Primátor Zdeněk Hřib doporučuje Pražanům zůstat doma na homeoffice. Proč jsou začínající opravy Barrandovské mostu dříve neprojednané a se složitými objížďkami, které budou ucpané stejně jako samotný Barrandovský most?
Podle statistik hlavního města používají Pražané kola stále více nejen pro volný čas, ale i na jízdy do práce. Praha proto bude letos pokračovat s výraznými investičními aktivitami při vytváření příznivých podmínek pro cyklisty. Zprovoznit by se mělo 16 nových úseků cyklistických tras. Celkem Praha od roku 2019 investovala do rozvíjení cyklistické infrastruktury více než jednu miliardu korun, pro letošní rok je vyčleněno 245 milionů korun.
Technická správa komunikací Praha, společnost plně vlastněná městem Prahou, se přestěhovala z údajně nevyhovující magistrátní budovy do nových luxusních kanceláří v Centru Stromovka na Praze 7. Podle Ondřeje Prokopa, předsedy hnutí ANO v Praze se dřívější měsíční nájem TSK ve výši 134 tisíc korun zvedl na neuvěřitelných 2,3 milionů korun! Navíc tato částka nepoputuje jako dříve do městské pokladny, ale k soukromému subjektu. Navíc nájemní smlouva z června 2020 nebyla podepsána na standardní dobu, ale až na 7 let. Jak to management TSK odůvodnil?
Svůj přístup ke správě zeleně mění i Technická správa komunikací (TSK), která nově vybrala dodavatele odborných arboristických prací. Pražané je mohou potkávat v korunách pražských stromořadí od poloviny dubna po dobu dalších minimálně osmi let. TSK tak získala pro metropoli dodavatele stabilní a kontinuální péče a v některých případech i záchranáře cenných stromořadí, které se již mohou nacházet na hraně své životnosti.
Nedaleko stávající stanice Pankrác C, v lokalitě PAD2, dnes hl. m. Praha, Dopravní podnik hl. m. Prahy a zhotovitelé slavnostně zahájili jednu z nejvýznamnějších dopravních staveb desetiletí nejen v Praze, ale i celé ČR – výstavbu metra D, konkrétně prvního úseku I.D1a Pankrác – Olbrachtova. Podívejte se na vizualizace, jak budou stanice a jejich okolí v roce 2029 vypadat.
V pondělí 11. dubna 2022 začala Technická správa komunikací hl. m. Prahy pracovat na nových tramvajových zastávkách, vzniku nové široké pěší promenády a výsadbě nového stromořadí na Smetanově nábřeží, konkrétně v úseku od Karlových lázní po Národní divadlo. Všechny úpravy podle Magistrátu hlavního města Prahy skončí do 30. června 2022. Ale už nyní se můžete podívat na vizualizace, jak vše bude vypadat.
Stavba Štvanické lávky, která po dokončení propojí přes stejnojmenný ostrov čtvrti Karlín a Holešovice, pokračuje na zemi i ve vodě. Zatímco mostařští specialisté Skanska betonují základy budoucích pilířů, podle tiskové zprávy SKANSKA, upravuje dno Vltavy unikátní podvodní buldozer KOMATSU.
V září loňského roku vyhlásil ROPID (Regionální organizátor pražské integrované dopravy) mezinárodní soutěž na novou podobu jednotného informačního systému pro veřejnou dopravu a prostranství hlavního města Prahy. Jak ROPID oznámil, porota v anonymním hlasování rozhodla o vítězném návrhu, jehož autorem je český tým tvořený grafickým studiem Side2, ateliérem A69 architekti a typografickým studiem Superior Type. Podívejte se na video a fotografie vítězného návrhu.
Dobrá zpráva pro všechny Pražany. Při cestování po hlavním městě nezaplatí za den více než 120 korun. „Zastropování jízdného platí jen na území hl. m. Prahy, tedy v pásmech P+0+B," řekl portálu Naše Praha.cz Vít Hofman, vedoucí oddělení médií a tiskový mluvčí Magistrátu hlavního města Prahy.
