Počasí
Praha 14 °C Pátek, 27. května 2022, Svátek má Valdemar
Go to content
Naše Praha na Facebooku

metro D

Půjdou peníze za stavbu metra D do Ruska?

Před několika dny byla zahájena na Pankráci výstavba nové trasy D pražského metra. Podle tiskové zprávy Úsek Pankrác D – Olbrachtova postaví mezinárodní „Sdružení Metro I.D“ společností Subterra, HOCHTIEF CZ, STRABAG, HOCHTIEF Infrastructure a Ed. Züblin. Zajímavostí je, že na této veřejné zakázce, ve které jde o v tomto prvním úseku o 14,54 miliard korun a celkově o 97,79 miliard korun, je zainteresována společnost STRABAG a.s., která je dceřinou společností rakouské společnosti Strabag SE, ve které vlastní 27,8 % podíl ruský oligarcha Oleg Děripaska…

VIDEO: Projeďte si virtuálně celou novou trasu D pražského metra!

Nedaleko stávající stanice Pankrác C, v lokalitě PAD2, dnes hl. m. Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy a zhotovitelé slavnostně zahájili jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb desetiletí nejen v Praze, ale i celé ČR – výstavbu metra D, konkrétně prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova. Podívejte se na vizualizace, jak budou stanice a jejich okolí v roce 2029 vypadat.

VIDEO: Konečně se v Praze vyznáte!

V září loňského roku vyhlásil ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy) mezinárodní soutěž na novou podobu jednotného informačního systému pro veřejnou dopravu a prostranství hlavního města Prahy. Jak ROPID oznámil, porota v anonymním hlasování rozhodla o vítězném návrhu, jehož autorem je český tým tvořený grafickým studiem Side2, ateliérem A69 architekti a typografickým studiem Superior Type. Podívejte se na video a fotografie vítězného návrhu.

KOMPLET Ring Naší Prahy, VŠECHNY díly I. – III.: úspěchy i průšvihy koalice

Naše Praha v exkluzivním materiálu na téma „hodnocení rok po volbách“ ve třech po sobě jdoucích čísel (ZDE VŠECHNY TŘI) přinesla názory špičkových pražských politiků, co se za 12 měsíců od předvolebních slibů novému vedení města povedlo a co ne. S čím pohledem se vy sami nejlépe shodnete? A i vy nám můžete zaslat vaše názory, třeba přes f/casopisNasePraha.

Metro D už bez strojvůdců

Praha – Metro D bude skutečně bez strojvůdců. Dosud tomu bránil drážní zákon, nicméně na návrh bývalého náměstka primátora a nynějšího poslance Petra Dolínka (ČSSD) byla přijata novela, která to umožňuje.

Hluk na metru D – Kdy skončí?

Pankrác - Geologický průzkum trasy metra D se lidem z okolí zajídá. Jde o hluk, který je ruší. Nemělo by to ale dlouho trvat. Podle společnosti Strabag, která průzkum provádí, na křižovatce ulic Antala Staška a Na Strži práce, je nehlučnější vrtání pilot pro šachtu.

Metro D povede na Žižkov, rozhodli radní

Rada města uložila IPR Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby zahájila změnu územního plánu pro metro D, které by mělo vést na Žižkov. O změně se už hovořilo na zastupitelstvu, kde především zastupitelé Prahy 3 vyslovili naději, že metro D povede po dokončení stanice u hlavního nádraží směr Žižkov.

Nejen Žižkováci podepisují petici: Metro D potřebujeme

V územním plánu bylo metro D (nejprve vznikne Písnice – Pankrác, poté úsek na Nám. Míru – celkem 10,6 km) zamýšleno v budoucnu na Žižkov a dále. Praze 3 nejen v souvislosti s rekultivací a výstavbou u Nákladového nádraží hrozí brzy kolaps bez kvalitního spojení, nejlépe metra, byť až za desetiletí. Vznikla petice, aby Praha metro na Žižkov garantovala.

Bude se to jmenovat centimetro, milimetro a nebo je to opravdu nová trasa metra D?

Metro D se začne stavět u Arkád pod stanicí metra C Pankrác a výstupní stanici bude mít ve stanici metra Olbrachtova. V době výstavby metra si Pražané dělali legraci z první otevřené trasy metra Florenc (Sokolovská) – Kačerov a říkali mu centimetro. Když se ale nezadaří na Déčku, bude se to jmenovat milimetro? Jinak jde o cca 40 miliard korun, které by stavba měla stát, jak historie učí bude to jistě víc.

Primátorka Adriana Krnáčová: Nechci Prahu jako skanzen s matrjoškami

V historii první žena v čele metropole má jasné názory nejen na konkrétní problémy města, a dál chce Prahu posouvat dopředu. Vnímá špatný stav parků, absenci levných bytů, stejně jako chybějící metro, spádová parkoviště či okruh. V exkluzivním rozhovoru pro Naši Prahu se vymezuje vůči politicky destruktivnímu přístupu, hádkám či rychlým řešením kouzelným proutkem. Preferuje kultivovanou domluvu, stejně jako šetrnou moderní výstavbu, aby Praha nebyla jen skanzenem.