Metrem D až na Žižkov? To chceme, zní z Koalice pro Prahu 3
Lídryně Koalice pro Prahu 3 Iva Vojtková zahájila dnes na Jiřího z Poděbrad a v okolí metra Flora kontaktní kampaň. Jejím cílem je v následujících třech týdnech obejít celou městskou část.
Lídryně Koalice pro Prahu 3 Iva Vojtková zahájila dnes na Jiřího z Poděbrad a v okolí metra Flora kontaktní kampaň. Jejím cílem je v následujících třech týdnech obejít celou městskou část.
Stavba metra D je již zahájena a spolu s ní město plánuje rozvoj okolí jednotlivých stanic. Novou tvář dostanou lokality v blízkosti Nádraží Krč i Nemocnice Krč, téměř celé nové čtvrti zase vzniknou v Nových Dvorech a na Libuši. První souprava metra by směrem do Písnice měla vyjet již v roce 2029.
V těchto dnech byly podle Dopravního podniku Praha v lokalitě PAD1b zahájeny ražby přístupového tunelu k budoucí stanici Pankrác D, u sjezdové rampy z ulice 5. května. Společnost Subterra, která ražby realizuje, navazuje na geologický průzkum. Začíná ze dna šachty v hloubce 26,45 metrů.
Tohle je největší korupční skandál v historii Prahy! Přímo na pražské radnici zasahovalo komando Národní centrály proti organizovanému zločinu, a to konkrétně v kanceláři náměstka Hlubučka z hnutí STAN.
Od středečního rána proběhla razie na pražském magistrátu i v dopravním podniku. Mezi obviněnými je i náměstek primátora Petr Hlubuček. Mezi různými vyjádřeními je i komentář dalšího náměstka primátora Adama Scheinherra, který na Twitteru uvedl, že v minulosti kvůli podezření z korupce na podobný okruh lidí, který je podle médií předmětem vyšetřování, podal trestní oznámení.
Podle twitterového účtu Dopravního podniku hlavního města Prahy stavbaři před šesti týdny zahájili stavbu prvního úseku metra D, tedy v úseku Pankrác – Olbrachtova. Nyní už je vyraženo prvních 100 metrů. Podívejte se na fotografie z ražby
Před několika dny byla zahájena na Pankráci výstavba nové trasy D pražského metra. Podle tiskové zprávy Úsek Pankrác D – Olbrachtova postaví mezinárodní „Sdružení Metro I.D“ společností Subterra, HOCHTIEF CZ, STRABAG, HOCHTIEF Infrastructure a Ed. Züblin. Zajímavostí je, že na této veřejné zakázce, ve které jde o v tomto prvním úseku o 14,54 miliard korun a celkově o 97,79 miliard korun, je zainteresována společnost STRABAG a.s., která je dceřinou společností rakouské společnosti Strabag SE, ve které vlastní 27,8 % podíl ruský oligarcha Oleg Děripaska…
Nedaleko stávající stanice Pankrác C, v lokalitě PAD2, dnes hl. m. Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy a zhotovitelé slavnostně zahájili jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb desetiletí nejen v Praze, ale i celé ČR – výstavbu metra D, konkrétně prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova. Podívejte se na vizualizace, jak budou stanice a jejich okolí v roce 2029 vypadat.
V září loňského roku vyhlásil ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy) mezinárodní soutěž na novou podobu jednotného informačního systému pro veřejnou dopravu a prostranství hlavního města Prahy. Jak ROPID oznámil, porota v anonymním hlasování rozhodla o vítězném návrhu, jehož autorem je český tým tvořený grafickým studiem Side2, ateliérem A69 architekti a typografickým studiem Superior Type. Podívejte se na video a fotografie vítězného návrhu.
"Metro D má povolení! Ministerstvo zamítlo stížnosti. Během pár týdnů začneme s hlavní stavbou. Za humny zuří válka, ale život města se i proto nesmí zastavit," napsal na Twitteru Jan Čižinský (Praha sobě).