Česká televize uvede na programu ČT2 premiéru jedné z epizod série Technické památky českých zemí, která je věnovaná pražským industriálním stavbám. Jednotlivá místa mohou sloužit i jako tipy na zajímavé výlety.
Magistrát plánuje další rozšiřování cyklostezek a páteřních cyklotras. Počet cyklistů se v Praze od roku 2019 zvýšil o asi 73 %, uvedl magistrát. Alespoň jednou za měsíc v Praze na kole vyjede každý druhý dospělý člověk, tedy až 456 tisíc Pražanů.
"Metro D má povolení! Ministerstvo zamítlo stížnosti. Během pár týdnů začneme s hlavní stavbou. Za humny zuří válka, ale život města se i proto nesmí zastavit," napsal na Twitteru Jan Čižinský (Praha sobě).
Dopravní podnik hl. m. Prahy vymyslel originální charitativní akci. Na svém webu začal prodávat tabla zastávek Krymská, Volyňská, Zborovská a Ukrajinská v nových barvách. Přidal i Náměstí míru.
Zábradlí před ruskou ambasádou v Praze přebarvili zaměstnanci pražské Technické správy komunikací na modro-žluto. Stejně jako ukrajinské vlajky na tramvajích má jít podle náměstka Adama Scheinherra o gesto pro Ukrajinu.
Na Florenci začala jedna z největších staveb v rámci stávající sítě pražského metra. Dopravní podnik HMP zrekonstruuje stropní desky a hydroizolační vrstvy, a modernizuje vestibul stanice metra.
Rada hl. m. Prahy rozhodla o zavedení bezplatné přepravy pro občany Ukrajiny ve veřejné dopravě na území Prahy, a to s okamžitou platností. Oznámil to tiskový odbor HMP.
Rada HMP posvětila plány na budoucí podobu frekventované Seifertovy ulice na Žižkově. Projekt počítá i s využitím dešťové vody v území pro stromy a další vegetaci.
"Udělali jsme vše pro to, aby Praha byla připravená na rekonstrukci století. Je nevyhnutelná," oznámil náměstek Adam Scheinherr. Oprava dopravní tepny začne v květnu. Životnost mostu se prodlouží až o 30 let a zvýší se jeho zatížitelnost.
Pražská rada rozhodne o vzniku pracovní skupiny k okružní lince metra O. "Na koncepčním koaličním jednání jsme se shodli, že vyhodnotit přínos metra O pro budoucí rozvoj Prahy má smysl - jakkoliv někteří koaliční partneři mají na věc různé pohledy," řekl náměstek Adam Scheinherr.
Provozovatelé sdílených kol musí spolupracovat s městskými částmi, vést seznam kol nebo provozovat kontaktní místo či telefonní linku, kde by Pražané měli možnost řešit případné problémy, uvedl náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.
V běžných barvách MHD na něm nic zvláštního není. Zásadní rozdíl je ukrytý pod kapotou. Pohonná jednotka připomíná spíše reaktor. A on to vlastně reaktor je. Teď bude jeden takový testovat Praha.
Budou pohodlné, tiché a nabídnou plynulou jízdu. Žádné kodrcání. Těmito slovy představil náměstek primátora Adam Scheinherr nové tříčlánkové velkokapacitní trolejbusy Škoda-Solaris 24m.
"Získali jsme stavební povolení na další etapu stavby tramvajové trati do Slivence. V okolí nové trati vyroste nová městská čtvrť pro 8 000 lidí," oznámil dnes předseda dozorčí rady DPP Adam Scheinherr prostřednictvím sociálních sítí.
Technická správa komunikací (TSK) vybrala dodavatele na druhou etapu rekonstrukce Barrandovského mostu. Stavební práce za 600 milionů korun zajistí společnost Porr.
Nová linka pražského metra s názvem O by se mohla začít stavět za 10 let. Náměstek primátora pro dopravu zadal k vypracování studii o proveditelnosti její stavby. Podle opozice je to ale utopie.
Jak ulehčit dopravě v oblasti Hloubětína, kudy vedou zásadní komunikace v ulicích Průmyslová a Kbelská? Nová studie počítá se zahloubením části ulic, což by podle magistrátu pomohlo celopražské dopravě.
