Kanalizace v ulici Dvacátá se nachází podél budov 14. a 15. „Opravit je musíme takzvanou bezvýkopovou metodou, protože vozovka nad ní prošla nedávno rekonstrukcí. Což je komplikace,“ upozornil 2. náměstek primátora Aleš Dufek, který byl radou města pověřen řešením potíží, které současný systém v bývalém baťovském areálu přináší.
Opravu kanalizace bude ztěžovat i fakt, že během rekonstrukcí budov 14. a 15. došlo k zrušení stávajících kanalizačních šachet, které umožňovaly přístup ke kanalizaci a přes které v minulosti probíhaly opravy a revize. „Bez nich se neobejdeme, je nutné je proto znovu vybudovat. Což způsobí mírný nárůst ceny opravy a zřejmě se nevyhneme ani menšímu rozkopání nově opravených ploch,“ přiznala Marcela Hájková, vedoucí oddělení Odboru realizace investičních akcí magistrátu.
Celkem se bude opravovat asi 180 metrů kanalizace v ulici Dvacátá a 190 metrů ostatních tří úseků. „Budeme odstraňovat havarijní stav. Nutné je ale rovnou říci, že i další kanalizační potrubí jsou v tomto areálu ve velmi neutěšeném technickém stavu, což si v poměrně blízké budoucnosti vyžádá další rozsáhlé investice,“ upozornil Aleš Dufek.
Radnice se začala v bývalém továrním areálu firem Baťa a Svit od letošního roku výrazně více angažovat než v minulosti. Už šest měsíců například připravuje převzetí komunikací v této lokalitě, pod kterými vlastní pozemky. Do konce letošního roku je má ve výpůjčce družstvo s názvem SPBAZ (Sdružení podnikatelů baťovského areálu Zlín), město se o ně začne starat od 1. ledna 2013. „Radnice musí z pozice vlastníka pozemků převzít zodpovědnost a najít nejlepší možnou variantu a tu poté uplatňovat minimálně několik let. Komunikace jsme nechali zaměřit, kvůli přípravě na jejich převzetí zasedala týden co týden od poloviny června speciální komise. Následující měsíce budou vyžadovat maximální míru tolerance ze strany všech zainteresovaných osob a stran,“ upozornil Aleš Dufek.
Průmyslový areál se rozkládá na ploše asi 60 hektarů. V současné době se v něm nachází 107 budov, ve kterých sídlí cca 200 firem. Celým územím prochází 12 kilometrů silnic, je zde také vybudovaná železniční vlečka. Snahou města je postupně tento areál více otevřít dopravě. „Zcela jistě zmizí poplatky za vjezd, které byly pro návštěvníky areálu a podnikatele, kteří zde působí, velkou zátěží. Doufám, že se k tomu přidá ještě nadstandard v podobě odstranění závor a dojde také ke zklidnění situace. Nicméně vzhledem ke zkušenostem z posledních týdnů tohle raději slibovat nebudu,“ přiznal náměstek primátora.
Kromě převzetí komunikací na bývalém území firem Baťa a Svit řeší radnice i situaci v nedalekém výrobním areálu Rybníky. I zde je nutné vyřešit, kdo se v blízké budoucnosti bude starat o komunikace, které jím prochází.