„Ve třetím kvartálu tohoto roku byl každý čtvrtý uchazeč o práci absolvent a ve srovnání s jinými měsíci se přes léto zvedl zájem mladých lidí o naše služby až o 30 procent,“ potvrdila prázdninový trend Weronika Kondziolková z džob.cz. Nabídka práce absolventů v současnosti převyšuje poptávku firem až čtyřnásobně. Situace se však podle Kondziolkové pomalu zlepšuje.
„Oproti minulým dvěma letům sledujeme nárůst zájmu zaměstnavatelů o mladé osoby o pět procent. Takové společnosti chtějí využít potenciál mladého člověka, zaučit ho v prvních měsících do aktivit i kultury firmy a následně s mladým zaměstnancem plánovat jeho další kariérní budoucnost ve společnosti. Mladý pracovník tím získává důvěru vůči vedení firmy a může se stát dlouhodobým zaměstnancem na dobré úrovni odpovídající potřebám firmy,“ popsala Weronika Kondziolková své zkušenosti z projektu Potenciál 25, který rozjel džob.cz na jaře tohoto roku.
Projekt podporovaný z evropských strukturálních fondů má za cíl pomoci mladým lidem do 25 let prosadit se na pracovním trhu v regionu. I když je projekt zatím v počátcích, zaměstnání nalezlo už více než 50 procent jeho účastníků. „Aktuálně zveme osoby z Jihomoravského kraje, aby využily možnosti vzdělávání a uvedení na pracovní trh s celým zázemím služeb, které poskytujeme. Tento pilotní projekt, který mimo jiné zahrnuje školení, kurzy a kompletní poradenství, chystáme v budoucnu využít také pro další regiony,“ upřesnila Weronika Kondziolková.
Velkým pomocníkem uchazečů o pracovní pozici i personalistů bývá VideoVizitka. Mladí lidé bez zkušeností a s jednoduchým CV mnohdy nedostanou ani příležitost prezentovat se na osobní schůzce, předvést při ní příjemné vystupování, schopnost komunikace nebo odhodlání. Díky VideoVizitce tuto šanci mají. „Manažeři a personalisté už vnímají kandidáta hlouběji, vědí, koho mohou čekat, a pohovor se poté odehrává na vyšší komunikační úrovni – je věcnější, příjemnější, cílenější a často se odvolává k již popsané VideoVizitce,“ uvedla Weronika Kondziolková.
Podle zkušeností personalistů z džob.cz je VideoVizitka vhodná pro všechny uchazeče bez rozdílu věku, vzdělání nebo hledané pracovní pozice. Natočit ji mohou doma, v prostředí, kde se cítí dobře. Potřebují pouze mobilní telefon, digitální fotoaparát, webovou kameru nebo kameru zabudovanou přímo v notebooku a připojení k internetu. Maximálně 30 sekund dlouhé video pak kandidát vloží do registračního formuláře na portálu džob.cz nebo zašle e-mailem. Zpět uchazeč získá zpracovanou VideoVizitku s kompletními údaji a videoprofilem, kterou může dál běžně rozesílat e-mailovou poštou vybraným firmám. „Je třeba chovat se přirozeně, nebát se a zkusit tuto velmi snadnou a dostupnou cestu k cíli. Doporučujeme nepokoušet se natáčet profesionální videa, jelikož působí uměle. Je vhodné představit si situaci, kdy naproti vám sedí možný zaměstnavatel, a říct krátce to, co je podle vašeho názoru důležité,“ dodala Weronika Kondziolková z džob.cz.