Už v květnu se částečně uzavře Barrandovský most kvůli nezbytným opravám. Technická správa komunikací HMP nechala před zahájením prací nahlédnout politiky a veřejnost do jeho útrob. Došlo i na varování před "druhým Janovem či Trojskou lávkou".
Jaro bude letos mimořádně horké minimálně pro pražské řidiče. Jedna z nejdůležitějších dopravních tepen metropole odstartuje první etapu plánované rekonstrukce. Potrvá tři a půl měsíce.
Účelové dotace na budování takzvané udržitelné dopravní infrastruktury schválila Rada hlavního města Prahy. Peníze si rozdělí deset městských částí. Nejvíce, bezmála 60 milionů, dostane Praha 11.
Soutěž o opravu Libeňského mostu nabrala další zpoždění. Eurovia, jeden z účastníků soutěže, podala námitku proti rozhodnutí o výběru dodavatele na veřejnou zakázku na rekonstrukci Libeňského mostu. Podle jejich názoru zadavatel nepostupoval v souladu se zákonem o zadávání veřejných zakázek. Oznámil dnes opoziční zastupitel na pražském magistrátu za ANO Ondřej Prokop.
Pražský primátor Zdeněk Hřib, jeho spolustraníci a koaliční partneři mají za sebou 3 roky vlády hlavnímu městu a to je doba, za kterou už lze poměrně slušně hodnotit, zda jejich rozhodnutí vedla k lepšímu životu Pražanů a zda jsou to lidé na správných místech.
Také jste si všimli toho čurbesu v pražských ulicích? Odpadkové koše přetékají, po zemi se válí nepořádek častěji potkáváme pohozené pytle u popelnic. Začali jsme se v době covidu chovat více nezodpovědně? To si opravdu nemyslím. Hlavní příčinou tohoto stavu jsou kroky Adama Scheinherra (Čižinského Praha Sobě) a zároveň předsedy dozorčí rady TSK, která úklidy organizuje.
Pražané tráví dlouhé hodiny v nekonečných kolonách a magistrát pouze kupí jednu dopravní uzavírku za druhou. Objízdné trasy často neexistují, případně na nich probíhají stavební práce. To tvrdí pražská ODS, která dokonce sestavila 7 příkladů, na kterých je nekompetentnost vedení magistrátu vidět.
Online informace o skutečném čase odjezdu všech tramvajových spojů Dopravního podniku Praha (DPP) z jednotlivých zastávek, za jak dlouho tramvaj přijede i jaké je její aktuální zpoždění, jsou nově cestujícím k dispozici v pilotním provozu ve vyhledávačích spojení na webových stránkách DPP, PID, IDOS a také v aplikaci PID Lítačka.
Praha – I když byl zákaz vycházení ode dneška posunut až do 23. hodiny zatím se jízdní řády MHD směnit nebudou. Nadále bude platit ukončení denního provozu po 22:00. Uvedl to Filip Drápal, mluvčí organizátora pražské dopravy ROPID.
Technická správa komunikací (TSK) pokračuje v zahájených stavbách silnic a některé už i dokončila. Na zahájení dalších oprav ( a tím i uzavírek a omezení) se netěšíme v letních měsících. Ale udělat se to musí...
Vinohrady - Za téměř 1,3 miliardy korun zaplatí Dopravní podnik Praha (DPP) za kompletní modernizaci stanice metra Jiřího z Poděbrad. V tuto chvíli hledá zhotovitele projektu.
Od víkendu (21.3.) nejedou nočními příměstské vlaky na linkách S1 až S9. Takzvané party spoje vyjíždějí vždy v sobotu a v neděli v 02:30. Nevyjede ani nostalgická linka pražského motoráčku.
Holešovice/Karlín/Nové Město - U Hlávkova mostu jsou v pořádku základy, pilíře a nosné oblouky historické části. Ta část, která je dnes podpírána na Vltavské, půjde ale k zemi…
Dva odlišné dezinfekční přípravky na principu nanopolymerů likvidující bakterie, viry, kvasinky, plísně a další mikroorganizmy s deklarovaným účinkem až 21 dnů začal (od 7.3.) testovat Dopravní podnik Praha (DPP).
