Přestože během prázdnin už část nepříjemných uzavírek v souvislosti s výstavbou tramvajové trati skončila, některé úseky ještě zůstávají zatíženy většími či menšími dopravními omezeními. „Většina prací byla směřována do prázdninových měsíců, kdy není na komunikacích takový provoz. Chtěl bych však v souvislosti s blížícím se začátkem školního roku požádat řidiče o jistou dávku pochopení a trpělivosti,“ uvedl primátor Martin Novotný s tím, že právě v prvním zářijovém týdnu předpokládá nárůst automobilové dopravy na území města.
Aktuální uzavírky, které souvisí s výstavbou tramvajové trati, jsou koncentrovány zejména do prostoru ulic Velkomoravská, Rooseveltova, na třídu 17. listopadu a třídu Kosmonautů.
Do neděle 8. září bude trvat zúžení v ulici Velkomoravská, a to za křižovatkou ulic Velkomoravská a Rooseveltova ve směru na Ostravu. Do 15. září bude na této silnici ve stejném směru, jen před křížením ulic Velkomoravská a Rooseveltova, trvat zúžení z důvodu výstavby rozšířeného středového ostrůvku. Silnice v prostoru stejné křižovatky, tedy Velkomoravská a Rooseveltova, bude postupně zúžena také ve dnech 1. září, 7. a 8. září i 14. a 15. září. Důvodem omezení je instalace detekčních smyček, kterými bude křižovatka vybavena. Omezení provozu se bude týkat vždy jen jednoho ramene křižovatky.
Do 15. září zůstane uzavřena také část Rooseveltovy ulice, konkrétně úsek mezi křižovatkami s Velkomoravskou a Trnkovou ulicí. Do 8. září pak bude trvat úplná uzavírka v úseku třídy 17. listopadu, konkrétně od vyústění ulice Polské až po křižovatku s ulicí Wittgensteinovou a třídou Kosmonautů. Do této doby tudy nebudou jezdit ani tramvaje na třídu Kosmonautů. U sjezdu k autosalonu Samohýl zůstane ulice Wittgensteinova zúžena ještě do 15.září, a to z důvodu výstavby okružní křižovatky.
„Jakákoliv dopravní omezení jsou samozřejmě pro život města a jeho obyvatel značně nepříjemná. Kvůli stavbě tramvajové trati je těch zásahů poměrně dost. Na druhou stranu ale mohu za město zodpovědně říct, že jsme se maximálně snažili najít ta nejvhodnější řešení a preferovali jsme takové varianty změn, které budou během stavby víceméně stabilní. Změny v dopravě, které by se příliš často měnily, totiž pak ještě zvyšují míru nejistoty v dopravním životě města,“ uvedl primátor Martin Novotný s tím, že výsledek, tedy napojení Nových Sadů na tramvajovou síť, za tato dočasná omezení nepochybně stojí. Veškerá dopravní omezení by podle harmonogramu sdružení stavebních firem měla skončit v polovině září.