Kontejner ze Stodůlek hledá majitele
Paní Eva H. ze Stodůlek nám zaslala e-mail: „Z okna se dívám na plný kontejner, který nepatří k našemu paneláku. Před několika týdny byl velký vichr a on se k nám zakutálel. Onehdy šel kolem policista, kterého jsem potkala a informovala jsem o situaci. Řekl, že zavolá na Pražské služby. Nic se ale nestalo…“ Vypravili jsme se na udané místo v Mohylově ulici, a skutečně, kontejner přetékajících odpadků stál jako chudší bratr vedle kontejnerů na separovaný odpad. Obrátili jsme se proto na vlastníka předmětného kontejneru, na společnost Pražské služby. A náš podnět padl na úrodnou půdu. „Nádoba byla již odvezena, ovšem její navrácení bude komplikované,“ uvedl Radim Mana, tiskový mluvčí Pražských služeb, a pokračoval: „Jedná se o nádobu na živnostenský odpad, která nepatří například k nějakému panelovému domu, ale svoz platí soukromý subjekt. Bohužel jsme zatím nebyli nikým kontaktováni, že mu nádoba chybí. Pokud se tak stane, ihned a velmi rádi nádobu navrátíme.“ Pokud tedy někdo ze Stodůlek postrádá od velké listopadové vichřice kontejner, obraťte se na společnost Pražské služby.
Autobusová linka 156 by se mohla dočkat změn
Čtenářka časopisu Naše Praha se obrátila na redakci s dotazem, který se týká prodloužení trasy linky 156. Zeptali jsme se radnice sedmé městské části, zda linku čekají změny. „Hlavním posláním midibusové linky č. 156 je dopravní obsluha obytných částí Prahy 7 a svoz obyvatel na metro. O přesahu této linky mimo Prahu 7 jsme uvažovali v souvislosti s možným prodloužením její trasy do Nemocnice na Bulovce, se kterou aktuálně chybí přímé spojení a v současné době intenzivně jednám se společnostní ROPID o možnostech změn. S ohledem na současné nedostatky ve stavech řidičů autobusů v Praze budou případné změny na lince zřejmě možné pouze ve spojení s úpravami intervalů,“ uvedl pro Naší Prahu Ondřej Mirovský, radní Prahy 7.
Eskalátory ve stanici I. P. Pavlova budou stále jezdit jen nahoru
Čtenářka časopisu Naše Praha Centrum se pozastavila nad tím, že ve stanici metra I. P. Pavlova jezdí eskalátory pouze ve směru nahoru. Dopravní podnik do redakce časopisu Naše Praha zaslal odpověď. Proč schody budou stále jezdit pouze vzhůru? „Z uliční úrovně do podchodu stanice I. P. Pavlova vedou dva eskalátory. První do podloubí směrem k Lublaňské ulici je velmi vytížen pro jízdu nahoru. Druhý vede na tramvajovou zastávku směr Karlovo náměstí a je rovněž velmi vytížen. U eskalátorů v podchodech, které již nezasahují do přepravního prostoru metra, byl při výstavbě upřednostněn směr pohybu pouze vzhůru. K tomuto bylo přihlédnuto hlavně z bezpečnostních důvodů. Pro většinu občanů představuje výstup ze stanice větší problém. Směr pohybu schodových pásem navíc nelze měnit operativně dle potřeby,“ sdělila redakci Aneta Řehková, tisková mluvčí Dopravního podniku hlavního města Prahy.
Jak je to s autobusy na Pražského povstání?