Praha - Uživatelé mobilní aplikace PID Lítačka si nově mohou zakoupit dlouhodobé časové kupóny přímo z mobilního telefonu. Jedná se o další krok k tomu, aby se aplikace PID Lítačka stala kompletním průvodcem a pomocníkem Pražanů a Středočechů při jejich cestách veřejnou dopravou.
Černý Most – Parkovací dům P+R Černý Most, který se připravuje někdy od roku 2010, by mohl stát „už“ v roce 2021. Praha vybrala stavebníka, je jím sdružení firem BAK a Metrostav, které nabídlo cenu 603.569.098,79 Kč. Stavba bude částkou 291 000 000 Kč spolufinancována z Operačního programu Praha - pól růstu ČR.
Praha - Železniční most z Podskalí na Smíchov je už delší dobu předmětem řady diskusí. Správa železnic má jasno, chce most zbourat a postavit nový. Má k tomu víc důvodů.
Bohnice/Troja - Světelná závora, tedy semafor, který prakticky znemožní průjezd serpentinami mezi Bohnicemi a Trójou přichystala na jaro velká radnice na popud městské části Praha Troja.
Počet srážek tramvají s chodci se v Praze loni snížil loni o téměř pětinu i díky bezpečnostní kampani Neskákej mi pod kola! DPP se snaží bourat mýtus, podle kterého mají chodci před tramvají přednost.
Černý Most – Parkovací dům P+R Černý Most, který se připravuje někdy od roku 2010, by mohl stát „už“ v roce 2021. Praha vybrala stavebníka, je jím sdružení firem BAK a Metrostav, které nabídlo cenu 603.569.098,79 Kč. Stavba bude částkou 291 000 000 Kč spolufinancována z Operačního programu Praha - pól růstu ČR.
V metropoli zdražilo od ledna vodné a stočné, svoz odpadu, taxislužba a v některých městských částech i nájmy obecních bytů a daň z obytných nemovitostí. Vedení magistrátu (Piráti, Praha sobě, STAN, TOP 09, KDU-ČSL) nám po pouhém roce u kormidla připravilo vskutku „milý“ novoroční zdražovací dárek a se zdražením nezůstal pozadu ani stát. Máte přehled, co všechno je dražší?
Informace o skutečném čase odjezdu všech autobusů Dopravního podniku Praha (DPP) z jednotlivých zastávek jsou ode dneška (14.1.) k dispozici veřejnosti v pilotním provozu na webových stránkách kdymitojede.cz, které spravuje společnost ROPID.
Celkem 115 nových parkovacích míst je od 12. 12. k dispozici v Braníku. Technická správa komunikací tu otevřela P+R parkoviště, a to zejména pro přijíždějící z jižního směru do Prahy.
Naše Praha v exkluzivním materiálu na téma „hodnocení rok po volbách“ ve třech po sobě jdoucích čísel (ZDE VŠECHNY TŘI) přinesla názory špičkových pražských politiků, co se za 12 měsíců od předvolebních slibů novému vedení města povedlo a co ne. S čím pohledem se vy sami nejlépe shodnete? A i vy nám můžete zaslat vaše názory, třeba přes f/casopisNasePraha.
Smíchov - Návrh nového dopravního terminálu lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující a zvýší se jejich komfort. V plánu je i k P+R parkoviště. Po ukončení výběrového řízení na projektanta by výstavba mohla začít v roce 2021.
Naše Praha v exkluzivním materiálu ve dvou po sobě jdoucích číslech píše, co se za rok od předvolebních slibů novému vedení města povedlo a co ne. Hodnotí se vrcholní politici mezi sebou – a vy si můžete v článku Naší Prahy vybrat, s kým se nejvíce ztotožníte.
Od pondělí 4. listopadu do středy 6. listopadu bude uzavřen průjezd pro automobilovou dopravu Malou Stranou mezi Valdštejnskou ulicí a Újezdem. Vzhledem k tomu, že se opravuje tramvajová trať (do 7.11.) na Smetanově nábřeží a je uzavřena Křížovnická znamená to, že do centra se prostě nedá normálně vjet.
