„Nové městské autobusy SOR NBH 18 jsou vybaveny paralelní hybridní pohonnou jednotkou firmy Allison umožňující akumulaci brzdné energie, která je následně využívána pro rozjezd. Tímto principem dochází k úsporám pohonných hmot při provozu. Snížení spotřeby by mělo, podle teoretických předpokladů, dosáhnout až 30%. S přímo úměrným snížením spotřeby klesá i objem produkovaných emisí“, uvedl Martin Dvořák, generální ředitel Dopravního podniku.
Nízkopodlažní autobusy SOR NBH 18 jsou určeny pro hromadnou přepravu osob na kratší vzdálenosti v městském provozu. Celkově pojmou 151 cestujících (44 míst k sezení + 107 míst k stání) a součástí jejich interiéru je i prostor pro umístění invalidního vozíku. Vozidla jsou třínápravová, pětidveřová a jejich karoserie vychází z městského autobusu SOR NB 18. Maximální rychlost, kterou se mohou pohybovat je 80km/h.
Zkušební provoz nových autobusů s hybridním pohonem bude Dopravní podnik zajišťovat v provozovně DPP Hostivař. Dopravní podnik hl. Prahy zařadí nové autobusy s hybridním motorem v první fázi zkoušek střídavě na autobusové linky č. 136, 139, 250 a 271.
Provoz těchto dvou autobusů by měl potvrdit teoretické předpoklady o snížení spotřeby v pražských podmínkách. Na základě výsledků zkušebního provozu bude rozhodnuto o případném nákupu dalších autobusů s hybridním pohonem. Uzavřená rámcová smlouva na dodávku nových autobusů ze SOR Libchavy předpokládá dodávku až 20-ti kusů těchto autobusů.
„Zastupitelstvo hl. města Prahy podporuje vývoj hybridních pohonů pro vozidla městské hromadné dopravy, jejichž provoz je příznivější životnímu prostředí,“ řekl Karel Březina, první náměstek primátora a radní pro dopravu.
Vybavení autobusu
Počet míst k sezení: 44 + prostor pro umístění a fixaci invalidního vozíku
Počet míst k stání: 107
Celkový max. počet míst: 151 + 1
Max. rychlost: 80 km/h
Délka vozidla: 18,7 m
Výška vozidla: 3,30 m
Šířka vozidla: 2,55 m
Výška podlahy 340 mm
Motor: Cummins ISB6.7E5250B, naftový čtyřdobý přeplňovaný šestiválec o objemu 6,7 litru, s mezichlazením plnícího vzduchu, přímým vstřikem paliva, chlazený kapalinou, max. výkon 180 kW;
Převodovka: Allison, EV Drive, automatická, s dvěma vestavěnými elektromotory, chlazená olejem;
Další vybavení: akumulátory pro elektrickou část hybridníh pohonu typu NiMH o jmenovitém napětí 600 V a max. proudu 450 A,
kotoučové brzdy ovládané vzduchem,
nezávislé naftové topení Eberspächer Hydronic o výkonu 30 kW, elektroinstalace CAN-bus SAE 1939, plně multiplexový systém, elektronicky ovládané pneumatické pérování