Počasí
Praha -1 °C Pátek, 27. ledna 2023, Svátek má Ingrid
Go to content
Naše Praha na Facebooku

řidič

Vláda schválila přehlednější bodový systém a řidičský průkaz od 17 let

Novela zákona o silničním provozu podle Ministerstva dopravy zjednodušuje bodový systém a zpřísňuje sankce za nejzávažnější přestupky. Zavádí zároveň povinný preventivní program pro začínající řidiče, kteří se dopustí závažného porušení pravidel silničního provozu. Návrh také umožnuje řídit auto už od 17 let pod dohledem mentora. Tato novela má platit od příštího roku.

VIDEO: Opilec bez řidičáku a nabouraná auta

Když hlídka strážníků projížděla po třetí hodině ranní Oveneckou ulicí v Praze 7, všimla si skupinky zjevně opilé mládeže, která zamířila ke sdílenému autu. Vzápětí po rozjezdu řidič poškodil jedno ze zaparkovaných aut...

VIDEO: Opilec nastartoval automobil a usnul

Vozidlo s běžícím motorem a spící osobou na sedadle řidiče zaměstnalo strážníky na Praze 2. Muž, který se po probuzení neváhal přiznat k předchozí jízdě, vykazoval známky požití většího množství alkoholu, jehož přítomnost následně potvrdila dechová zkouška. Celou záležitostí se bude zabývat státní policie.

Z autobusů a tramvají na nás bude mluvit barman Vočko

Novým hlasem autobusů a tramvají na linkách Pražské integrované dopravy (PID) bude herec a dabér Jan Vondráček. V anketě, kterou v květnu a červnu zrealizoval Dopravní podnik hl. m. Prahy ve spolupráci s hl. m. Prahou, ROPIDem a IDSK, pro něj hlasovalo více než 62 % z celkem 200 013 respondentů.

VIDEO: Pronásledovaný řidič riskantní jízdou ohrožoval své okolí až do centra Brna, kde jej policisté zneškodnili

Na policejní pokyn k zastavení na dálnici D1 u Holubic v úterý reagoval jedenatřicetiletý řidič Škody zběsilou jízdou, při níž se řítil rychlostí i kolem dvou set kilometrů za hodinu a řadu řidičů vystavil do nebezpečí. Podívejte se na celý úspěšný policejní zákrok. Neohrozil i vás? Přihlaste se policistům!

AUDIO: Praha hledá SuperHlas! Výsledky můžete ovlivnit i vy! Hlasujte!

Dopravní podnik aktuálně hledá hlas, který bude mluvit v autobusech a tramvajích a městských a příměstských linkách MHD. Kdo nahradí legendární hlasatelku Československého a Českého rozhlasu Dagmar Hazdrovou, která provozní hlášení a názvy zastávek pražské MHD nahrává od roku 1996? Podle Dopravního podniku mohou zájemci vybírat ze čtyř hlasů, které předvybrali hlasoví odborníci. Konec hlasování je v neděli 19. června 2022. Poslechněte si všechny čtyři nominované hlasy a hlasujte.

VIDEO: Zhulenej řídil rád…

Včera v osm hodin večer v Praze-Vinoři zadržela hlídka strážníků za volantem mladíka se zákazem řízení a poté překvapivě zjistila, že je mladík hledanou osobou. Podívejte se na video zásahu.

Pozor! Zimní bunda do autosedačky nepatří

Nesprávné upevnění autosedačky a usazení dítěte do ní zvyšuje v případě nehody riziko zranění. Snad nejčastější chybou je, že dítě je v autosedačce až moc oblečené. Vyplývá to z vyjádření Týmu silniční bezpečnosti neziskové organizace Bezpečně na silnicích.

Bude Praha jen město pro cyklisty?

Ačkoli mi je vášeň pro městskou cyklistiku cizí, respektuji, že k modernímu velkoměstu tento typ přepravy zkrátka patří. Cyklisté ale nesmí být jedinou skupinou, na které vedení města myslí. Jsou situace, kdy opravdu nezbývá, než nasednout do auta – které ostatně k přepravě využívají i pánové Hřib a Zábranský.