Potřebujete kvůli práci či rodině auto? Co říkáte na věčné kolony? Co na povinný průjezd Prahou, magistrát městský okruh nestaví a vymýšlí nové ideje místo schválené trasy? Co na návrh mýta a totální chaos kolem něj? Co říkáte na magistrát, který i přes nesouhlasy radnic prosazuje omezení a různá zúžení a preferuje raději cyklostezky na okrajích Prahy, než aby prioritně investoval do nezbytné dopravní infrastruktury? Co říkáte na - dá se říci až – výhrůžky, že „vaše současné auto s výfukem je vaše poslední?“
Podolí – Totem, jak přezdívají místní sčítači cyklistů a chodců na Podolském nábřeží naměřil na páteřní cyklotrase za rok fungování přes devět set tisíc chodců a cyklistů.
Potřebujete kvůli práci či rodině auto? Co říkáte na věčné kolony? Co na povinný průjezd Prahou, magistrát městský okruh nestaví a vymýšlí nové ideje místo schválené trasy? Co na návrh mýta a totální chaos kolem něj? Co říkáte na magistrát, který i přes nesouhlasy radnic prosazuje omezení a různá zúžení a preferuje raději cyklostezky na okrajích Prahy, než aby prioritně investoval do nezbytné dopravní infrastruktury? Co říkáte na - dá se říci až – výhrůžky, že „vaše současné auto s výfukem je vaše poslední?“
Stavební sezona zdaleka nekončí, TSK ale řadu oprav významných komunikací dokončila už v průběhu léta. S ohledem na konec prázdnin, během nichž je na komunikacích hlavního města nižší intenzita provozu, se u několika stavebních akcí podařilo dokončit práce dříve, než se plánovalo.
Politici z Prahy 6 mají další problém s pražskými politiky z magistrátu. Ti se rozhodli, že jednu z tepen Prahy 6 a nejvytíženějších komunikací v metropoli zúži. Boj magistrátu především ideologický proti největší pražské skupině - řidičů.
Z důvodu provedení potřebné diagnostiky Technická správa komunikací na dva víkendy uzavře lanový most pro veškerou dopravu. První omezení čeká řidiče už tento víkend, a to od soboty 20. července krátce před polednem do neděle 21. července do 14.00 hodin.
Vnitřní dluh, který má město vůči komunikacím, činí kolem 35 miliard. Na počátku minulého volebního období to bylo něco kolem 25 až 30 miliard. I přes velké opravy dluh tedy rostl. Možná, že letošní letní uzavírky jej pomohou přibrzdit.
Praha – Město chce připravit legislativní změny, které by regulovaly používání sdílených elektrických koloběžek a podobných strojů. Lidé na koloběžkách často jezdí rychle po chodnících odkládají koloběžeky na místech, kde překáží chodcům a nerepektují pravidla silničního provozu.
Pro hlavní návštěvnickou sezónu připravilo Hlavní město Praha společně s organizací ROPID, Dopravním podnikem hl. m. Prahy a Letištěm Praha posílení páteřní autobusové linky 119, která spojuje Letiště Václava Havla Praha s nejbližší stanicí metra Nádraží Veleslavín.
Pražští radní začátkem června schválili výstavbu nové tramvajové trati z Malovanky na Strahov. Tramvaj uleví životnímu prostředí a nahradí přetíženou autobusovou linku 143, kterou využívají k dopravě především studenti.
Při cestě autem dýchá posádka až dvakrát více znečištěný vzduch, než při cestě pěšky a veřejnou dopravou? Upozornil na to Projekt Čistou stopou Prahou.
Praha - Nejmodernější vlaky v rámci pražské integrované dopravy (PID) jezdí na lince S34 v trase Masarykovo nádraží – Vysočany – Satalice – Kbely – Čakovice a zpět a to od pondělí 25. března.
V sobotu 23. března vyplují na svou pravidelnou trasu také čtyři sezonní linky pražských přívozů, které jsou součástí pražské integrované dopravy už 15 let. Základem pražských přívozů je celoroční provoz linek P1 (Sedlec – Zámky), P2 (V Podbabě – Podhoří) a P8 (Císařský ostrov – Troja). Stále funguje zdarma Trojský přívoz - náhrada za spadlou lávku.
