Na Zelený čtvrtek 24. března v 11:00 hodin zahájí provoz nové pravidelné linky na ostrově Štvanice primátorka hlavního města Prahy Adriana Krnáčová a Jan Čižínský, starosta Prahy 7, Roman Petrus, starosta Prahy 8, Petr Dolínek, náměstek primátorky a radní pro dopravu hl. m. Prahy a Daniel Ženatý, synodní senior Českobratrské církve evangelické. Datum je stanoveno tak, aby už o Velikonocích sloužil přívoz Pražanům v plném rozsahu.
Podle jízdního řádu přívoz popluje již v rámci nového státního svátku na Velký pátek 25. března a od té chvíle bude přepravovat cestující denně až do 30. října v intervalu dvacet až třicet minut. Příjemnou novinkou je, že oproti loňskému roku bude přívoz ve všední dny vyplouvat již v 7 hodin, což umožní lépe zajistit dopravu pasažérů do zaměstnání a škol. O víkendech bude přívoz jezdit od 8 hod. Ukončení provozu bude každý den ve 20 hod., od poloviny května do konce srpna až ve 21 hod. Přepravu na základě úspěšného zkušebního provozu zajišťuje nejstarší český provozovatel osobní lodní dopravy v Čechách, Pražská paroplavební společnost, a.s., která loni oslavila 150. výročí nepřetržité služby Pražanům a návštěvníkům Prahy.
Převozní loď, pojmenovaná na základě výsledků ankety občanů, nese jméno HolKa podle počátečních slabik čtvrtí, které spojuje. Výrazně se liší od ostatních pražských přívozů, a to zejména svým komfortem. Umožňuje to její koncepce, neboť se jedná o rychlý a snadno ovládatelný katamaran. Přístup na jeho palubu je bezbariérový, což zvyšuje pohodlí nejen cestujícím se sníženou schopností pohybu, ale také pasažérům, kteří mezi vltavskými břehy přepravují jízdní kola či dětské kočárky. Pro všechny je připraveno pohodlné posezení, zpříjemňující cestu mezi méně známými, ale velmi malebnými pasážemi vltavských břehů. Přívoz P7 je důležitý i tím, že otevírá zcela nový přístup na ostrov Štvanice.
Nová sezónní linka vhodně doplní pět dosavadních přívozů, zapojených do systému Pražské integrované dopravy. Cestu mezi Holešovicemi a Karlínem zkrátí všem. Praktické měření ukázalo, že pěšky trvá cesta přes Hlávkův most od přístaviště k přístavišti 25 minut, tramvají 21 minut, kdežto lodí maximálně pět minut. Na lodi přitom platí jízdní doklady pražské MHD.
„Cením si toho, kolik lidí se pro myšlenku propojení Holešovic, Štvanice a Karlína nadchlo. Přívoz má dnes skutečně silnou skupinu fanoušků, kteří velmi stáli o pokračování jeho provozu. Celkově se za tři měsíce zkušebního provozu svezlo téměř 20 tisíc pasažérů. Jim všem můžeme poděkovat za to, že HolKa může brázdit Vltavu dalších deset let,“ uvedl starosta Prahy 7 Jan Čižinský.
„Velký ohlas, který přívoz sklidil v loňském roce, předčil očekávání nás všech. Ve slunečných dnech a o víkendech jej využilo přes 400 cestujících denně. Zařadil se tak mezi tři nejvyužívanější pražské přívozy,“ doplnil výsledky zkušebního provozu místostarosta Ondřej Mirovský.
„Pražská paroplavební společnost se vrátila k provozování přívozu v Praze po 85 letech. Od třicátých let minulého století až do roku 1944 zajišťovala spojení mezi Císařskou loukou a Vyšehradem vrtulovým parníčkem VLASTA. Do budoucna, až se podaří dobudovat přístavní infrastrukturu, počítá PPS s osazením lodě elektromotorem, aby byl přívoz P7 i plně ekologický,“ doplňuje Štěpán Rusňák, výkonný ředitel PPS.
V těchto dnech na sociálních sítích probíhá soutěž o krátký slogan, který by vystihoval, co přívoz HolKa pro Pražany znamená. Vítězný návrh bude uveden na boku lodi. Jeho autor bude pozván na oficiální zahájení, kde obdrží drobné dárky od partnerů přívozu.