin a skončí 22. července v cca 0:30 hodin. Doprava bude vedena po objízdných trasách.

Po 8 letech se během noci otevře i Historická budova Národního mu

Šestnáctá Pražská muzejní noc proběhne v sobotu 8. června od 19.00 hodin. Návštěvníkům se otevřou brány 45 muzeí, galerií a dalších kulturních institucí v celkem 70 objektech. Letos se do akce zapojilo i Pražské Quadriennale. Po dlouhých osmi letech je veřejnosti zpřístupněna nově zrekonstruovaná Historická budova Národního muzea.

Vídeňská ulice do září v rekonstrukci

Jižní část Prahy čeká od začátku června zásadní dopravní omezení. Technická správa komunikací tu zahájí další etapu rekonstrukce Vídeňské ulice, během níž uzavře úsek od ulice K Zeleným domkům až po kruhový objezd u Obchodního centra Kunratice v ulici Dobronická.

Opravit se to musí, ale jde to i jinak

Podolí/Braník/Modřany - Výluka tramvají výměna kolejí v úseku Dvorce – Nádraží Braník (Sídliště Modřany) se stala pokusným králíkem, který by měl ukázat, že oprava kolejí lze v Praze dělat i jinak.

Vyjížďka do minulosti aneb pražské metro slaví 45 let

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) při příležitosti oslav 45. výročí od zahájení provozu metra vypraví historické soupravy Ečs a 81-71, které zavezou návštěvníky zpátky do minulosti. Na trase C bude ve středu 8. května 2019 po celý den probíhat doprovodný program ve formě foto zastávek obou souprav. Na své si přijdou všichni, kteří každodenně využívají tohoto nejrychlejšího prostředku pražské městské dopravy.

POZOR DOPRAVA: Volkswagen Maraton Praha omezení 5. května

V neděli 5. května 2019 se v Praze koná 25. ročník Pražského maratonu – Volkswagen Maraton Praha 2019. Tento běh, jehož trasa je stejná jako v minulém roce, budou doprovázet dopravní opatření. A to jak na trase závodu, tak i na některých přiléhajících komunikacích. V centru města doporučujeme využívat linek metra, jejichž provoz je v období přibližně od 7.00 hodin do 14.30 hodin posílen.

Novinka v boji proti černým pasažérům

V rámci kampaně Nejedeš načerno?, která se zaměřuje na boj s černými pasažéry, začal tento týden pražský dopravní podnik umisťovat do většiny stojanů s jízdními řády na tramvajových zastávkách vizuály s krátkými slogany, které cestujícím připomínají otázku, zda nejedou bez platného dokladu.

Od soboty jezdí sezonní přívozy

V sobotu 23. března vyplují na svou pravidelnou trasu také čtyři sezonní linky pražských přívozů, které jsou součástí pražské integrované dopravy už 15 let. Základem pražských přívozů je celoroční provoz linek P1 (Sedlec – Zámky), P2 (V Podbabě – Podhoří) a P8 (Císařský ostrov – Troja). Stále funguje zdarma Trojský přívoz - náhrada za spadlou lávku.

Omezení provozu na Štěrboholské spojce

Štěrboholy/Malešice – Technická správa komunikací zahájila v pondělí 18. března rozsáhlou opravu další části Štěrboholské spojky, a to ve směru z centra v úseku od nájezdové rampy na Průmyslovou ulici po výjezd z čerpací stanice pohonných hmot MOL.

Do Edenu přijela španělská Sevilla

Ve čtvrtek 14. března ve 21 hodin nastoupí fotbalisté Slavie k odvetnému osmifinálovému zápasu Evropské ligy UEFA proti Seville. Utkání je vyprodáno, i proto doporučujeme fanouškům přijít na zápas alespoň hodinu před začátkem zápasu. Brány Sinobo Stadium se otevírají v 19 hodin.

Praha 6 slibuje pomoc s hlukem

Ruzyně - Obyvatelé Jivin a Kružína si za ta léta již zvykli. Nad jejich starou d movskou zástavbou vzlétají letadla každých deset minut a vydávají takový hluk, že při pobytu venku je potřeba na chvíli přestat mluvit. Radnice se nechala slyšet, že se na problém v tomto volebním období zaměří. I proto, že cestování letadlem je stále oblíbenější.

