Veřejné setkání na téma metro D a rozvoj lokality Dolní Krč
Městská část Praha 4 zve své občany a další veřejnost na informační setkání k výstavbě nové trasy metra D metra a rozvoji lokality Dolní Krč.
Městská část Praha 4 zve své občany a další veřejnost na informační setkání k výstavbě nové trasy metra D metra a rozvoji lokality Dolní Krč.
Součástí výstavby nové trasy metra D v úseku Pankrác- Olbrachtova je kromě tunelových částí také vybudování nového úseku tramvajové trati v ulici Na Pankráci, konkrétně mezi ulicemi Hvězdova a Na Strži. Tramvají tak cestující dojedou až před Obchodní centrum Arkády Pankrác.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zrušil rozhodnutí o výběru vítěze tendru na stavbu další části metra D, kterým se stalo sdružení firem zahrnující například firmy Subterra a Hochtief. Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad. Podle portálu ASB Popravní podnik Praha důrazně toto rozhodnutí odmítl a podle vedoucího oddělení komunikace podniku Daniela Šabíka proti němu podá rozklad.
Načítaní obsahu...
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže Praze shodil kritizovanou zakázku na dostavbu metra D. Rozhodnutí ještě může zvrátit šéf úřadu Petr Mlsna jako odvolací orgán. Zakázku vyhrál bývalý Metrostav (dnes Subterra) s cenou o 2 miliardy dražší, než druhý v pořadí Porr, Eurovia, které komise vyřadila ze soutěže.
Na včerejším jednání Rady hlavního města Prahy byl schválen dokument o stanici metra linky C Pankrác v rámci napojení této přestupní stanice na linku D. Hlavní částí bude uzavření stanice Pankrác na celý rok 2025, přičemž stanicí budou vlakové soupravy jen projíždět. Bylo rozhodnuto i o dalších aktivitách v průběhu roku 2025 u této stanice.
Zastupitelé hl. m. Prahy na svém říjnovém zasedání schválili přímý odkup nemovitostí České pošty v ulici Na Strži v Krči za 425 milionů korun. Praha díky tomu získá klíčové nemovitosti v tomto území pro další strategický rozvoj města. Podpis smlouvy mezi Prahou a Českou poštou by se měl uskutečnit v řádu hodin.
Průběh zadávacího řízení druhé etapy metra D je plný pochybností od výběru složení hodnotící komise po vyloučení ekonomicky nejvýhodnější nabídky a výběru o 2,2 miliardy dražší nabídky.
Předseda Kontrolního výboru magistrátu Ondřej Prokop (ANO) má být odvolán z dozorčí rady Dopravního podniku. Navrhuje to předseda Dozorčí rady Zdeněk Hřib za údajné porušení mlčenlivosti. Vyplývá to z dokumentů, které má redakce Naše Praha k dispozici. „Moc jsem se ptal na hospodaření Dopravního podniku. Vládne tam zcela nepřátelské prostředí. K informacím o podezřelých zakázkách se vůbec nedostanete. Všichni víme, o co jde. Jedná se o zakázku na metro D, která je předražena o 2,2 miliardy korun,“ vysvětlil Naše Praha Ondřej Prokop.
Na magistrátu to mezi koalicí a Praha Sobě opět jiskří. Poslanec Jakub Michálek (Piráti) ostře obvinil koaliční strany na magistrátu z mafiánství a tunelování Dopravního podniku. „Nám STAN říkal, že s námi bude bojovat proti korupci a pak jsme zjistili, že z těch peněz, co ukradli v Dopravním podniku, si platili naši společnou volební kampaň,“ postěžoval si Michálek v rozhovoru pro Českou televizi.
Načítaní obsahu...
Rada městské části na svém jednání dne 27. června revokovala usnesení Rady MČ Praha 12 s názvem „Tramvajová trať Komořany“ z důvodu doplnění požadavků na studii stavby.
Tak jsme se konečně dočkali! Magistrátní koalice představila programové prohlášení. Sice máme konec června a primátor Bohuslav Svoboda nám ho sliboval do konce března, ale taky jsme se nemuseli dočkat vůbec.
Zhruba před rokem začal Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) s výstavbou prvního úseku metra D Pankrác – Olbrachtova. Jak uvádí pražský Magistrát, v současnosti je vyraženo celkem 1,6 kilometru tunelů. Prvních 520 metrů tunelů vzniklo při geologickém průzkumu a další zhruba kilometr vyrazili zhotovitelé od zahájení stavby. DPP za loňský a letošní rok investoval do výstavby bezmála 1,8 miliardy korun. Ražby na prvním úseku budou pokračovat ještě necelé tři roky, zhruba do přelomu let 2025 a 2026. Zahájení výstavby druhého úseku od stanice Olbrachtova po Nové Dvory předpokládá DPP letos na podzim.
