„Tuto stavbu vnímám jako dílčí opatření, které může přispět ke snížení hlukové zátěže obyvatel v bezprostředním okolí Jižní spojky, ale jako dílčí opatření neřeší nepříznivou situaci Spořilova,“ uvedl 1. zástupce starosty Jiří Bodenlos. „Lidem jezdí pod okny stovky kamionů, které tuto lokalitu zamořují nadměrným hlukem, emisemi a polétavým prachem a jejím obyvatelům mohou způsobit vážné zdravotní problémy. Proto budu i nadále usilovat o další opatření, především o zastřešení Spořilovské ulice.“
Praha 4 preferuje takzvané těžké zastřešení, vzniklá plocha by pak mohla využít pro realizaci jiných projektů. Ideální by byla forma PPP, tedy spolupráce soukromého a veřejného sektoru, zastřešení by zainventoval soukromý subjekt, který by pak s volným střešním prostorem mohl disponovat. Protihluková stěna mezi ulicemi Spořilovská a Záběhlická by měla stát do konce listopadu. Praha 4 požaduje výstavbu další protihlukové stěny u tzv. Spořilovského plácku, na kterou by měl částečně navazovat protihlukový val. „Na Spořilovském plácku by se mělo začít stavět na jaře příštího roku. Snažím se prosadit ještě další protihlukovou stěnu a rád bych ji viděl nedaleko autobazaru u Spořilovského plácku, protože tam protihlukové zábrany částečně chybějí,“ řekl dále Jiří Bodenlos.
Veřejnost i městská část Praha 4 dlouhodobě usilují o koncepční řešení, které povede trvalému zlepšení situace, a to nejen v oblasti Spořilova, ke snížení hlukové a emisní zátěže způsobené dopravou na Novém i Starém Spořilově, podél Spořilovské ulice, Jižní spojky, Severojižní magistrály a na Barrandovském mostě. „Vím, že koncepční a trvalé řešení přinese až realizace stavby Silničního okruhu kolem Prahy, konkrétně stavby 511 mezi Běchovicemi a dálnicí D1, ale současně je mi jasné, že i poté zůstane Spořilovská ulice velmi vytíženou komunikací. Proto prosazuji i taková opatření, která Spořilovu a jeho obyvatelům situaci do budoucna ulehčí,“ uzavřel 1. zástupce starosty Jiří Bodenlos.