Čtenářka Naší Prahy Hana Hyánková zaslala do redakce dotaz, jak je to s autobusy, tedy především busem číslo 193 na Pražského povstání. Navrhuje, aby podobně jako jinde v Praze měly autobusy a tramvaje na Pražského povstání společnou zastávku. Redaktoři Naší Prahy požádali o odpověď společnost ROPID. Z ní vyjímáme: „Společné zastavování autobusů a tramvají v blízkosti stanice metra Pražského povstání je dlouhodobým cílem všech městských organizací a v rámci studie úprav Táborské ulice je počítáno s realizací společných tramvajových a autobusových zastávek v ulici Na Pankráci v prostoru mezi ulicemi Děkanská vinice I a Táborská. Do té doby je zajíždění autobusu na tramvajové koleje velmi komplikované,“ píše se v odpovědi. Komplikace tkví v šíři kolejiště, které je zastaralé ještě z betonových panelů a zatím špatným možnostem najetí a sjetí z kolejí. Dopravní značení a další úpravy by jen zhoršily situaci v místě, a proto v tuto chvíli s úpravou nesouhlasí ani policie. „Z uvedených důvodů se tedy bohužel zatím nepodařilo podnět realizovat a čeká se na zahájení stavebních úprav v dané lokalitě, které sjednocení zastávek tramvají a autobusů umožní,“ doplnil ROPID.
Zastávka Kamenická se dočká úprav
Čtenářka časopisu Naše Praha upozornila redakci na obtížné vystupování ve stanici MHD Kamenická. Radnice poslala odpověď a slibuje úpravy. „Úpravy tramvajové zastávky Kamenická jsou v plánu. Na základě podnětu Prahy 7 vznikl projekt na přestavbu zastávky do podoby vysazených nástupních ploch. To v praxi znamená, že zde cestující budou vystupovat z tramvaje přímo na chodník. Tuto úpravu jsme prosazovali také z toho důvodu, že do nedaleké zrekonstruované budovy se bude v brzké době stěhovat naše poliklinika, která bude plně bezbariérová. Chtěli jsme proto, aby se také touto cestou zvýšila její dostupnost. Úpravy zastávky bude realizovat Technická správa komunikací. Zatím ještě není přesně stanoveno, kdy to proběhne, budeme usilovat o to, aby k úpravám došlo co nejdříve v průběhu roku 2018,“ sdělil redakci časopisu Naše Praha Ondřej Mirovský, radní Prahy 7.
Palmovka blíž k tomu být centrem Prahy 8
Čtenářka Naší Prahy paní Věra Kornalíková si povzdechla nad stanicí Palmovka. Nelíbí se jí, jako mnohým jiným, nevzhlednost a zanedbanost celého území. „Ráda bych upozornila na tristní stav části stanice metra B – Palmovka – jedná se o východ z metra směrem do ulice Na hrázi. Nezakryté černé kabely nad hlavami cestujících jsou tu ponechány od povodně v roce 2002,“ napsala. Požádali jsme o vyjádření Dopravní podnik Praha a Stavební úřad Prahy 8. „Podhledy v podchodu ve směru do ulice Na Hrázi byly skutečně demontovány po ničivých povodních v roce 2002. K jejich obnově zatím nedošlo, protože stále existuje developerský projekt na revitalizaci tohoto území, který zahrnuje demolici části tohoto východu. Jednání s developerem stále probíhají,“ uvedla pro Naši Prahu tisková Mluvčí DPP Aneta Řehková. Stavební úřadu Prahy 8 se vyjádřil takto: „Odstranění podhledu v podchodu z metra směrem do ulice Na Hrázi není jen důsledkem povodní, ale zahájené demolice části stavby metra v rámci stavby Polyfunkční dům Palmovka. Povolení k odstranění vydával pražský magistrát, přesněji odbor dopravních agend. Stavební úřad Prahy 8 tedy není v této věci příslušný,“ uvádí se v dopise.
