Na radnici také probíhají opakovaná jednání s ROPIDem díky podnětům místostarostek Radmily Klesové (ČSSD) a Ivany Cabrnochové (SZ), za účasti pracovníků odboru dopravy, který s ROPIDem i pražským magistrátem Prahu 10 zastupuje.V poslední době jsme dostali řadu reakcí občanů a čtenářů třeba vzhledem v souvislosti se změnami na konečné trasy autobusů 188 a 163. Stanislav Várva z Malešic pro naši redakci uvedl: „Do podzimu tyto autobusy (nyní již jen 163 a 188) zastavovaly ve stanici „Želivského v ulici Vinohradské“. Zde vystoupili cestující, kteří přestupovali na tramvaje nebo autobusy směřující do oblasti Vršovic (139, 150, 120, 213). Autobusy se zbylými cestujícími pokračovaly do stanice Želivského přímo u vstupu do metra v ulici Izraelské proti Židovskému hřbitovu. Cestující tak pohodlně mohli přestoupit přímo do metra. Od podzimu 2012 jsou cestující, kteří chtějí přestoupit na metro, nuceni vystoupit již ve stanici na Vinohradské třídě a pokračovat pěšky nejméně 100 metrů k některému vstupu do metra. Prázdný autobus bez cestujících pokračuje stejně jako dříve ke vstupu do metra jako dříve. Při cestě ke vstupům do metra musí nyní cestující buď přecházet silně frekventovanou Vinohradskou, nebo zdolávat výškový rozdíl cca 2-3 metry po schodech nebo mírným stoupáním,“ popisuje situaci čtenář z Malešic.
Radnice: DP má jezdit pro lidi a ne pohodlí autobusáků
Podobně kriticky to vidí i radniční odbor dopravy: „Stížnost občanů považujeme rozhodně za opodstatněnou a trváme na znovuzřízení výstupní zastávky i u vestibulu metra bez ohledu na těžkosti se srovnáváním kloubových autobusů na manipulační místo,“ uvedl za úřad Daniel Čech a dodal: „Doufám, že Dopravní podnik jezdí pro lidi a nikoli proto, aby řidiči měli pohodlnější práci.“ Redakce má k dispozici reakci ROPIDu nejen k této záležitosti, ale radnicí i občany nejčastěji uváděné výtky – viz rámeček.
Reakce ROPID:
K tomuto ROPID uvedl: „V rámci výše uvedené rekonstrukce došlo také ke zrušení druhé výstupní zastávky Želivského v autobusovém terminálu pro linky 163 a 188, a to především z provozních důvodů. Přepravní poptávka do druhé výstupní zastávky Želivského byla dlouhodobě minimální, především kvůli kolonám v ulici Vinohradská před křižovatkou s ulicí Jana Želivského. Většina cestujících vystupovala již v první zastávce v ulici Vinohradská. Protože druhé obratiště linky 188 Kavčí Hory má velmi omezenou kapacitu, jedinou provozní možností bylo tyto nároky koncentrovat do terminálu Želivského a také zvýšit bezpečnost provozu vozidel i chodců. Zrušením druhé výstupní zastávky se navýšila kapacita pro odstavy vozidel a odpadlo komplikované couvání kloubových autobusů. Ani původní přístup do metra však nebyl hlediska z původní výstupní zastávky zcela optimální, znamenal větší výškový rozdíl a tedy překonání více schodů než při porovnání s výstupní zastávkou na ulici Vinohradská, tento vstup nebyl navíc vybaven eskalátorem. V rámci úprav byl rovněž původně nesignalizovaný přechod pro chodce přes Vinohradskou ulici vybaven světelným signalizačním zařízením a prostor zastávky ve směru od Vinohradských hřbitovů byl rozšířen a průchod přes tuto zastávku je nyní kapacitnější. Pro zlepšení přístupu do stanice je v plánu provést otočení eskalátoru u hotelu do úrovně vestibulu pro směr dolů. Tím by bylo možné zajistit přístup do stanice metra bez nutnosti použití pevného schodiště. Méně pohybliví cestující mohou i nadále do výstupní zastávky v terminálu využít midibusovou linku 297,“ uvedl ROPID.
“
Kompletní odpověď ROPIDu na další stížnosti uveřejníme. K tématu redakce připravuje (jednalo by se o rozsáhlejší materiál, který jste dostali dlouho po uzávěrce těsně před tiskem novin) informace i do příštího vydání tištěných novin Praha 10, ale bude tyto situace s vyjádřením ROPIDu průběžně zveřejňovat i na online novinách www.NasePraha10.cz jako seriál.