Jen další metla na řidiče

Předjíždění cyklistů s odstupem 1,5 metru? V Praze? To je blbý vtip, ne? V metropoli, kde vinou na magistrátu vládnoucím Praze sobě Jana Čižinského a Pirátům je řidič považován za nepřítele?

7 dopravních chyb Hřiba a Scheinherra

Pražané tráví dlouhé hodiny v nekonečných kolonách a magistrát pouze kupí jednu dopravní uzavírku za druhou. Objízdné trasy často neexistují, případně na nich probíhají stavební práce. To tvrdí pražská ODS, která dokonce sestavila 7 příkladů, na kterých je nekompetentnost vedení magistrátu vidět.

Kdo z nás bude mít na elektromobil?

Asi jako většina Pražanů, i já jsem se v posledních týdnech chytil do pastičky dopravní zácpy. Je to v Praze peklo, uzavírky jsou skoro všude. Příběh byl o to smutnější, že jsem jel pro děti a místo plánovaných 40 minut i s rezervou mi cesta trvala skoro dvě hodiny. Dovedete si asi představit ten stres a nejistotu, aby se jim něco nestalo.

Opravdu lze v Praze parkovat v klidu?

Pozor! Návrat do poprázdninové metropole může sebou přinést zdravotní potíže a možná i ohrozit život. Infarkt? Praskání žilek v očích? Dušnost? Vysoký tlak? Už druhé volební období (Krnáčová a Hřib) nám totiž magistrát bohorovně přikazuje: PARKUJ V KLIDU!

NATURHOUSE pomáhá k vysněné postavě. A léto se blíží… Tyto úžasné proměny musíte vidět!

Sluneční paprsky už signalizují začátek plavkové sezóny. S jejich sílícím vlivem roste i počet kilogramů, které se na poslední chvíli snažíme shodit. Každá dieta, která slibuje rychlý výsledek, ovšem není založena na redukci tuků, a proto většinou nebývá trvalá. Ve skutečnosti totiž dojde k úbytku svalové hmoty. Člověku se může sice zdát, že trochu zhubl, ale ne na dlouho.

Jak by mohlo vypadat mýtné v Praze

Majitelé starších automobilů si možná budou muset za vjezd do historického centra Prahy připlatit. Magistrát totiž v několikaletém horizontu zvažuje zavést mýtné. Jeho prostřednictvím chce bojovat se zhoršujícím se stavem životního prostředí v metropoli. „Praha je podle výzkumů třetím nejhůře postiženým regionem v ČR,“ uvedl náměstek primátora Petr Hlubuček (STAN).

Zdrogovaný čtyřkolkář policii neujel

V době nouzového stavu policistům z oddělení hlídkové služby ujížděl řidič čtyřkolky. Zastavil ho až remízek, přes který vedl potok. Navíc řídil i přesto, že měl zadržený řidičský průkaz a byl pod vlivem drog.

Nabourala v centru a ujela

Praha 1 - Strážníci zastavili řidičku vozidla, která měla způsobit dopravní nehodu a z místa ujela. K jejímu dopadení přispěl řidič nabouraného auta, který si situaci nenechal líbit, rozjel se za ní a následně upozornil strážníky.

Dva těžkooděnci a zdravotní sestra zachraňovali životy

Policisté speciální pořádkové jednotky poskytli první pomoc zraněným při vážné dopravní nehodě, která se stala ve středu kolem 19. hodiny na křižovatce ulic Mariánská, Lhotecká a U Kamýku v Praze 4. Řidič autobusu č. 150 tam narazil přední částí vozu do dvou mladých žen, které v tu chvíli přecházely přes silnici.

Série napadení pražských strážníků

Pražská městská policie zaznamenala další tři případy nebývale agresivních útoků na strážníky. Za prvních devět měsíců letošního roku bylo v metropoli napadeno celkem 52 strážníků. Všechny případy útoků na úřední osobu byly předány Policii ČR.