Sošku svaté Barbory, patronky všech horníků a stavbařů i tunelářů, ochránkyni a pomocnici v nouzi požehnal páter Vojtěch Eliáš z farnosti Chvaly. Socha nyní dohlíží na další práce v metru D v lokaliě VO-OL.
Naše Praha v exkluzivním materiálu na téma „hodnocení rok po volbách“ ve třech po sobě jdoucích čísel (ZDE VŠECHNY TŘI) přinesla názory špičkových pražských politiků, co se za 12 měsíců od předvolebních slibů novému vedení města povedlo a co ne. S čím pohledem se vy sami nejlépe shodnete? A i vy nám můžete zaslat vaše názory, třeba přes f/casopisNasePraha.
Praha – Metro D bude skutečně bez strojvůdců. Dosud tomu bránil drážní zákon, nicméně na návrh bývalého náměstka primátora a nynějšího poslance Petra Dolínka (ČSSD) byla přijata novela, která to umožňuje.
Pankrác - Geologický průzkum trasy metra D se lidem z okolí zajídá. Jde o hluk, který je ruší. Nemělo by to ale dlouho trvat. Podle společnosti Strabag, která průzkum provádí, na křižovatce ulic Antala Staška a Na Strži práce, je nehlučnější vrtání pilot pro šachtu.
Dopravní podnik Praha (DPP) zahájil dnes 19. 6. geologický průzkum trasy metra D z Pankráce do Písnice.
Praha/Pankrác - Zahájením geologického průzkumu začne de facto stavba trasy metra D z Pankráce do Písnice. Dnes o tom rozhodla městská rada. Metro bude automatické bez řidiče.
Rozhovor s vydavatelem Naše Praha Janem Čížkem, kandidátem SPD na starostu Prahy 10 a do Zastupitelstva hl. města Prahy.
Rada města uložila IPR Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby zahájila změnu územního plánu pro metro D, které by mělo vést na Žižkov. O změně se už hovořilo na zastupitelstvu, kde především zastupitelé Prahy 3 vyslovili naději, že metro D povede po dokončení stanice u hlavního nádraží směr Žižkov.
V územním plánu bylo metro D (nejprve vznikne Písnice – Pankrác, poté úsek na Nám. Míru – celkem 10,6 km) zamýšleno v budoucnu na Žižkov a dále. Praze 3 nejen v souvislosti s rekultivací a výstavbou u Nákladového nádraží hrozí brzy kolaps bez kvalitního spojení, nejlépe metra, byť až za desetiletí. Vznikla petice, aby Praha metro na Žižkov garantovala.
Metro D se začne stavět u Arkád pod stanicí metra C Pankrác a výstupní stanici bude mít ve stanici metra Olbrachtova. V době výstavby metra si Pražané dělali legraci z první otevřené trasy metra Florenc (Sokolovská) – Kačerov a říkali mu centimetro. Když se ale nezadaří na Déčku, bude se to jmenovat milimetro? Jinak jde o cca 40 miliard korun, které by stavba měla stát, jak historie učí bude to jistě víc.
V historii první žena v čele metropole má jasné názory nejen na konkrétní problémy města, a dál chce Prahu posouvat dopředu. Vnímá špatný stav parků, absenci levných bytů, stejně jako chybějící metro, spádová parkoviště či okruh. V exkluzivním rozhovoru pro Naši Prahu se vymezuje vůči politicky destruktivnímu přístupu, hádkám či rychlým řešením kouzelným proutkem. Preferuje kultivovanou domluvu, stejně jako šetrnou moderní výstavbu, aby Praha nebyla jen skanzenem.
Pro všechny zájemce je na dnešní den připravena prezentace nové linky metra D. V Nuselské radnici. K nahlédnutí budou i vizualizace stanic.
Nenechte si ujít slavnostní "otevření metra D" v neděli 21. března od 14.00 do 15.00 u východu z metra Kačerov.