Zástupci Centrály převzali ocenění v pátek 18. června ve Špindlerově Mlýně při příležitosti vyhlášení Gala Awards Česká republika – nejlepších počinů v cestovním ruchu. Ty byly vyhlášeny při příležitosti 6 000 dnů existence CzechTourismu a zohledňují tedy období let 1993 až 2010.
„Destinační management Východní Moravy se svou systematickou prací vymyká podobným regionálním subjektům. Porota zhodnotila práci na propagaci Zlínského kraje a akcentovala mimořádné úspěchy na poli marketingových aktivit – projektů Baťův kanál a Moravská jantarová stezka,“ vysvětlil mluvčí Czechtourismu Filip Remenec, proč Centrála cestovního ruchu Východní Moravy zvítězila v kategorii Destinační management ČR v konkurenci ostatních krajů a dalších destinačních společností.
„Vnímáme to jako mimořádný úspěch – už proto, Centrála byla založena až roku 2007, funguje tedy teprve tři roky a navíc „na trh“ uváděla zcela novou značku – Východní Morava,“ uvedl náměstek hejtmana Zlínského kraje pro oblast cestovního ruchu Jindřich Ondruš.
Destinační management je – zjednodušeně řečeno – označením pro kombinaci různých způsobů a metod, jak „prodat“ turistům konkrétní region a nalákat je k návštěvě, která pak přináší ekonomický prospěch veřejným institucím (hrady, zámky, muzea) i podnikatelům – majitelům hotelů, restaurací a provozovatelům dalších služeb.
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy to podle ředitelky Dany Daňové dělá cíleně podle předem promyšlených plánů a strategií. „Jdeme hodně do kontaktních kampaní, úzce spolupracujeme s cestovními kancelářemi při přípravě produktů. O tom, co v dané sezóně akcentovat, se vždy radíme s našimi spolupracovníky v jednotlivých oblastech. Od počátku se také snažíme, aby se prolínaly zájmy a potřeby veřejného a soukromého sektoru,“ dodala Dana Daňová.