Budou pokračovat společné vyjezdy hasičů a záchranky?

Největší nepřítel řidiče sanity? Možná jiný řidič… Podle zpráv Naší Prahy je dnes v hlavním městě obvyklý dojezd sanitky k vážnějším případům do osmi minut (ze zákona 20 min.). Mimo jiné průjezdu sanitek brání přecpání dopravních tepen auty a často i špatné dělání uličky. Rychlejším zásahům snad pomůže i nová koncepce, která mj. navýší na 25 počet výjezdových základen, obvykle společně s hasiči. Jednu takovou otevřeli po rekonstrukci v září ve Strašnicích v Průběžné. Jan Bělohubý Víte, že Pražské záchrance je už 160 let a patří mezi nejstarší a nejvyspělejší na světě? Sbor ochranný svou pomocí při požárech Šitkovských mlýnů v roce 1858 i během povodní, které provázely Pražany v posledních desetiletích 19. století, získal takový věhlas, že byl žádán o radu a pomoc při zakládání obdobných organizací i v jiných městech, a první sídlo získává v dolní části Václavského náměstí v říjnu 1890. Tehdy byly získány první dopravní prostředky a zavedena nepřetržitá služba. Ta trvá prakticky až doposud. Od začátku první do konce druhé světové války záchranka sídlila na Staroměstském náměstí – v té době je sboru povoleno při jízdě používat fanfárovou trubku. Kdo si pamatujete, že z jediné pražské centrály na žižkovské Ohradě nebo v Holešovicích jezdily houkačky typu „stejšn“ snad na každé místo v Praze? Následuje 50 let v holešovickém sídle Dukelských hrdinů, přičemž vozy vyjížděly třeba ze zmíněné Ohrady. Sedmdesátá léta připomene kultovní postava dr. Jandery, i to, že v roce 1973 byla zřízena linka 155. Krom ní dnes můžete využívat i mezinárodní 112. Rendez-vous šetří čas Před třiceti lety byl také – rovněž poprvé u nás – v Praze zahájen provoz systémem rendez-vous, kdy lékař vyráží na místo rychlým osobním vozem a pomalejší a často vzdálenější velká “sanitka” přijíždí v případě potřeby za ním. Navíc ve většině případů není nutný doprovod pacienta lékařem při transportu a lékař je tak k dispozici pro další případ. Jedině díky tomuto systému funguje záchranná služba v Praze se zhruba polovičním až třetinovým počtem posádek proti celostátnímu průměru vztaženému na počet obyvatel Prahy (1,5 milionu obyvatel Prahy by odpovídalo 45 jednotek RLP resp. RZP, v Praze jich je 23, z toho 8 RLP). Charakteristické je to, v Praze (již od 1945) záchranná služba spadá přímo po metropoli a ne, takže město může plánovat i místa, kde budou tzv. výjezdové skupiny i mimo nemocnice. V letos schválené koncepci rozvoje – mimochodem podpořili ji všchni pražští zastupitelé napříč politickou ideologií – se během čtyř let plánuje výjezdových základen na 25, posílením výjezdových skupin na 40 a celkovým navýšením počtu zaměstnanců na 585, a to především přímo v terénu a na operačním středisku. Všichni jsou pro, proč to nejde rychleji? „Rozšiřování počtu našich základen vychází z dlouhodobé koncepce schválené pražskými zastupiteli napříč politickým spektrem. Podle koncepce by měla mít ZZS HMP do roku 2021 vybudovanou síť 25 základen, aby zajistila