Podle studie komise by nebylo možné u případného nového přechodu nainstalovat světelnou signalizaci, ani tuto „zebru“ umístit na bezpečnější místo, než se nacházela ta původní, zrušená kvůli velkému počtu nehod. Dopravní komise zohlednila i to, že v blízkosti zrušeného přechodu na Dlouhé se nachází dva světelné přechody a podchod.
Nebezpečný přechod, který se nacházel na křižovatce ulic Dlouhá, Kvítkova a Zarámí, byl zrušen 15. prosince loňského roku na základě požadavku Dopravního inspektorátu Policie ČR. V posledních letech byl místem opakovaných střetů chodců s auty, která často končila zraněním. Například v loňském roce zde došlo k 11 nehodám a zranění pěti lidí.
„Zrušený přechod již dlouho nevyhovoval požadavkům na bezpečnost silničního provozu. Jeho délka převyšovala sedm metrů a přestože vedl přes čtyři jízdní pruhy, nebyl na něm umístěn dělící ostrůvek,“ upozornil radní Josef Novák, který je členem dopravní komise.
Instalace světelné signalizace na případné nové „zebře“ možná nebyla, vyplynulo to ze sdělení firmy Cross Zlín, která má tato zařízení ve městě na starosti. „Její odborníci vložení další světelné křižovatky mezi křižovatky u Komerční banky a Vodní – Santražiny nedoporučují. Své tvrzení opírají o doložené koordinační diagramy, které dokumentují, že instalace dalšího světelného signalizačního zařízení by vážně ohrozilo plynulost dopravy,“ konstatoval 1. náměstek primátora Jiří Kadeřábek. Navíc nový přechod pro chodce se světelnou signalizací by podle studie vyšel na téměř pět milionů korun. Kromě doporučení nezvyšovat počet přechodů v této lokalitě, navrhla dopravní komise městské radě, aby se zabývala vylepšením dopravního řešení křižovatky ulic Dlouhá, Kvítková a Zarámí. „Zastává názor, že by mělo dojít k napojení ulice Zarámí z ulice Dlouhá ve směru od podjezdu,“ řekl Josef Novák.
Statistika dopravních nehod na zrušeném přechodu pro chodce na silnici II/490 ul. Dlouhá ve Zlíně (zdroj: Policie ČR)
rok celkový počet DN počet DN s chodcem
2011 6 4 (5 zraněných chodců)
2010 1 1
2009 7 4
2008 4 0
2007 11 1
2006 15 3
2005 9 0