Ze zkušeností úředníků oddělení evidence motorových vozidel vyplývá, že chybějí některé údaje, které by v něm měly být nebo existují nesrovnalosti v záznamech u některých vozidel zaregistrovaných v předchozím systému. Některé položky nelze do nového registru zapsat ve formátu, v jakém jsou uvedena v typovém schválení vozidla, u některých vozidel jsou zase stále jako vlastníci uvedeny leasingové společnosti, přestože jimi už z minulosti nejsou.
„Prostě stále chybí propojení na základní registry. Nedostatků nebo obtíží je tak stále hodně,“ konstatoval Martin Šoc, vedoucí oddělení evidence motorových vozidel magistrátu.
Práci s novým registrem komplikuje i to, že je pomalejší než původní. „Hlavní důvody jsou dva: chyby, se kterými se systém potýká, a vyšší počet úkonů, které musí v systému provést úředníci. Těm také komplikuje práci pomalejší načítání dat při provádění některých úkonů v systému. Výsledkem je prodloužení čekací doby na odbavení v řádu desítek minut,“ doplnil Antonín Šrajer, vedoucí odboru občansko-správních agend.
Pozitivní změnou ve srovnání s prvními týdny, kdy byl nový registr zaveden, je to, že v poslední době nenastal žádný výpadek.
V Liberci v úřední dny odbaví až dvě stě padesát lidí. Pavel Rychetský, vedoucí odboru dopravy libereckého magistrátu uvedl, že systém až na drobné problémy v Liberci fungoval a funguje. Výpadky zaznamenali na registru jenom v prvních několika dnech, kdy nový systém ministerstvo spustilo.
„Nový software vyžaduje více dat a jiný formát dat. To přináší problémy, protože ta stará data nepřeklopil automaticky, ale stáhl je do archivu. Nyní je potřeba je zanést do nového systému, což je běh na dlouhou trať,“ dodal. Potíže s údaji přetrvávají, ale nejsou nijak zásadní. U některého vozidla chybí jeden řádek s informacemi o vozidle, u jiného zase více. Úředníci si pak musejí vyžadovat kopie technického průkazu, a podobně, což práci zdržuje.
Děčínští klienti jsou odbavování průběžně tak, jak se dostavují, a to po celou dobu úředních hodin. Poslední klient má možnost přijít v pondělí a středu v 16.30, v úterý ve 14.00 a úředníci ho odbaví. „Jako závažný nedostatek považujeme skutečnost, že Centrální registr vozidel není dosud propojen se základními registry, takže je ztížena identifikace osob,“ řekla mluvčí magistrátu Markéta Lakomá.
Na informaci, zda dodavatelská firma ATS-Telcom odstranila chyby v registru vozidel vzniklé kvůli přechodu na nový registr, stále čeká ministerstvo dopravy. Společnost měla na odstranění chyb čas do konce září.