dostupnou přednemocniční péči v rozrůstající se metropoli a zachovala vynikající dojezdové časy k pacientům,“ uvádí ředitel pražské záchranky Petr Kolouch. Koncepce musí reagovat na rozrůstající se metropoli, zhoršující se průjezdnost Prahy i bezpečnostní situaci v Evropě. „Cílem koncepce je poskytnou záchranné službě, která je výkladní skříní systému zdravotní péče, adekvátní podmínky pro provoz. Koncepce reflektuje současné komplikace, jako je například stále komplikovanější doprava v metropoli. Počítá také s rozšiřováním počtu personálu přímo v provozu, což do budoucna výrazně sníží počet přesčasových hodin,“ říká končící radní pro zdravotnictví Radek Lacko (ANO 2011). Koncepce rovněž počítá s obnovou vozového parku. Na konci roku 2021 bychom tak měli mít k dispozici 80 sanitních vozů, které budou maximálně šest let staré. Třicet nových vozů RZP převezmeme už letos. Vedení a operační centrála sedí „u strážníků“ v budově na Korunní. V září po rekonstrukci Strašnice Na 22 vrostl počet základen, ze kterých vyjíždějí vozy záchranné služby. Znovuotevřelo se po rekonstrukci stanoviště v ulici Průběžná ve Strašnicích. Od 3. září zde působí jedna dvoučlenná posádka zdravotnických záchranářů – specialistů pro urgentní medicínu. Základna se nachází v prostorách stanice Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy. „Je to výhodné z hlediska ekonomického snížením provozních nákladů. Současně tato praxe pomáhá při budování dobrých vztahů mezi oběma složkami, což vede k výsledkům při společných zásazích,“ říká o společných základnách ředitel pražských hasičů brigádní generál Roman Hlinovský. Ve Strašnicích budou posádky sloužit v 12hodinových směnách. Dominantu stanice tvoří hlavní jednopatrová budova s výjezdovými garážemi, zásahovou technikou a prostorami pro 60 hasičů sloužících v třísměnném, 24hodinovém režimu služby. Velkorysý prostor hlavní budovy stanice, která byla dostavěna v roce 1987, umožňuje působení i jiným než výjezdovým složkám HZS hl. m. Prahy. Je zde oddělení prevence a ochrany obyvatelstva pro městské části Praha 10, 15 a 22 a část strojního oddělení. V minulosti stanice sloužila například také jako sklad humanitární pomoci pro země bývalé Jugoslávie či oblasti zasažené povodněmi. -box I Fakta o pražské záchrance: -Sanitky v Praze najezdí ročně 2,5 milionu kilometrů. -Cíl je, aby sanita najezdila max 300 tisíc kilometrů nebo max 6 let. -Záchranáři mají (v roce 2016) 65 skříňových sanitek, do 2021 jich chtějí 80. -K možnému využití na společnou výjezdovou skupinu se vyhledávají se objekty hlavně u hasičů na okrajích Prahy. -V plánu jsou lokality Argentinská, Průběžná, Klánovice, Sokolská a Bohnice. -Box II Naše Praha vás zkouší: Jaký je správný postup (a od října i povinný zákonem) tvoření uličky - při pouštění vozu s blikačkou – kam uhnout? A)Pravý a prostřední doprava, levý doleva B)Pravý doprava, levý a prostřední doleva C)Pravý doprava, levý doleva, a prostřední podle situace, kam usoudí. (Správnou odpověď s článkem na www.nasepraha.cz)