Pračku ve dvoře musí odstranit majitel objektu
Do redakce časopisu Naše Praha nám napsala čtenářka, kterou již několik let trápí vyhozená nefunkční pračka ve dvoře domu v Praze 2. Obrátila se na nás s dotazem, kdo by měl odstranění pračky zajistit. „Stará pračka je klasický příklad velkoobjemového odpadu a ten patří na sběrný dvůr, nikoliv k popelnici či kontejneru. Odstranění takto nevhodně odloženého odpadu musí zajistit správce či majitel objektu,“ odpověděl redakci Radim Mana, tiskový mluvčí Pražských služeb. Velmi často se ale stává, že se kolem popelnic povaluje odpad, který do nich patří, ale jednoduše se tam nevejde. „Pokud nestačí objem nádoby či kontejneru pro daný dům či objekt, je potřeba kontaktovat majitele nebo správce objektu a informovat ho o nutnosti zvýšení objemu, počtu nádob na směsný odpad či zajištění častější frekvence odvozu odpadu. Majitel nebo správce objektu si u svozové společnosti také může objednat mimořádný úklid kolem nádob na směsný odpad,“ vysvětlil Radim Mana.
Nepořádek kolem stromů. Radnice apeluje na ukázněnost občanů
„V loňském roce bylo upraveno okolí stromů na chodnících ulic v dolních Holešovicích, Praha 7 nasypáním valounů. Pokud zaparkujete u stromu, máte problém do kamení vystoupit, a dnes jsem zaznamenala další „funkci“ popelník a veřejný záchodek. Myslím, že tato úprava není šťastná,“ napsala nám čtenářka časopisu Naše Praha 7. S prosbou o vyjádření jsme se obrátili přímo na radnici sedmé městské části. „Praha 7 přistoupila k úpravě rabátek kolem stromů především z toho důvodu, že řada z nich byla dlouhodobě v neutěšeném stavu. Tvořila je zejména ušlapaná hlína a bohužel rovněž často sloužila za popelníky či psí záchodky. Z tohoto důvodu zde nebylo možné udržovat zeleň či jinak zachovávat okolí stromů příjemná na pohled. Proto jsme zvolili formu valounků, které pravidelně čistí naše správcovská firma. Také zde však platí, že žádná městská část nemá dost peněz na to, aby zvládla udržet veřejná prostranství čistá bez ohleduplného chování občanů,“ napsal redakci časopisu Naše Praha Martin Vokuš, tiskový mluvčí Prahy 7. Odpověď radnice ale naší čtenářku neuspokojila. „Za celý rok jsem nezaznamenala úklid těchto rabat, naopak včera jsem viděla strojový úklid chodníku. Při tomto smetají kulaté kartáče odpadky tj. oharky od cigaret právě na rabata ke stromům,“ reagovala na zaslanou odpověď. Naše redakce tak situaci s úklidem s radnicí dále řeší.
Senioři mohou vlakem cestovat zdarma. Jen po Praze
Naší čtenářku zaujal článek Do Berouna, Rakovníka nebo Příbrami na tramvajenku. „Vzhledem k tomu, že je mi 82 let, jezdím na průkaz Senior 70+ tedy zdarma. Mohu s tímto průkazem za stejných podmínek cestovat i na linkách, uvedených ve vašem článku tj. R16, R24 a R26? „Senioři nad 70 let mají nárok na bezplatnou přepravu v celé síti Pražské integrované dopravy, který dokládají občanským průkazem, při uplatňování tohoto zvýhodnění však existují určité výjimky. Vyjma páru pražských linek se zvláštním tarifem (AE a 41), jimiž takto nelze cestovat v žádném případě, je tou nejpodstatnější právě zejména železnice. Ve vlacích mohou cestující v této tarifní kategorii obdobné slevy využívat výhradně na území hlavního města a pouze za předpokladu vlastnictví zmíněného průkazu Senior 70+. To v praxi znamená, že na uvedených rychlíkových linkách je možné cestovat bezplatně jen mezi pražskými stanicemi, respektive zastávkami a dále je již nutné tento průkaz doplnit plnocennou jízdenkou v potřebné hodnotě dle tarifu Pražské integrované dopravy,“ sdělil naší redakci Filip Drápal, tiskový mluvčí společnosti ROPID.
