Velkoochod MAKRO Cash & Carry ČR rozjíždí partnerský projekt pro nezávislé maloobchodníky s názvem Můj obchod. Pod značkou Můj obchod nabízí pro vybrané obchody se smíšeným zbožím, které splňují přísná kritéria pro provoz a uchovávání potravin, balík marketingové podpory s ucelenou identitou a aktivní obchodní spolupráci. Tento soft franšízový koncept úspěšně běží pod názvem Odido již třetím rokem v Polsku, kde takto funguje více než 1000 smíšených obchodů.
Koncept Můj obchod zahrnuje především marketingovou a provozní podporu; vlastnictví obchodů se smíšeným zbožím zůstává zcela nedotčeno. Ta staví na oranžové a zelené barvě a zahrnuje základní POP materiály na zatraktivnění prodejní komunikace. Základem je ucelená identita obchodu, kterou tvoří nové logo, trička pro prodavače i doporučené rozmístění regálů a zboží. Pilířem obchodní spolupráce s vybranými maloobchodníky je pak letáková podpora a akční nabídky na vybrané zboží, které bude posléze nabídnuto koncovým zákazníkům.
Petr Soukup – Trader segment manažer, zodpovědný za projekt Můj obchod říká: „Pilotní obchody jsme otevřeli v červenci v Průhonicích a spolupráce funguje velice dobře, již nyní plánujeme rozšíření o dvanáct dalších obchodníků, do konce roku bychom rádi v Čechách takto podpořili celkem sto nezávislých maloobchodníků. Maloobchodníci tvoří třetinu našich obratů a s jejich úspěchem je spjat i úspěch velkoobchodu MAKRO.“
Vybraní maloobchodníci tvoří alianci, která společně s manažerským týmem MAKRO vybírá zboží, které se v letáku objeví. Leták Můj obchod má platnost dva týdny, bude začínat vždy v pátek. Navazuje na letákovou nabídku MAKRO, která začíná vždy ve středu. Maloobchodníci tak získají čas se zásobit, aby v den startu letáku Můj obchod byli připraveni. Jedná se o barevný oboustranný leták ve formě A4, který bude nabízet 15 převážně potravinových výrobků a je distribuovaný neadresnou distribucí přímo do poštovních stránek ve spádové oblasti daného smíšeného obchodu.
Prioritou bude společný úspěch na trhu a to díky nabídce uceleného balíku služeb a zboží, včetně vlastních značek společnosti MAKRO. Kromě výhod zlatého či stříbrného partnera získávají zvýhodněné nabídky do akčních letáků Můj obchod a další dodatečnou slevu na zboží mimo letákovou nabídku MAKRO.
V budoucnu budou tito maloobchodníci v rámci Věrnostního programu rovněž odměňováni za plnění cílů a loajalitu. Maloobchodníci získávají v rámci projektu Můj obchod především zkušeného a spolehlivého partnera, který má společný cíl a tím je spokojený zákazník, který se bude rád vracet.
Projekt Můj obchod již několi let úspěšně funguje v dalších zemích, kde společnost METRO / MAKRO působí. Nejbližší prodejny můžeme najít v Polsku a to pod názvem Odido, dále pak v Chorvatsku, Bulhrasku, Rumunsku či Rusku.