VIDEO: Honička po půlce Prahy za kradeným autem s řidičem bez řidičáku

Dramatické chvíle zažili strážníci z Prahy 1, kteří se pokusili zastavit vozidlo, jehož řidič spáchal dopravní přestupek, a poté začal ujíždět. Zákrok se tak nakonec neobešel bez divoké honičky centrem Prahy, která skončila až na druhém břehu Vltavy. Třiadvacetiletý mladík ve vysoké rychlosti nezvládl řízení a narazil do vozidla, které mu bránilo v rychlé jízdě. Strážníci po zadržení řidiče následně zjistili, že nemá řidičské oprávnění a automobil je veden v databázi odcizených vozidel. VIDEO na facebooku.

Dopravní nehody uzavřely dva pražské tunely

Každodenní ranní napjatou dopravní situaci v Praze dnes dopoledne ještě o něco více zkomplikovaly dvě dopravní nehody v tunelech. V Mrázovce havaroval motocykl, Strahovský tunel je kvůli nehodě nákladního vozidla ve směru na Prahu 5 částečně uzavřen.

A co když jde o život? Jak se jezdí hasičům, záchranářům a policistům po Praze?

Začalo to na Ládví, v levém jízdním pruhu, který se změnil na odbočovací, se objevil betonový „protiteroristický“ zátaras. Doprava se zpomalila. Naše Praha pak upozornila i na další nesmysly, které vznikají na pražských silnicích. A hned se nám začali ozývat řidiči, kteří jezdí s vozy Integrovaného záchranného systému (IZS). Hasiči, záchranáři, policisté, strážníci…. Oskar Kuptík

Placení parkovného bez lístků aneb S čím Pražanům pomáhají mobilní aplikace a weby?

Rychlý vývoj doby i technologií je pro nás v mnohém úlevou. Mezi chytré a rychlé pomocníky již dávno nepatří jen internet, ale i chytré telefony. Nejbližší hospoda, parkovací místo nebo nahlášení díry v silnici. Díky webům a aplikacím, které Pražanům usnadňují život a šetří jejich čas, vyřešíte, najdete nebo nahlásíte řadu věcí rychle a jednoduše.

Řidič nadýchal skoro 4,5 promile

Těžko uvěřitelných skoro čtyři a půl promile nadýchal řidič vozidla na pražském Proseku. Navíc jízdou v opilosti poškodil několik zaparkovaných vozidel. Případ dále šetří dopravní policisté.

Autobus versus kamion – 9 zraněných

Kunratice – Kamion s autobusem MHD linky 197 se dnes 14.12. cca v 11 hodin srazil na Kunratické spojce. Devět lidí bylo zraněno. Z toho tři těžce. Těžce zraněný je i řidič autobusu. Řuidič kamionu byl zraněn lehce.

Autobus versus kamion – 9 zraněných

Kunratice – Kamion s autobusem MHD linky 197 se dnes 14.12. cca v 11 hodin srazil na Kunratické spojce. Devět lidí bylo zraněno. Z toho tři těžce. Těžce zraněný je i řidič autobusu. Řuidič kamionu byl zraněn lehce.

Postřehy Naší Prahy 6: Na žhavé téma zón a absence míst

Názory na prospěšnost zón „pražského pojetí“ se mezi lidmi, odborníky, novináři i politiky různí. Napříč metropolí lze vysledovat i mezi politiky velmi široké spektrum, od radikálních názorů prezentovaný extrémní částí zelených ideí „řidič = zločinec“ přes velkou množinu nejasných slibů „prostě to (někdy) vyřešíme“ až po různé nápady řešení.

VIDEO: Muž a žena řídili pod vlivem alkoholu. Jeden navíc bez řidičáku

Dva opilé řidiče, muže a ženu, zadrželi pražští strážníci v sobotu. Na mladou sedmadvacetiletou řidičku upozornil městskou policii oznamovatel. Žena nadýchala přes 2 ‰. Pětačtyřicetiletého muže odhalili strážníci díky dobré místní znalosti. Muž, který nikdy nevlastnil řidičský průkaz, nadýchal přes 3 ‰. Případy se nyní zabývají policisté.

Řidič dodávky najel do strážnice

„Nic ti nedám a dej mi pokoj!“ Takto reagoval řidič dodávky, který stál v zákazu zastavení. Nakonec z místa odjel. Přitom najel do strážnice. Ta byla se zraněním převezena do nemocnice. Muž byl zadržen další hlídkou a předán Policii ČR.

Požár kamionu uzavřel dálnici D8

Jednotky Hasičského záchranného sboru Praha ze stanice Holešovice a jednotky Středočeského kraje ze Zdib, Vodochod a Neratovic zasahovaly 12. srpna na konci Cínovecké ulice (začátek D8) ve směru z Prahy 9 u požáru návěsu kamionu, který převážel zeleninu.

