Před Janem Kopeckým stejného úspěchu dosáhli jen Vladimír Hubáček, John Haugland, Enrico Bertone a Roman Kresta.
Kopecký položil základ ke třetímu úspěchu v sobotní úvodní etapě, kterou zvládl bravurně. Ani na jedné z osmi rychlostních zkoušek nenašel přemožitele a vybudoval si rozhodující náskok. „Pro úspěšný výsledek je potřeba špičkového týmu a my ho máme. Auto fungovalo skvěle, spolujezdec taky, takže spokojenost,“ poznamenal Kopecký, který ve druhé etapě viditelně zvolnil a soustředil se na bezchybný výkon.
Po ranním dešti měl z trati respekt a nechtěl stejně jako v roce 2010 udělat chybu, která jej připravila o prvenství, protože v té době vedl. „Dneska byly šílené podmínky. Tolik bláta jsem na Barum Rally ještě neviděl. Zato včera byl krásný den, tratě byly suché a my jsme si to užili,“ srovnal nejlepší pilot oba víkendové dny.
Výhra ve Zlíně mu výrazně přiblížila vysněný evropský titul. Další start v ERC jej čeká v polovině září v Polsku. „K titulu máme blízko, ale ještě nás čeká boj. V Polsku jel vloni můj týmový kolega Lappi, který mi dá důležité informace. Budeme se prát o bednu,“ plánoval Kopecký v cíli Barum Czech Rally Zlín.
Spolujezdec Pavel Dresler zářil v cíli náročné soutěže štěstím. Vítězstvím ve Zlíně si splnil jeden ze svých sportovních snů. „Musím poděkovat Honzovi. Podal perfektní výkon. První den ukázal, že umí jet rychle, druhý den zase, že umí jet hlavou,“ chválil Dresler.
Druhý v absolutním pořadí Václav Pech (na voze Mini John Cooper Works S2000) byl také velmi spokojený. „Od začátku jsme byli na druhém místě, protože v sobotu jsme jeli na limitu našich možností i auta,“ přiznal Pech. Ve druhé etapě však začal na první příčku ztrácet. „Dneska jsem si nerozuměl s meteorologem. Říkal mi, že bude pršet a pak jsem se divil, že bylo sucho. Takže obutí nebylo optimální. Roman Kresta vytušil, že u nás něco není v pořádku a útočil. Ale potom prorazil pneumatiku a nebylo, o co závodit. Dnešek jsme projeli, abychom neudělali jezdeckou chybu,“ poznamenal závodník, který vyhrál Barum Czech Rally Zlín před deseti lety.
Právě díky Krestově defektu se na třetí místo dostal Jaromír Tarabus (s vozem Škoda Fabia S2000) a připsal si na domácí soutěži životní výsledek. „Začátky se nám obvykle nedaří, ale tentokrát jsme zajížděli pěkné časy. Díky organizátorům a týmu to byla super rally,“ prohlásil Tarabus.
V kategorii produkčních vozů získal prvenství Miroslav Jakeš (vůz Mitsubishi Lancer EVO IX), který využil sobotních technických potíží největšího konkurenta Jaroslava Orsáka (Mitsubishi Lancer EVO IX R4) a v součtu časů mu v cíli nadělil jednu minutu a 16 vteřin. „Z výsledku jsme nadšení. Jeli jsme od začátku své tempo, aby vydržela technika. Byla to naše nejlepší barumka a pravděpodobně i nejlepší závod v kariéře. Jsme moc spokojení,“ uvedl mladý jezdec, který v absolutním pořadí skončil šestý.
Zdroj: www.barum.rally.cz