Koš možná, oprava chodníku za tři roky
Čtenář Naší Prahy 5 nám zaslal následující podnět: „Dlouhodobě nás trápí neuspokojivý stav chodníku v ulici Píseckého. A to vše je umocněno bezohledným chováním některých majitelů psů, kteří na tomto chodníku a přilehlé zeleni zanechávají ležet psí exkrementy.“ Naše Praha se tedy obrátila na městskou část Praha 5 s dotazem, zda se v této ulici plánuje instalace košů na psí exkrementy. „Městská část Praha 5 schválila navýšení počtu košů pro psí exkrementy v ulicích Prahy 5 pro letošní rok o dalších 20 kusů, v současnosti probíhají jednání o umístění,“ uvedl tiskový mluvčí páté pražské části Jakub Večerka. Věřme tedy, že se alespoň jeden z košů dostane i do zmíněné ulice. A jak to bude s renovací chodníku? „Oprava chodníku v Píseckého ulici (Sl. Horníka – Schodová) je zahrnuta v plánu oprav investičních akcí na rok 2021 a součástí je i rekonstrukce vozovky. Pochopitelně záleží na výši přidělených finančních prostředků od Magistrátu hl. m. Prahy a na zvážení priorit oprav komunikací. Budeme se snažit vyhovět vašemu požadavku, který se týká opravy chodníku a realizovat opravu přednostně v rámci běžné údržby,“ uvedla za Technickou správu komunikací Ivana Březíková, řídící správní technik.
Travnaté pásy ničí chodci i psi
„Nevím jak jinde, ale v naší ulici Jana Zajíce v úseku Korunovační – Nad Královskou oborou je travní porost uličního zeleného pruhu díky (ne)péči města v žalostném stavu, místy připomíná spíše mlat. Například v loňském roce jsem zaznamenal pouze jediné sekání. Později v době veder žádná zálivka, takže tráva byla zcela spálená. Kypření hlíny, dosev řídkého porostu nebo hnojení jsou zřejmě z oblasti science fiction. Dá se s tím něco dělat?“ napsal do redakce Naší Prahy náš čtenář. „Travnaté pásy podél komunikací se sekají dle potřeby. Problém tohoto pásu je, že slouží především k venčení psů a psí exkrementy společně s močí trávu spalují. Dále zde velmi často občané v případě nástupu či výstupu ze zaparkovaných vozidel neobcházejí travnatý pás po zpevněných plochách, ale chodí po něm nebo zde vykládají své zboží (jak ukazuje fotografie). Hnojení a kypření půdy výše uvedenému nezabrání a vzhledem k množství přidělených finančních prostředků a počtu takových ploch na území metropole není možné zde zajišťovat parkovou úpravu,“ vysvětlila Barbora Lišková, tisková mluvčí TSK.
O kanál se musí postarat město
Čtenář Naší Prahy Centrum nám zaslal následující podnět: „Prahu mám velmi rád, jen nám na Jarově komplikuje život kanál, ke kterému se nikdo nezná. Kanál je propadlý a hrozí nebezpečí úrazu i poškození vozidla. Navíc v době velkých dešťů nestačí kapacitně odvádět vodu a vytvoří se často velké jezero, kde nelze například projet kočárkem.“ Naše Praha se tedy obrátila na městskou část Praha 3. „Co jsme zjistili, tak uvedený kanál není na pozemku městské části Praha 3, ale je na pozemku, který je v majetku hlavního města Prahy. Ačkoli si uvědomuje neuspokojivý stav kanálu a s ním spojené komplikace, nemůže bohužel Praha 3 tuto vpusť opravit, jelikož se nejedná o pozemek, který by měla svěřený do péče. Stejně tak nemůže učinit Čistá Trojka. Ta udělala to jediné, co v této věci udělat mohla, a to je, že podnět poslala na příslušná místa.,“ uvedla Michaela Luňáčková, tisková mluvčí Prahy 3. Podnět čtenáře předala pražskému magistrátu i naše redakce, na odpověď čekáme.