Taxikář uzamkl klientku v autě, chtěl si tak vymoct vysokou cenu za přepravu

Další případ nepoctivého řidiče taxislužby řešili pražští strážníci ze skupiny TAXI. Pár turistů se svezl z Rytířské ulice ke svému hotelu u Jiráskova náměstí. Taxikář za cestu dlouhou necelé dva kilometry požadoval 2000 korun. Protože dvojice u sebe neměla tak vysokou hotovost, poslal muže pro peníze do hotelu a ženu nechal uzamčenou ve voze. Zaměstnanci hotelu ženě pomohli a oznámili toto jednání na linku 156. Řidiče se podařilo pražskými strážníky předat Policii ČR.

Za jízdu taxíkem si řidič naúčtoval nehoráznou sumu

Pět tisíc korun a 50 Euro požadoval řidič vozidla taxi po turistce za cca 14 km jízdy. Obvyklá taxa by se měla pohybovat do 500 korun. Ženě se cena nezdála, a proto vše nahlásila recepční hotelu, kde byla ubytována. Skvělou práci pak odvedli strážníci ze skupiny taxi, kteří muže podle popisu nalezli a předali policii.

Upozornění pro řidiče: Podívejte se na platnost svého řidičského průkazu

V letošním roce by v České republice měla postupně vypršet platnost více než 800 tisícům řidičských průkazů. Jedná se o průkazy, které byly vydány v roce 2007 s dobou platnosti na 10 let. Řidiči by si měli platnost svého řidičského průkazu zkontrolovat a včas požádat o jeho výměnu. Vyhnou se tak frontám a případně riziku pokuty za neplatný průkaz.

Strážníci a policisté dohlídnou na přechodech u škol

I letos na začátku letošního školního roku strážníci a policisté ve zvýšené míře hlídat pohlídají přechody pro chodce v blízkosti škol . Nejen 1. září ale i v dalších dnech. „Jsem velmi rád, že díky těsné součinnosti Městské policie Praha a Policie ČR budou přechody v blízkosti škol bezpečné. Bezpečnost dětí v dopravě je jednou z našich priorit," řekl Bc. Libor Hadrava, radní HMP pro oblast bezpečnosti.

Modrá smrt II: Parkovací chaos vrcholí

Přibyly další vzájemně nekompatibilní zóny. Některé radnice je odmítají jako posouvání problému a podporují souběžnou výstavbu nových parkovacích míst, jiné věří v namalování čar na asfalt a výběr poplatků. Ceny rezidentům zvýšily. Přitom v rezidenčních čtvrtích ani záchytně na okrajích se parkovací domy či parkoviště nestaví, nepokračuje ani výstavba metra či obchvatů. Realizuje se pouze restrikce – navíc v každé zóně jinak. Od září navíc bude podle informací redakce časopisu Naše Praha zaváděn kamerový „monitoring“ pohybu vozidel.

Na desítce zadrželi strážníci řidiče pod vlivem kokainu

Nedání znamení o změně směru jízdy bylo osudným řidiči, který projížděl ulicemi Měcholup. Díky tomuto přestupku, který nepatří mezi závažné, skončil dvaadvacetiletý řidič na služebně Policie ČR. Orientačním testem u něj strážníci zjistili přítomnost návykové látky.

Zdrogovaní či opilí „ujížděči“: Frajírci nepřipraveni stát se vrahem

Proč je nenechat projet a proč se jim razantně bránit? Především proto, že auto, řízené opilým řidičem či řidičkou či stále častěji zdrogovaným, je zkrátka zbraň! Nedejbože pokud šofér převáží drogy, je hledanou osobou a ještě k tomu v kradeném autě. Tito desperáti udělají vše, aby unikli, a tak je potřeba razantního zásahu. Bohužel podle zpráv časopisu Naše Praha tyto zbraně jezdí metropolí běžně: v noci i ve dne, u školy i v parku, v centru i na periferii.