Řidiči z Prahy 4 a řidiči, kteří Prahou 4 projíždějí, se musí připravit na dlouhá zdržení v okolí ulice Na Strži, anebo využít alternativní trasy. Od 1. dubna 2023 totiž začne kompletní uzavírka dalších úseků této komunikace mezi ulicemi Olbrachtova a Antala Staška. Trvat bude následující zhruba tři roky.
Představitelé městské části Praha 4 vyrazili na prohlídku do tunelů nově budované linky D pražského metra. Seznámili se s postupem prací a prošli budoucí přestupní stanici na Pankráci a část štoly ve směru do stanice Olbrachtova.
Tak dlouho jsme čekali, až to začalo zavánět historickým průšvihem. SPOLU bylo shora donuceno najít koalici na vládním půdorysu, přestože „vládní přátelství předsedů stran“ jaksi nesdílely pražské organizace. V minulém volebním období si na některých jednáních magistrátního zastupitelstva šli natolik po krku, až se zdálo, že tak hluboké příkopy nebude možné nikdy překročit. Ale podařilo se, minimálně se tak tváří. A já mohu jen doufat, že skutečně našli shodu alespoň na programových prioritách a budou skutečně pevným vedením hlavního města.
Načítaní obsahu...
Lídryně Koalice pro Prahu 3 Iva Vojtková zahájila dnes na Jiřího z Poděbrad a v okolí metra Flora kontaktní kampaň. Jejím cílem je v následujících třech týdnech obejít celou městskou část.
Stavba metra D je již zahájena a spolu s ní město plánuje rozvoj okolí jednotlivých stanic. Novou tvář dostanou lokality v blízkosti Nádraží Krč i Nemocnice Krč, téměř celé nové čtvrti zase vzniknou v Nových Dvorech a na Libuši. První souprava metra by směrem do Písnice měla vyjet již v roce 2029.
V těchto dnech byly podle Dopravního podniku Praha v lokalitě PAD1b zahájeny ražby přístupového tunelu k budoucí stanici Pankrác D, u sjezdové rampy z ulice 5. května. Společnost Subterra, která ražby realizuje, navazuje na geologický průzkum. Začíná ze dna šachty v hloubce 26,45 metrů.
Tohle je největší korupční skandál v historii Prahy! Přímo na pražské radnici zasahovalo komando Národní centrály proti organizovanému zločinu, a to konkrétně v kanceláři náměstka Hlubučka z hnutí STAN.
Od středečního rána proběhla razie na pražském magistrátu i v dopravním podniku. Mezi obviněnými je i náměstek primátora Petr Hlubuček. Mezi různými vyjádřeními je i komentář dalšího náměstka primátora Adama Scheinherra, který na Twitteru uvedl, že v minulosti kvůli podezření z korupce na podobný okruh lidí, který je podle médií předmětem vyšetřování, podal trestní oznámení.
Podle twitterového účtu Dopravního podniku hlavního města Prahy stavbaři před šesti týdny zahájili stavbu prvního úseku metra D, tedy v úseku Pankrác – Olbrachtova. Nyní už je vyraženo prvních 100 metrů. Podívejte se na fotografie z ražby
Načítaní obsahu...
Před několika dny byla zahájena na Pankráci výstavba nové trasy D pražského metra. Podle tiskové zprávy Úsek Pankrác D – Olbrachtova postaví mezinárodní „Sdružení Metro I.D“ společností Subterra, HOCHTIEF CZ, STRABAG, HOCHTIEF Infrastructure a Ed. Züblin. Zajímavostí je, že na této veřejné zakázce, ve které jde o v tomto prvním úseku o 14,54 miliard korun a celkově o 97,79 miliard korun, je zainteresována společnost STRABAG a.s., která je dceřinou společností rakouské společnosti Strabag SE, ve které vlastní 27,8 % podíl ruský oligarcha Oleg Děripaska…
Nedaleko stávající stanice Pankrác C, v lokalitě PAD2, dnes hl. m. Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy a zhotovitelé slavnostně zahájili jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb desetiletí nejen v Praze, ale i celé ČR – výstavbu metra D, konkrétně prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova. Podívejte se na vizualizace, jak budou stanice a jejich okolí v roce 2029 vypadat.