Konec uhlí v Praze v roce 2020, omezení dopravy se také připravuje

Praha chystá vyhlášku, která zakazuje topení uhlím. Zákaz by měl začít platit v roce 2020 tedy o dva roky dříve, než má začít platit v ČR. Přesněji jde o to, že od září 2022 bude zákonem o ochraně ovzduší zakázáno topit v celé ČR kotli spadajícími do nejnižších dvou z pěti emisních tříd, takže nutnost výměny kotlů bude nezbytná.

Ropid je tu čtvrt století

Před 25 lety 1. prosince 1993 vznikla organizace ROPID Zřízením organizátora se začala psát historie Pražské integrované dopravy. Postupné zapojování železničních a příměstských autobusových linek do systému MHD v Praze předznamenalo rozvoj sítě PID dále do Středočeského kraje, který mohl být naplno spuštěn po změně tarifního systému v roce 1996.

Dopravní stavby najdete na hlavním nádraží

Hlavní nádraží v Praze ožije v první polovině prosince laickými fotografiemi dopravních staveb v České republice. Výstava na velkoformátových panelech ukáže nejúspěšnější snímky, které zasílali od července do září amatérští fotografové z celé země.

Vrátí se na Václavské náměstí tramvaje?

Praha – Už několikrát se v průběhu posledních dvaceti let hovořilo o tom, že by se na Václavské náměstí měly vrátit tramvaje. Hovořil o nich například i bývalý šéf dopravního výboru magistrátu František Laudát (původně ODS, následně TOP09).

Vítězné náměstí se otevře lidem.Podívejte se na vítězný návrh

Dejvice - Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) v úterý 13. listopadu večer vyhlásil výsledky architektonické soutěže na novou podobu Vítězného náměstí. Návrh, který byl odbornou porotou oceněn jako nejlepší, odklání veškerou dopravu mimo střed náměstí. Kulaťák tak získává zcela novou tvář. Autoři návrhu jsou Pavel Hnilička, Eva Macáková a Josef Filip.

Výluka tramvají ve Spálené od 29. 10. do 8. 11.

Nové Město - Z důvodu opravy tramvajové trati na křižovatce ulic Lazarská a Spálená bude od pondělí 29. 10. 2018 (cca 4:30 hod.) do čtvrtka 8. 11. 2018 (cca 4:30 hod.) obousměrně přerušen tramvajový provoz ve Spálené ulici, v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Myslíkova a Lazarská.

Budou pokračovat společné vyjezdy hasičů a záchranky?