Hluk na Rašínově nábřeží. Neřešitelný problém?
„Žiji v Podskalí přes 20 let. Myslím, že Městský úřad Praha 2 dělá slušnou práci. Jen nám vadí zvýšený hluk z Náplavky a z nočního klubu v Trojické ulici. Hlavně v teplejším počasí, kdy si chceme v noci otevřít okno. Ač na tyto dva problémy bylo již hodně stížností, nezdá se, že se něco děje. Náplavku má prý pod sebou Magistrát hl. města Prahy a ten nám nepomáhá,“ napsala do redakce Naší Prahy čtenářka Barbora. „Za městskou část Praha 2 mohu potvrdit, že se neustále snažíme řešit problémy kolem náplavky či klubu v Trojické ulici. Bohužel, tak jak vaše čtenářka konstatuje, i my narážíme na neochotu a nechuť ke spolupráci na Magistrátu hl. m. Prahy. V případě klubu v Trojické ulici jsme opakovaně jednali s majitelem, provádíme namátkové kontroly, snažíme se maximálně spolupracovat s městskou policií či případně Policií ČR na řešení všech případů rušení nočního klidu. Také opakovaně žádáme magistrát o stálou hlídku městské policie v této lokalitě. Podali jsme na magistrát i návrh na úpravu obecně závazné vyhlášky, která by nám umožnila lépe regulovat otevírací dobu v hlukem zatížených oblastech Prahy 2. Všechny naše pokusy o nápravu byly však současným vedením magistrátu odmítnuty,“ reagoval na náš dotaz Martin Víšek, místostarosta Prahy 2 pro oblast bezpečnosti.
Přístřešek na zastávce: souhlasit musí víc než stovka majitelů
Čtenářka časopisu Naše Praha se obrátila na redakci s následujícím dotazem: „Obracím se na vás s problematikou instalace přístřešku ve stanici autobusu č. 201, Sicherova Praha 14, a to v obou směrech. Bydlíme tu již čtvrtý rok a stanice se nachází na kopci, který je větrný a není kam se schovat před nepřízní počasí. Dočkají se cestující přístřešku?“. Naše redakce se proto obrátila na radnici Prahy 14. „Městská část by obyvatelům, kteří vybudování přístřešku požadují, ráda vyšla vstříc, ale celou věc zásadním způsobem komplikují složité majetkoprávní vztahy spojené s pozemkem. Pro vybudování přístřešku na zastávce ve směru do centra, by byl potřebný souhlas všech vlastníků parcely číslo 2574/14 k. ú. Kyje, kterými je více než sto soukromých osob (majitelé přilehlých domů, kterým stavební firma spolu s byty prodala i část komunikace vzniklé souběžně s výstavbou těchto domů). Některé z výše uvedených osob mají navíc bydliště v zahraničí. Pozemek, na němž je méně využívaná zastávka v opačném směru, pak patří Magistrátu hl. m. Prahy, s nímž však rovněž v tomto směru zatím nedošlo k dohodě,“ uvedla pro Naší Prahu Veronika Berná, tisková mluvčí Prahy 14.
Místo kavárny vzniknou toalety
„Využívám vaší výzvy o podněty ze zpravodaje Naše Praha 7. Zahraniční návštěva se mne zeptala, jaký důvod má nedokončený chodník na Ortenově náměstí. Protože náměstí je už několik let dokončeno, neumím na tuto otázku odpovědět,“ napsala do redakce Naší Prahy čtenářka paní Martínková. S dotazem jsme se obrátili na radnici Prahy 7. „V rámci rekonstrukce náměstí, která proběhla v minulém volebním období, zde byla plánována kavárna, která však nebyla realizována. Praha 7 aktuálně volný prostor osela letničkami a připravuje řešení pro jeho dlouhodobé využití. Plánuje se zde umístění služeb pro občany, jako je veřejné WC, občerstvení a podobně,“ reagoval na náš dotaz Martin Vokuš, tiskový mluvčí Prahy 7.
