Počasí
Praha 13 °C Středa, 21. května 2025, Svátek má Zbyšek
Go to content
Naše Praha na Facebooku

Městský okruh

Masakr rezavou šavlí: Pirátský škuner se potápí a posádka opouští loď

Piráti se začínají podobat svým historickým předchůdcům. Doba jejich slávy ve skutečnosti trvala jen pár let. Pak už jich měli všichni dost. A v závěru se pobili mezi sebou, případně řemesla nechali dřív, než je chytnou a oběsí. Přesně to poslední se děje. Pokud donedávna vládní partaj mimo jiné opustí polovina exposlanců, nelze to nazvat jinak, než jako masakr. Co se to děje?

Pražská rada pod drobnohledem: Vltavská filharmonie, (ne)funkční spolupráce se státem a vleklá krize v Pražských službách

Jednání pražské rady 17. března začalo symbolicky – přípitkem radního Kováříka na dvouleté “harmonické” fungování koalice. Málokdo rozpoznal, zda to bylo myšleno vážně, nebo ironicky. Při projednávání programu se záhy potvrdilo, že ani ranní sklenka portského nedokáže neschopné koalici nahodit motor.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Chybička se vloudila… Proč není Městský okruh v Praze zařazen mezi strategické dopravní stavby a co kvůli tomu hrozí?

Štvou vás dopravní zácpy v hlavním městě? Tak vězte, že kromě pirátských nápadů na „zklidňování“ provozu za to může nedokončenost Městského okruhu. Ten by vyvedl z centra auta, která v něm nepotřebují být, leč zatím nemají kudy jinudy projet. Stavba se neustále odkládá. Praha pořád nemá stavební povolení, ačkoli již v roce 2012 získala Praha kladné posouzení dopadů na životní prostředí (EIA). To jí možná propadne. Kvůli chybě vlády.

Ondřej Prokop: Praha plýtvá příležitostmi. Stovky milionů na dostupné bydlení leží ladem, prioritou jsou zbytné projekty.

Praha má k dispozici stovky milionů korun jen ve fondu rozvoje dostupného bydlení, ale místo řešení bytové krize nechává peníze ležet ladem. Projekty, které na svém jednání schvaluje rada dokazují, že koalice stále míjí skutečné potřeby Pražanů a realizuje své zcestné představy o rozvoji Prahy. Od polovičatých řešení bytové krize, přes experimenty s odpadem, přes kontroverzní modernizaci koupaliště Motol.

Nejvíc dopravních nehod v České republice se stane v Praze

Naprosto přesvědčivě zaujímá Praha nechvalné první místo z hlediska počtu nehod v rámci České republiky. Bez ohledu na velikost krajů či jejich umístění Praha s průměrným počtem více než 19 tisíc nehod ročně za sebou s dalekým odstupem nechává všechny ostatní kraje ČR. Například Středočeský kraj, který je po Praze druhý nejhorší z hlediska počtu nehod, jich má ročně o celou třetinu méně.

Radnice Prahy 8 diskutovala s občany, jak se má vylepšit místní doprava

Okolí ulice Zenklova v Praze 8 trápí každý všední den vysoká dopravní zatíženost. Za pár let této části Prahy uleví Libeňská spojka, ale jak si do té doby nepřidělávat stres a vrásky za volantem? Radnice Prahy 8 si myslí, že to by mohla nastínit plánovaná dopravní urbanistická studie, která bude vypracována na základě výstupů participativního setkání.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Dopravní teror v Praze. Ekomagistrát nepřiměřeně utahuje šrouby!

Potřebujete kvůli práci či rodině auto? Co říkáte na věčné kolony? Co na povinný průjezd Prahou, magistrát městský okruh nestaví a vymýšlí nové ideje místo schválené trasy? Co na návrh mýta a totální chaos kolem něj? Co říkáte na magistrát, který i přes nesouhlasy radnic prosazuje omezení a různá zúžení a preferuje raději cyklostezky na okrajích Prahy, než aby prioritně investoval do nezbytné dopravní infrastruktury? Co říkáte na - dá se říci až – výhrůžky, že „vaše současné auto s výfukem je vaše poslední?“

Dopravní teror v Praze. Ekomagistrát nepřiměřeně utahuje šrouby!

Potřebujete kvůli práci či rodině auto? Co říkáte na věčné kolony? Co na povinný průjezd Prahou, magistrát městský okruh nestaví a vymýšlí nové ideje místo schválené trasy? Co na návrh mýta a totální chaos kolem něj? Co říkáte na magistrát, který i přes nesouhlasy radnic prosazuje omezení a různá zúžení a preferuje raději cyklostezky na okrajích Prahy, než aby prioritně investoval do nezbytné dopravní infrastruktury? Co říkáte na - dá se říci až – výhrůžky, že „vaše současné auto s výfukem je vaše poslední?“

Duál, neduál, pokračováním Blanky má být Vlasta, doufejme že v podzemí

Pokračování Blanky je na světě, trvalo to pěkně dlouho. Ale nedělejte si iluze bude to ještě pěkně dlouho trvat - do roku 2031. A o co vlastně jde? O 10 kilometrů komunikace, která navazuje na tunelový komplex Blanka a která snad zmírní různé dopravní zácpy třeba v Praze 6, v Praze 8 a některých dalších sousedících oblastech a uleví lidem pokud jde o hluk a exhalace. Oskar Kuptík

„Primátorka ustupuje fanatismu Zelených,“ zní z ODS i TOP 09. Rozhodne Pepa Šofér?

Město opět odsunulo stavbu vnitřního městského okruhu (MO), jež řídí i financuje. Stagnuje i „velký“ obchvat spojující dálnice (SOKP), který buduje (spíš nebuduje) vláda a stát. Krumpáče a bagry mají volno, odlehčení pražské dopravy se opět odkládá. Rozhodnou volby? Hlasy nerozhodnutých či ti, co k volbám obvykle nechodí? Rozhodne „Pepa Šofér“?

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Primátorka Adriana Krnáčová: Nechci Prahu jako skanzen s matrjoškami

V historii první žena v čele metropole má jasné názory nejen na konkrétní problémy města, a dál chce Prahu posouvat dopředu. Vnímá špatný stav parků, absenci levných bytů, stejně jako chybějící metro, spádová parkoviště či okruh. V exkluzivním rozhovoru pro Naši Prahu se vymezuje vůči politicky destruktivnímu přístupu, hádkám či rychlým řešením kouzelným proutkem. Preferuje kultivovanou domluvu, stejně jako šetrnou moderní výstavbu, aby Praha nebyla jen skanzenem.

Blankou za rok projelo 30 milionů aut

Více než 30 milionů aut projelo za první rok provozu Tunelovým komplexem Blanka (TKB). Tento počet překonal očekávání. Každý, kdo tunel používá dvakrát denně, díky tomu ušetřil za rok až 44 hodin. Město už chystá pokračování Městského okruhu.