Největší nepřítel řidiče sanity? Možná jiný řidič… Podle zpráv Naší Prahy je dnes v hlavním městě obvyklý dojezd sanitky k vážnějším případům do osmi minut (ze zákona 20 min.). Mimo jiné průjezdu sanitek brání přecpání dopravních tepen auty a často i špatné dělání uličky. Rychlejším zásahům snad pomůže i nová koncepce, která mj. navýší na 25 počet výjezdových základen, obvykle společně s hasiči. Jednu takovou otevřeli po rekonstrukci v září ve Strašnicích v Průběžné. Jan Bělohubý Víte, že Pražské záchrance je už 160 let a patří mezi nejstarší a nejvyspělejší na světě? Sbor ochranný svou pomocí při požárech Šitkovských mlýnů v roce 1858 i během povodní, které provázely Pražany v posledních desetiletích 19. století, získal takový věhlas, že byl žádán o radu a pomoc při zakládání obdobných organizací i v jiných městech, a první sídlo získává v dolní části Václavského náměstí v říjnu 1890. Tehdy byly získány první dopravní prostředky a zavedena nepřetržitá služba. Ta trvá prakticky až doposud. Od začátku první do konce druhé světové války záchranka sídlila na Staroměstském náměstí – v té době je sboru povoleno při jízdě používat fanfárovou trubku. Kdo si pamatujete, že z jediné pražské centrály na žižkovské Ohradě nebo v Holešovicích jezdily houkačky typu „stejšn“ snad na každé místo v Praze? Následuje 50 let v holešovickém sídle Dukelských hrdinů, přičemž vozy vyjížděly třeba ze zmíněné Ohrady. Sedmdesátá léta připomene kultovní postava dr. Jandery, i to, že v roce 1973 byla zřízena linka 155. Krom ní dnes můžete využívat i mezinárodní 112. Rendez-vous šetří čas Před třiceti lety byl také – rovněž poprvé u nás – v Praze zahájen provoz systémem rendez-vous, kdy lékař vyráží na místo rychlým osobním vozem a pomalejší a často vzdálenější velká “sanitka” přijíždí v případě potřeby za ním. Navíc ve většině případů není nutný doprovod pacienta lékařem při transportu a lékař je tak k dispozici pro další případ. Jedině díky tomuto systému funguje záchranná služba v Praze se zhruba polovičním až třetinovým počtem posádek proti celostátnímu průměru vztaženému na počet obyvatel Prahy (1,5 milionu obyvatel Prahy by odpovídalo 45 jednotek RLP resp. RZP, v Praze jich je 23, z toho 8 RLP). Charakteristické je to, v Praze (již od 1945) záchranná služba spadá přímo po metropoli a ne, takže město může plánovat i místa, kde budou tzv. výjezdové skupiny i mimo nemocnice. V letos schválené koncepci rozvoje – mimochodem podpořili ji všchni pražští zastupitelé napříč politickou ideologií – se během čtyř let plánuje výjezdových základen na 25, posílením výjezdových skupin na 40 a celkovým navýšením počtu zaměstnanců na 585, a to především přímo v terénu a na operačním středisku. Všichni jsou pro, proč to nejde rychleji? „Rozšiřování počtu našich základen vychází z dlouhodobé koncepce schválené pražskými zastupiteli napříč politickým spektrem. Podle koncepce by měla mít ZZS HMP do roku 2021 vybudovanou síť 25 základen, aby zajistila dostupnou přednemocniční péči v rozrůstající se metropoli a zachovala vynikající dojezdové časy k pacientům,“ uvádí ředitel pražské záchranky Petr Kolouch. Koncepce musí reagovat na rozrůstající se metropoli, zhoršující se průjezdnost Prahy i bezpečnostní situaci v Evropě. „Cílem koncepce je poskytnou záchranné službě, která je výkladní skříní systému zdravotní péče, adekvátní podmínky pro provoz. Koncepce reflektuje současné komplikace, jako je například stále komplikovanější doprava v metropoli. Počítá také s rozšiřováním počtu personálu přímo v provozu, což do budoucna výrazně sníží počet přesčasových hodin,“ říká končící radní pro zdravotnictví Radek Lacko (ANO 2011). Koncepce rovněž počítá s obnovou vozového parku. Na konci roku 2021 bychom tak měli mít k dispozici 80 sanitních vozů, které budou maximálně šest let staré. Třicet nových vozů RZP převezmeme už letos. Vedení a operační centrála sedí „u strážníků“ v budově na Korunní. V září po rekonstrukci Strašnice Na 22 vrostl počet základen, ze kterých vyjíždějí vozy záchranné služby. Znovuotevřelo se po rekonstrukci stanoviště v ulici Průběžná ve Strašnicích. Od 3. září zde působí jedna dvoučlenná posádka zdravotnických záchranářů – specialistů pro urgentní medicínu. Základna se nachází v prostorách stanice Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy. „Je to výhodné z hlediska ekonomického snížením provozních nákladů. Současně tato praxe pomáhá při budování dobrých vztahů mezi oběma složkami, což vede k výsledkům při společných zásazích,“ říká o společných základnách ředitel pražských hasičů brigádní generál Roman Hlinovský. Ve Strašnicích budou posádky sloužit v 12hodinových směnách. Dominantu stanice tvoří hlavní jednopatrová budova s výjezdovými garážemi, zásahovou technikou a prostorami pro 60 hasičů sloužících v třísměnném, 24hodinovém režimu služby. Velkorysý prostor hlavní budovy stanice, která byla dostavěna v roce 1987, umožňuje působení i jiným než výjezdovým složkám HZS hl. m. Prahy. Je zde oddělení prevence a ochrany obyvatelstva pro městské části Praha 10, 15 a 22 a část strojního oddělení. V minulosti stanice sloužila například také jako sklad humanitární pomoci pro země bývalé Jugoslávie či oblasti zasažené povodněmi. -box I Fakta o pražské záchrance: -Sanitky v Praze najezdí ročně 2,5 milionu kilometrů. -Cíl je, aby sanita najezdila max 300 tisíc kilometrů nebo max 6 let. -Záchranáři mají (v roce 2016) 65 skříňových sanitek, do 2021 jich chtějí 80. -K možnému využití na společnou výjezdovou skupinu se vyhledávají se objekty hlavně u hasičů na okrajích Prahy. -V plánu jsou lokality Argentinská, Průběžná, Klánovice, Sokolská a Bohnice. -Box II Naše Praha vás zkouší: Jaký je správný postup (a od října i povinný zákonem) tvoření uličky - při pouštění vozu s blikačkou – kam uhnout? A)Pravý a prostřední doprava, levý doleva B)Pravý doprava, levý a prostřední doleva C)Pravý doprava, levý doleva, a prostřední podle situace, kam usoudí. (Správnou odpověď s článkem na www.nasepraha.cz)