Soukromý nepořádek z vnitrobloku snad zmizí
Na nepořádek ve vnitrobloku ulic Taussigova-Hlaváčova nás upozornil Josef Dolek. „Skládka je zde již několik měsíců, minimálně od začátku tohoto roku. S příchodem jara bude rozhodně „okrasou“ jinak hezkého okolí našeho sídliště. Na podnět odpověděli z radnice Prahy 8: „Majitele vedlejšího pozemku, kteří jsou původci skládky (z důvodu rekonstrukce prováděné na vlastním pozemku) vyzveme, aby zajistili úklid v co nejkratší době.“ Doufejme, že s jarem nepořádek zmizí.
Vaše podněty fungují. Lavička už je na místě
„V Listopadu jsem se zmiňoval o možnosti obnovy lavičky a možnost výstavby čekárny na stanici MHD 123 Schodová. Nová lavička je již postavená a zdá se, že dojde i na čekárnu, protože tam už někdo vyměřoval. Chtěl bych Vám poděkovat a jsem rád, že to zafungovalo,“ napsal do naší redakce čtenář Rudolf.
Soukromý nepořádek z vnitrobloku snad zmizí + FOTO 2
„Chtěla bych se zeptat, konečně přišlo jaro a mě mrzí, že trávníky, vlastně travnaté pásy kolem stromů, mají jen udusanou hlínu a psí hovínka. Například v Praze 7, ulice Na Maninách, nebo Jankovcova. Ale to by se museli nějak chránit od psů a lidí, aby na trávu nešlapali, viděla jsem na Vinohradech, že po celé ploše ulice mají nízké sloupky a opravdu zeleň je tam krásná, dokonce i s květinami, ono by to asi šlo, co si myslíte?,“ napsala nám do redakce čtenářka Naší Prahy 7 a my její podnět předali na radnici sedmé městské části. „V první řadě je třeba říci, že v případě trávníků u stromů v ulicích se jedná o pozemky hlavního města, o které pečuje TSK. My tato místa nicméně zařazujeme alespoň do denního úklidu ulic, kdy jsou našimi uklízeči zbavována nečistot. V případě našich trávníků či záhonků se snažíme maximálně chránit především čerstvě osetá či osázená místa, k čemuž využíváme alespoň provizorní oplocení i upozorňující cedulky. Někdy to zafunguje, jindy ne. Údržba zeleně ve městě je poměrně obtížná disciplína. Především trávníky kolem stromů bývá náročné udržet v dobrém stavu. Tráva je konkurentem stromů a pod stromy je stín a sucho. To jsou faktory, které působí i v přírodě. V městském prostředí se k nim navíc připojuje ještě sešlapání a zasolení od exkrementů – především těch tekutých. Aktuálně připravujeme pilotní projekt štěrkových trávníků, které mají nejen potřebnou nosnost, ale také vsakovací schopnost, a to díky dostatečné pórovitosti a propustnosti. Zpočátku bychom je chtěli vyzkoušet v ulicích Čechova a Osadní,“ odpověděl naší redakci Ondřej Mirovský, místostarosta Prahy 7.
