Počasí
Praha 11 °C Sobota, 27. dubna 2024, Svátek má Jaroslav
Go to content
Naše Praha na Facebooku

Česká obchodní inspekce

Nekupujte předražené dálniční známky!

Lidé se na Ministerstvo dopravy a Českou obchodní inspekci obrací s dotazy a stížnostmi na prodej předražených dálničních známek. Ministerstvo dopravy uvádí, že na internetu se objevují webové stránky nabízející dálniční známky za cenu vyšší, než stanoví vládní nařízení.

Varujeme: Podezřelí prodejci roušek

Česká obchodní inspekce (ČOI) varuje před stále novými internetovými obchody, které tahají z lidí peníze kvůli rouškám, ale nic nedodávají. Jde především o lunzo.cz, rivalenti.com, velomont.com, rouska-na-usta-cz.com, rusko-na-tvar-kn95-sk.com či infrateplomer-cz.com.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Sedmička hlásí první vlaštovky v boji proti „šmejdům“

Praha 7 v minulém roce vytáhla do boje proti „šmejdům“. Na úrovni hlavního města se podařilo prosadit zákaz podomního prodeje v celé Praze. Radnice sedmé městské části se následně zaměřila na nechvalně známé předváděcí akce pro seniory. Firma v Argentinské ulici, která neetickým způsobem vydělávala na starších občanech, své působení v Praze 7 již ukončila.

Sedmička varuje před „šmejdy“

Praha 7 byla jedním z iniciátorů zákazu podomního prodeje na celém území metropole, který schválila Rada hlavního města Prahy. Nekalé praktiky neseriózních prodejců však nadále zůstávají problémem.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Restaurace v centru Prahy šidí cizince. Dostanou pokuty

Podle výsledků průzkumů většina cizinců, kteří navštíví Českou republiku, zamíří nejčastěji do hlavního města. V zájmu rozvoje turistického ruchu je tedy třeba kontrolovat, zda jsou jim nabízeny takové služby, aby jejich dojem z návštěvy Prahy byl co nejlepší a aby se k nám vraceli. Proto se každoročně inspektoři České obchodní inspekce při kontrolách zaměřují právě na atraktivní a turisty vyhledávaná místa a kontrolují poctivost poskytovatelů služeb, aby mimo jiné ověřili, zda nejsou zahraniční spotřebitelé v různých restauračních zařízeních diskriminováni.

Trh hraček každoročně zaplaví 60 procent novinek. Podle čeho se v nabídce orientovat?

V České republice je 214 firem, které vyrábějí hračky. Většinu z nich ale vyvezou do zahraničí. Průměrně utratí česká rodina za hračky pět tisíc korun, celkem Češi za hračky ročně utratí kolem osmi miliard. Trh hraček se každý rok rozroste o 60 procent novinek, orientovat se v tak široké nabídce není jednoduché. Prodejci se proto snaží rodičům výběr co nejvíce usnadnit.

Češi se učí jíst kvalitní potraviny, v restauracích je ale nenajdou. Z kvalitních surovin vaří jen pět procent podniků

Při nákupu potravin v obchodě je pro téměř polovinu Čechů důležitější kvalita než cena, podle té nakupuje jen 34 procent z nich. V restauracích je to ale přesně naopak. Češi stále preferují kvantitu před kvalitou a za oběd v restauraci jsou ochotni průměrně utratit jen sto korun. Přitom právě v restauraci obědvá kolem poloviny lidí.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Češi se učí jíst kvalitní potraviny, v restauracích je ale nenajdou. Z kvalitních surovin vaří jen pět procent podniků

Při nákupu potravin v obchodě je pro téměř polovinu Čechů důležitější kvalita než cena, podle té nakupuje jen 34 procent z nich. V restauracích je to ale přesně naopak. Češi stále preferují kvantitu před kvalitou a za oběd v restauraci jsou ochotni průměrně utratit jen sto korun. Přitom právě v restauraci obědvá kolem poloviny lidí.