K návrhu se může vyslovit i veřejnost. K zavedení změn do praxe dojde pravděpodobně na jaře příštího roku.
Zjednosměrnění ulic na Lesní čtvrti by mělo vyřešit řadu dopravních problémů v této oblasti. „Ty jsou dlouhodobé. Silnice zde mají často ostrý sklon, jsou většinou velmi úzké a je zde plno nepřehledných zatáček. Řešení požadují jak běžní motoristé, tak i řidiči technických služeb Zlín nebo Integrovaného záchranného systému,“ prohlásil radní Vojtěch Jelínek, který se touto problematikou zabývá.
Z návrhu odboru realizace investičních akcí magistrátu, na jehož tvorbě se podíleli i další dopravní odborníci nebo zástupci Hasičského záchranného sboru, vyplývá, že na Lesní čtvrti se stanou jednosměrnými hlavní páteřní komunikace. Konkrétně jde o ulice Příkrá, která při příjezdu z centra Zlína stoupá, Prostřední (klesá) a Dolní (klesá). „Tento systém bude doplněn o jednosměrné příčky, které budou sjízdné ve směru klesání,“ upřesnil Leopold Bednařík z odboru realizace investičních akcí magistrátu.
Ve východní části Lesní čtvrti zůstane zachován současný obousměrný provoz, neboť je zde buď dostatečná šířka vozovky, nebo se zde na vozovce většinou neparkuje. Pouze ulice Prostřední a Lesní čtvrť I. a II. budou jednosměrné. „Jako jednosměrné v současném směru zůstanou ulice Pod Školou, Křivá, Borová, Lomená, Spojovací a Losky,“ doplnil Bednařík.
Návrh řeší i parkování v celé lokalitě. Stání budou v jednosměrných komunikacích pouze jednostranné, nacházet se budou především na pravé straně komunikací.
Protože jde o zásadní změny v dopravním režimu celé oblasti, budou asi rok po zavedení do praxe podrobeny analýze. „Vyhodnotíme, zda navrhované novinky povedou ke kýženému efektu, tedy zklidnění a zpřehlednění dopravy na Lesní čtvrti a k větší bezpečnosti řidičů a chodců,“ dodal Vojtěch Jelínek.