Čisto kolem metra vydrží jen pár hodin
„Vrátila jsem se k Vašemu staršímu článku o úpravě trávníků v Praze. Péče o ně je dost různorodá – vedle pravidelně stříhaných je jich mnoho přerostlých a nikdo si toho nevšímá. Musím ale říci, že tento stav mne v podstatě nechává v klidu. Pořád je to příroda. Co mi ale vadí, je příšerný nepořádek nejen v trávnících. Všude je plno papírů a nedopalků. Nejkřiklavějším příkladem je okolí metra na Černém Mostě. Vystupuje tam spousta cizinců, a když vidí ten binec, musí nabýt dojmu, že jsme národ čuňat. Asi by nebylo od věci investovat do úklidu víc peněz, využít i občany, kteří musí vykonávat veřejně prospěšné práce. Do ulic instalovat víc košů a také udělat čistotě města větší propagaci.,“ napsala do naší redakce čtenářka Ivona. Na úklid v okolo stanice Černý Most jsme se zeptali Veroniky Berné, tiskové mluvčí Prahy 14. „Uvědomujeme si, že stav okolí stanice metra Černý Most není zrovna reprezentativní. Městskou část to také velice trápí, ale nemá žádné zákonné možnosti, jak situaci ovlivnit. Pozemky v okolí stanice Praze 14 nepatří, stejně jako sama budova a plochy autobusového nástupiště – o nápravu MČ pravidelně žádá Dopravní podnik hl. m. Prahy a Magistrát hl. m. Prahy. Sama ze zákona nesmí investovat vlastní prostředky do majetku, který jí nepatří. Na druhou stranu nutno dodat, že udržitelnost úklidu, bohužel nejen v této oblasti, je minimální. Relativně čisto tu vždy vydrží jen několik málo hodin“.
Tři roky čekání na městské rozhodnutí kritizuje čtenářka i starostka Kunratic
Naše čtenářka paní Vlasta K. z Kunratic nám napsala: „Bydlíme v ulici K Zeleným domkům, a ta je z každé strany lemovaná rodinnými domky, ale silnice je hrozná, samý výmol a hrbol a chodník (je jen na jedné straně) a je rovněž samý výmol a hrbol. Silnice je dost frekventovaná, přestože se po ní těžko jezdí, a auta si tudy zkracují cestu a z Vídeňské uhnou přes naši ulici, i když mohou pokračovat po Vídeňské, která je poměrně slušná a bez výmolů, ale to by si o trošičku zajeli. To pro nás není nic příjemného, takže od pondělí do pátku je tu od rána do večera velký provoz. Po chodníku se také špatně chodí. Chtěla bych vědět, kdy se začne tato ulice (silnice i chodník) opravovat. Cca před rokem jsem psala na OÚ Kunratice, bylo odepsáno, že o tom vědí, že dokonce i úředník z magistrátu si tuto silnici projel, nazval ji „tankodromem“ a že by se měla opravit. Zatím se s tím nic neděje, přestože s ní souběžná (rovnoběžná) ulice Pražského povstání byla loni z gruntu opravena i s chodníkem, i přestože je to ulice celkem vedlejší“. Na dopis odpověděla paní Lenka Alinčová, starostka Kunratic: „Překvapuje mě dotaz, protože všichni obyvatelé Kunratic dostávají do poštovních schránek Kunratický zpravodaj, kde pravidelně informujeme o aktualitách v městské části, a který je i zveřejněn na našich webových stránkách (www.praha-kunratice.cz). S ulicí K Zeleným domkům je problém, že ji nemá ve správě TSK a jedná se přitom o velice složitou nákladnou rekonstrukci v řádu několika desítek milionů, kde zároveň dojde k výstavbě dešťové kanalizace, přeložce sítí a posunutí ulice tak, aby vzniknul chodník po obou stranách. Stavební povolení je vydané již několik let, peníze v rozpočtu hlavního města na stavbu jsou, ale nevím, jak to říci. Urguji je každý týden, aby vypsali výběrové řízení. Slibují zahájení prací na podzim. Ulice Pražského Povstání byla zrekonstruována prioritně jako objízdná trasa pro rezidenty při rekonstrukci ulice K Zeleným domkům“. Praha má skutečně rekonstrukci ulice K Zeleným domkům v Kunraticích v plánu a 19. dubna 2016 (!) rada města schválila záměr ulici opravit. Má to stát 65 milionů korun (podle roku 2016). Blíží se volby, tak snad se Praha pochlapí a vyslyší hlas paní starostky.