Praha - I když někteří z dnešních koaličních politiků ještě před volbami horovali pro alternativní trasu nejen jižní, ale i severní části okruhu, už to tak není. Přispěla k tomu i analýza Institutu plánování a rozvoje (IPR).
O návratu tramvají na Václavské náměstí se hovoří dlouho, nyní to vypadá, že se tak skutečně stane. Navíc nepůjde o jednu, ale spíše o dvě tratě. První je Vinohradská – Hlavní nádraží – Bolzanova a druhá Vinohradská - Václavské náměstí s návazností na Vodičkovu a Jindřiškou ulici.
Až do konce června jsou naplánovány uzavírky Českobrodské výpadovky, která je logickým pokračováním Husitské a následně Koněvovy. Naše Praha předpokládá, že to ovlivní dopravu prakticky až do centra, a dále sousední Vinohradskou/Černokosteleckou/Kutnohorkou či severněji Poděbradskou přes Černý Most a dál Náchodskou. Jan Bělohubý
O víkendu 23. a 24. Února nás čeká dočasná uzavírka na mostech u stanice metra C Vltavská. Nejprve se v sobotu uzavře úsek na mostě X021 v Bubenské, kvůli zatěžovacím zkouškám.
Běchovice - Plánovaná rekonstrukce Českobrodské ulice, přesněji 300 metrů dlouhého úseku ve středu Běchovic začala. Skončit má v červnu. Jde o úsek od mostu přes Mlýnskou strouhu až po Dolnopočernickou ulici.
Od 18. února začne další etapa plánované rekonstrukce Českobrodské ulice. Tentokrát se opraví zhruba 300 metrů dlouhý úsek ve středu Běchovic. Technická správa komunikací v uzavřeném místě kompletně opraví vozovku i okolní terén a tím zlepší také přehlednost v celém úseku. Řidiči mohou využít objízdných tras. Předpokládané zdržení se bude ve špičkách pohybovat mezi 20 a 30 minutami. Práce budou dokončeny v červnu 2019.
Most X022 v Bubenské ulici, který je od konce října z bezpečnostních důvodů zavřený a provizorně havarijně podepřený, prošel v pátek a v sobotu zatěžovací zkouškou. Předběžné výsledky zkoušky ukázaly, že je po osazení další speciální diagnostiky možné na most pustit v omezeném režimu osobní auta do 3,5 tuny. Zároveň platí, že most je nezbytné v lednu finálně podepřít, abychom mohli obnovit dopravu ve větším rozsahu.
Technická správa komunikací (TSK) dnes uvedla do provozu nový most na Praze 13. Spojuje úroveň vstupu do stanice metra Nové Butovice s pěším koridorem směrem k poliklinice a úřadu městské části. Po osmi měsících od demolice původního mostu se vracejí cyklisté a pěší. Kompletní dokončení stavby, včetně vozovky pod mostem, je naplánováno na březen 2019.
Takové rozhodnutí dnes schválila Rada hlavního města Prahy. Nyní budou prověřeny různé varianty oprav mostu a na jaře padne rozhodnutí o dalším postupu.
Praha – Už několikrát se v průběhu posledních dvaceti let hovořilo o tom, že by se na Václavské náměstí měly vrátit tramvaje. Hovořil o nich například i bývalý šéf dopravního výboru magistrátu František Laudát (původně ODS, následně TOP09).
Díky opravám tramvajových kolejí mohla Technická zpráva komunikací Praha (TSK) pokračovat v diagnostice mostu Legií zatěžovacími zkouškami. Potrvají do 26.11 do 04.30 hodin.
Libeň/ Praha - Pražští zastupitelé Matěj Stropnický (Trojkoalice/SZ) a Ondřej Profant (Piráti) a dále Janusz Konieczny z Nadačního fondu proti korupci, Adam Scheinherr z iniciativy Libeňský most Nebourat, Nerozšiřovat a dopravní expertka Miloslava Pošvářová se podepsali pod trestní oznámení podané kvůli Libeňskému mostu.