V září loňského roku vyhlásil ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy) mezinárodní soutěž na novou podobu jednotného informačního systému pro veřejnou dopravu a prostranství hlavního města Prahy. Jak ROPID oznámil, porota v anonymním hlasování rozhodla o vítězném návrhu, jehož autorem je český tým tvořený grafickým studiem Side2, ateliérem A69 architekti a typografickým studiem Superior Type. Podívejte se na video a fotografie vítězného návrhu.
"Metro D má povolení! Ministerstvo zamítlo stížnosti. Během pár týdnů začneme s hlavní stavbou. Za humny zuří válka, ale život města se i proto nesmí zastavit," napsal na Twitteru Jan Čižinský (Praha sobě).
Sošku svaté Barbory, patronky všech horníků a stavbařů i tunelářů, ochránkyni a pomocnici v nouzi požehnal páter Vojtěch Eliáš z farnosti Chvaly. Socha nyní dohlíží na další práce v metru D v lokaliě VO-OL.
Naše Praha v exkluzivním materiálu na téma „hodnocení rok po volbách“ ve třech po sobě jdoucích čísel (ZDE VŠECHNY TŘI) přinesla názory špičkových pražských politiků, co se za 12 měsíců od předvolebních slibů novému vedení města povedlo a co ne. S čím pohledem se vy sami nejlépe shodnete? A i vy nám můžete zaslat vaše názory, třeba přes f/casopisNasePraha.
Načítaní obsahu...
Praha – Metro D bude skutečně bez strojvůdců. Dosud tomu bránil drážní zákon, nicméně na návrh bývalého náměstka primátora a nynějšího poslance Petra Dolínka (ČSSD) byla přijata novela, která to umožňuje.
Pankrác - Geologický průzkum trasy metra D se lidem z okolí zajídá. Jde o hluk, který je ruší. Nemělo by to ale dlouho trvat. Podle společnosti Strabag, která průzkum provádí, na křižovatce ulic Antala Staška a Na Strži práce, je nehlučnější vrtání pilot pro šachtu.
Dopravní podnik Praha (DPP) zahájil dnes 19. 6. geologický průzkum trasy metra D z Pankráce do Písnice.
Praha/Pankrác - Zahájením geologického průzkumu začne de facto stavba trasy metra D z Pankráce do Písnice. Dnes o tom rozhodla městská rada. Metro bude automatické bez řidiče.
Rozhovor s vydavatelem Naše Praha Janem Čížkem, kandidátem SPD na starostu Prahy 10 a do Zastupitelstva hl. města Prahy.
Rada města uložila IPR Institutu plánování a rozvoje (IPR), aby zahájila změnu územního plánu pro metro D, které by mělo vést na Žižkov. O změně se už hovořilo na zastupitelstvu, kde především zastupitelé Prahy 3 vyslovili naději, že metro D povede po dokončení stanice u hlavního nádraží směr Žižkov.
Načítaní obsahu...
V územním plánu bylo metro D (nejprve vznikne Písnice – Pankrác, poté úsek na Nám. Míru – celkem 10,6 km) zamýšleno v budoucnu na Žižkov a dále. Praze 3 nejen v souvislosti s rekultivací a výstavbou u Nákladového nádraží hrozí brzy kolaps bez kvalitního spojení, nejlépe metra, byť až za desetiletí. Vznikla petice, aby Praha metro na Žižkov garantovala.
Metro D se začne stavět u Arkád pod stanicí metra C Pankrác a výstupní stanici bude mít ve stanici metra Olbrachtova. V době výstavby metra si Pražané dělali legraci z první otevřené trasy metra Florenc (Sokolovská) – Kačerov a říkali mu centimetro. Když se ale nezadaří na Déčku, bude se to jmenovat milimetro? Jinak jde o cca 40 miliard korun, které by stavba měla stát, jak historie učí bude to jistě víc.
V historii první žena v čele metropole má jasné názory nejen na konkrétní problémy města, a dál chce Prahu posouvat dopředu. Vnímá špatný stav parků, absenci levných bytů, stejně jako chybějící metro, spádová parkoviště či okruh. V exkluzivním rozhovoru pro Naši Prahu se vymezuje vůči politicky destruktivnímu přístupu, hádkám či rychlým řešením kouzelným proutkem. Preferuje kultivovanou domluvu, stejně jako šetrnou moderní výstavbu, aby Praha nebyla jen skanzenem.
Pro všechny zájemce je na dnešní den připravena prezentace nové linky metra D. V Nuselské radnici. K nahlédnutí budou i vizualizace stanic.
Nenechte si ujít slavnostní "otevření metra D" v neděli 21. března od 14.00 do 15.00 u východu z metra Kačerov.