Auta se po opravách vrátí do Husitské, mění se i MHD

Od 1. října se do Husitské ulice vrátí provoz ve směru do centra. Rekonstrukce této důležité dopravní tepny v úseku mezi ulicí Trocnovskou a Tachovským náměstím v délce 650 metrů začala 12. března a její zprůjezdnění v obou směrech je naplánováno na 25. listopadu. I poté ovšem budou pokračovat dokončovací práce, především dodláždění chodníků.

Odložená oprava Koněvovy ulice začala

Od úterý 31. 7. je v Koněvově ulici přes dva týdny dva týdny přerušen provoz směrem z centra. Původně měla začít oprava v polovině července, ale když 9. Července, kvůli jiným uzavírkám zkolabovala doprava c podstatné části Prahy, město rekonstrukci posunulo.

Vinohradská se má opravovat od 30. července

Tramvajová trať v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Želivského nebude v provozu z důvodu rekonstrukce a opravy tramvajové trati od soboty 30. června 2018 do soboty 1. září 2018 a to obousměrně. Místo tramvají bude jezdit náhradní autobus. V denním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X11 v trase Želivského – Flora – Jiřího z Poděbrad – Náměstí Míru a linka X16 v trase Želivského – Flora. V nočním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X91 v trase Želivského – Flora.

Kudy povede tramvaj do Zdib?

O prodloužení tramvajové tratě z Kobylis do Středočeského kraje se mluví delší dobu, teď je konečně rozhodnuto. Prodloužení tramvajové tratě do Zdib schválili městští radní.

Atentátnící na Heydricha mají nový pomník. Stovky lidí kladly věnce

Stovky lidí včetně politiků si v pondělí dopoledne u kostela sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ulici v Praze připomněly památku parašutistů, kteří v roce 1942 uskutečnili úspěšný útok na říšského protektora Reinharda Heydricha. V poledne zástupci Prahy 2 odhalili na chodníku proti kostelu, v němž po boji atentátníci zahynuli, pamětní destičky připomínající padlé parašutisty. Od atentátu na Heydricha letos uplynulo 76 let.

V metru budou teroristi. Prahu čeká velké cvičení bezpečnostních složek

Hlavní město čeká jedno z největších cvičení za posledních několik let. Konat se bude ve středu 20. června v brzkých ranních hodinách a zúčastní se jej stovky figurantů a členů složek Integrovaného záchranného systému. Místem „teroristického útoku“ se stane vestibul stanice Muzeum na trase metra C. Cvičení má za cíl připravit bezpečnostní a záchranné složky na případný zásah v reálném prostředí.

Sweetsen fest letos zamíří i na přehradu Olešnou

Letošní patnáctý festival tvoří deset scén ve Frýdku-Místku. Hudební akce však má přesah i do dalších oblastí – tance, literatury, divadla a letos také do architektury. Sweetsen fest zahájí výstava Frýdek-Místek a architektura ve veřejném prostoru, která se uskuteční ve slezanské tkalcovně v Těšínské ulici. Během vernisáže představí osobně architektka Eva Jiřičná dostavbu Národního domu. Festivalové dění přiblížil zakladatel a organizátor festivalu Petr Korč.