Pronajímatelná plocha se k dnešnímu dni více než zdvojnásobila z původních 54 tisíc metrů čtverečních na téměř 110 tisíc metrů čtverečních. Avion se tak nyní stává vůbec největším obchodním centrem na Moravě. Stejně razantně vzrostl od prosince roku 2001, kdy bylo centrum slavnostně otevřeno, i počet kamenných prodejen. K původním 72 přibylo dalších 100. A zdvojnásobila se i návštěvnost – ze 4,7 milionu osob za rok 2002 vzrostla na 9,2 milionu zákazníků za rok 2012. Největší počet zákazníků je z ostravských obvodů Jih a Poruba, do centra ale jezdí lidé z celé Ostravy i okolních obcí. Velkým lákadlem je prodejna IKEA, kvůli které jezdí do Ostravy zákazníci i ze vzdálenosti 100 kilometrů.
Avion se postupně stal také významným zaměstnavatelem severomoravské metropole. Aktuálně, po otevření nové středové části, poskytne zázemí více než 1600 pracovníkům jednotlivých obchodních jednotek a dalších téměř 350 lidí je navázáno na tento subjekt pravidelnou externí spoluprací v oblasti služeb. „Oceňuji, že Avion zaměstnává v převážné míře místní lidi. V jeho areálu mají vzniknout jesle a školka pro děti zaměstnanců, a to bude znamenat několik dalších pracovních míst navíc,“ uvedl Karel Sibinský, starosta největšího ostravského obvodu Ostrava-Jih, na jehož území Avion Shopping park stojí.
,,V průběhu uplynulých let jsme několikrát investovali do růstu centra, je tedy logické, že nejstarší část ve srovnání s novými částmi Avionu již nesplňovala naše nejnovější požadavky nejen v oblasti designu, ale i celkového komfortu. Rozhodli jsme se proto skloubit naše požadavky společně s opravami, které byly v této části nezbytné, a středovou část jsme zmodernizovali doslova od základů,“ vysvětlila ředitelka Avion Shopping Parku v Ostravě Kateřina Ježková. ,,Nyní jsou v nové středové části, jež vzrostla o další poschodí, seskupeny obchodní jednotky zaměřené na módu a módní doplňky. Tento prostor se stává komfortním centrem módy s nejširší nabídkou obchodů, kde nechybí ani nové žádané značky, které dosud v regionu chyběly. Jednou z nich je i dlouho očekávaná značka Zara, která je hlavním kotevním nájemcem nového Avionu a její prodejna se rozkládá na ploše zhruba dvou tisíc metrů čtverečních,“ pokračuje Kateřina Ježková a dodává, že celkem přibude 26 nových atraktivních obchodů a značek. Mezi nimi například Desigual, Starbucks, Gas, Manufaktura a další. Právě zrekonstruovaná středová část se stane pro zákazníky přehlednější, netvoří ji dvě souběžné chodby, ale nově jen jedna centrální galerie, z nichž se vchází do nových prodejen.
Na zákazníky čeká čtyřdenní zábavný program. Oslavy začnou ve čtvrtek 19. září v 10 hodin dopoledne koncertem Moníiky Absolonové, v 18 hodin pak zazpívá Marek Ztracený. Během dne se koná dětská show, taneční vystoupení, módní přehlídka s Českou miss Gabrielou Kratochvílovou, autogramiádou fotbalistů Baníku Ostrava a dvě představení Cirku La Putyka.