Ze zkušeností úředníků oddělení evidence motorových vozidel vyplývá, že chybí některé údaje, které by v něm měly být nebo existují nesrovnalosti v záznamech u některých vozidel zaregistrovaných v předchozím systému. Některé položky nelze do nového registru zapsat ve formátu, v jakém jsou uvedena v typovém schválení vozidla, u některých vozidel jsou zase stále jako vlastníci uvedeny leasingové společnosti, přestože jimi už z minulosti nejsou.
„Prostě stále chybí propojení na základní registry. Nedostatků nebo obtíží je tak stále hodně,“ konstatoval Martin Šoc, vedoucí oddělení evidence motorových vozidel magistrátu.
Práci s novým registrem komplikuje i to, že je pomalejší než původní. „Hlavní důvody jsou dva: chyby, se kterými se systém potýká, a vyšší počet úkonů, které musí v systému provést úředníci. Těm také komplikuje práci pomalejší „načítání“ dat při provádění některých úkonů v systému. Výsledkem je prodloužení čekací doby na odbavení v řádu desítek minut,“ sdělil Antonín Šrajer, vedoucí odboru občansko-správních agend.
Pozitivní změnou ve srovnání s prvními týdny, kdy byl nový registr zaveden, je to, že v poslední době nedošlo již k žádnému výpadku.