Semináře s tématikou obrany spotřebitelů uspořádala radnice Prahy 10 ve spolupráci se Sdružením obrany spotřebitelů ČR. Jeho účastníci na nich byli informováni například o úskalích ve spotřebitelských smlouvách, jako třeba záruční lhůty, reklamace, značení výrobků (dle zák. 634/92 Sb. – Klasa, Bio, bezpečný výrobek, značení obuvi, textilu, forma uvádění cen). Zvláštní pozornost byla věnována také nákupu zboží mimo prostory určené k prodeji – podle katalogu či přes internet. Stranou pozornosti nezůstala ani problematika reklamních zájezdů a podomního prodeje zboží či služeb. „Mnoho dotazů bylo směřováno i na případné komplikace při nákupech na tržištích, stáncích, či v bazarech,“ upřesnil Lipovský. Podle něj nechyběly ani dotazy týkající se případných zakázek na nejrůznější opravy, zakázkovou výrobu či uzavírání smluv o dílo (např. při stavebních pracích). Stranou pozornosti nezůstala ani problematika s uzavíráním cestovních smluv, jejichž znalost měla rozšířit obzor lidem pro bezpečné cestování nejen v tuzemsku, ale i v zahraničí. „V průběhu seminářů se přítomní samozřejmě dozvěděli také to, jaké státní instituce, spotřebitelské organizace a právní normy se ochranou spotřebitelů zabývají,“ doplnil Lipovský. Seminář radnice uspořádala v souladu s myšlenkami Evropského roku aktivního stárnutí a mezigenerační solidarity 2012, k jehož myšlenkám se MČ Praha 10 přihlásila.