Jedna pozoruhodnost na začátek: Staronový eskalátor ze stanice metra Můstek je nyní umístěn z úrovně vestibulu do ul. Na Žertvách. Jelikož byl ve své službě relativně krátce, přistoupil DPP v rámci úspor k rozhodnutí použít zde eskalátor ze zrušeného výstupu do ulice Perlová. Pohyblivé schodiště bylo upraveno na požadovanou přepravní výšku Palmovky a namontováno právě zde.
„Rekonstrukce východního vestibulu ve stanici metra Palmovka se týkala zejména výměny celkem čtyř ramen pohyblivých schodů. Plně odpovídají požadavkům na moderní eskalátory s nižší energetickou náročností provozu, zvýšenou bezpečností a snížením požárního rizika,“ říká Martin Gillar, generální ředitel a předseda představenstva DPP.
Modernizace dále spočívala ve výměně silových kabelů, rozvaděčů a systému automatizovaného řízení. Proběhla i modernizace slaboproudých zařízení, elektrické požární signalizace, automatického odbavování cestujících, navádění nevidomých a slabozrakých (akustické + realizace vodících linií v dlažbě). Byly provedeny stavební a technologické úpravy ve služebních prostorech provozu metra a další související činnosti.
„Věřím, že cestující ocení, že tato modernizace skončila o několik dní dříve a již mohou od pátku 6. dubna plně využívat tuto stanici. V západním vestibulu slouží nové výtahy a eskalátory již od listopadu. Nyní se nových eskalátorů dočkal i východní vestibul,“ uvedla Adriana Krnáčová, primátorka hl. m. Prahy.
„Pražské metro přepravuje denně rychle a spolehlivě miliony cestujících. Je to však obrovský mechanismus, který potřebuje udržovat v dobré kondici. Každá oprava znamená komplikace pro cestující, ale zároveň je nezbytná k tomu, aby vše fungovalo tak, jak jsou lidé zvyklí,“ říká Petr Dolínek, náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
Ze stavebních prací lze jmenovat především úpravy nosných konstrukcí pro nové eskalátory, demolice původní a následně výstavba nové místnosti přepravního manipulanta včetně instalace nového ovládacího pultu stanice, repase a výměny poškozených obkladů a dlažeb, leštění nerezových prvků ve vestibulu, výměnu podhledových prvků s osvětlením v celém rozsahu vestibulu a podchodu. Díky progresivnímu přístupu zhotovitele akce resp. součinnosti DPP, byl plánovaný smluvní termín dokončení zkrácen o 5 dní. Zhotovitelem byla firma METROSTAV. Celkové náklady této investiční akce ve východním vestibulu stanice metra Palmovka činí zhruba 93 mil. Kč. Na tento projekt podal DPP v rámci 31. výzvy Operačního programu Praha – pól růstu ČR žádost o finanční podporu z fondů EU. Po jejím schválení tak s největší pravděpodobností obdrží DPP příspěvek ve výši až 22,6 mil. Kč.
O stanici metra Palmovka
Stanice byla otevřena v roce 1990.
Palmovka je stanice hloubená, založená v mělké jámě zhruba 12,4 m pod povrchem.
Je dlouhá 203 m a má 10 m široké nástupiště, bez sloupů.
Od 14. listopadu 2017 má stanice bezbariérový přístup.
Bezbariérové pražské metro
1990 – 41 stanic – 1 bezbariérová
2000 – 52 stanic – 22 bezbariérových
2012 – 57 stanic – 36 bezbariérových
2015 – 61 stanic – v tuto chvíli 44 bezbariérových + 1 s proškoleným doprovodem