Počasí
Praha 24 °C Pátek, 29. září 2023, Svátek má Michal
Go to content
Naše Praha na Facebooku

tramvajové tratě

Dvorecký most má založené opěry a pilíře

Nový most mezi Podolím a Zlíchovem má založené hlubinné piloty, opěry a pilíře spodní části stavby. Stavbu Dvoreckého mostu doprovází neočekávané události kvůli složitým geologickým podmínkám. Dokončení spojnice pro MHD, cyklisty a chodce se očekává v listopadu 2025.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Praha v příštích měsících opraví řadu důležitých komunikací a tratí pro tramvaje, ale i metro

Hlavní město pokračuje v nutné údržbě silnic a tratí na svém území, které mají zásadní vliv na dopravu v metropoli. Aktuálně se například intenzivně pracuje na obnově Barrandovského mostu, na novém plynovodu v ulici Komořanská nebo na Evropské při výstavbě nové tramvajové trati na Dědinu. Opravy se týkají také linek metra A a C, rekonstrukce čeká i tramvajové tratě na Plzeňské, v Ječné, na Bělohorské nebo na Poděbradské.

Prahu čekají velké změny: Chystá se výstavba dalších nových tramvajových tratí

Na další ze série debat z cyklu Velké změny Prahy prezentovali náměstek primátora pro dopravu Zdeněk Hřib a náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček další projekty, které navazují na tramvajový boom započatý v předešlém volebním období. Na debatě v Centru architektury a městského plánování (CAMP) představili tramvajový okruh a další prodloužení stávajících tramvajových tratí, jejichž délka brzy dosáhne 150 km.

Dopravní podnik zkrátí i druhou etapu opravy tramvajové tratě na Malé Straně o čtyři dny

Dopravnímu podniku hl. m. Prahy (DPP) se během druhé etapy opravy tramvajové tratě na Malé Straně podařilo nejenže udržet třídenní náskok z první etapy, ale ještě ji o další den zkrátit. Podle radnice Prahy 1 se stavební práce na třetí etapě přesunou do ulice Újezd, díky tomu může DPP zahájit už od úterý 28. února 2023, tj. o čtyři dny dříve.

Do Prahy 6 se vrátí trolejbusy

Velkokapacitní tříčlánkové bateriové trolejbusy by na lince 119 ze stanice Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla mohly jezdit na jaře příštího roku. Stavbu elektrifikované trati dnes za účasti představitelů hlavního města, Prahy 6 i zástupců dodavatele stavby, zahájil pražský dopravní podnik.

Kolaps se na Malé Straně zatím nekoná

Za „závažný zásah do dopravy v centru města“ označila starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská opravu tramvajové tratě na Malé Straně, která začala poslední lednovou sobotu. O tři dny později, v úterý 31. ledna, se podle radnice Prahy 1 starostka spolu s radním pro dopravu Vojtěchem Ryvolou a představiteli Dopravního podniku hl. m. Prahy vydala zkontrolovat, jak postupují práce na prvním z postupně uzavíraných úseků.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

DPP začal hledat zhotovitele pro novou tramvajovou trať Holyně – Slivenec

K dokončení tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec je potřebné dostavět druhou část, zhruba půl kilometru dlouhý úsek Holyně – Slivenec včetně smyčky o celkové délce cca 600 metrů. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele této stavby. Její předpokládaná hodnota je 369 milionů korun.

Zanedbaná Olšanská ulice v Praze 3 má nakročeno k proměně

Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) nechal vypracovat studii revitalizace Olšanské ulice a jejího okolí. Studie určí budoucí podobu území, řeší ale také veřejné prostranství nebo dopravu a přispěje ke snížení ekologické stopy této oblasti. Ke konceptu této studie se nyní může vyjádřit i veřejnost.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Jak pojede v létě metro, tramvaje a autobusy?

Jako každý rok, dojde i o letních prázdninách 2019 k úpravám jízdních řádů Pražské integrované dopravy. Přestože do Prahy přijíždí mnoho turistů, jejich počty jsou výrazně nižší, než počty žáků, studentů a Pražanů obvykle dojíždějících do práce. Linkami PID tak cestuje v letních měsících v pracovní dny dle přepravních průzkumů až o cca 20–25 % méně cestujících. Nejvyšší snížení poptávky vykazují online sčítače u vstupů do metra v ranní špičce.

Rekonstrukce Národního muzea končí, ve velkém se promění i jeho okolí

Po několika letech postupně končí práce na Národním muzeu v centru Prahy. Kromě zcela nového interiéru se mohou Pražané těšit také na zvelebení celého okolí budovy. Úpravy veřejného prostoru se dotknou Čelakovského sadů, chodníků a do budoucna tu plánuje hlavní město vytvořit i park pro veřejnost zaměřený na různé rostliny výhradně z České republiky. Muzeum se lidem otevře již v říjnu.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Kudy povede tramvaj do Zdib?

O prodloužení tramvajové tratě z Kobylis do Středočeského kraje se mluví delší dobu, teď je konečně rozhodnuto. Prodloužení tramvajové tratě do Zdib schválili městští radní.

Okolí Národního muzea se promění už letos

Rada hl. m. Prahy dnes schválila kroky vedoucí ke zpříjemnění okolí Národního muzea. Hlavní úpravy čekají prostor mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Dále se plánuje nové napojení na tramvajovou trať ve Vinohradské a Škrétově ulici. Změny proběhnou ještě letos. Podklad pro celkovou vizi okolí Národního muzea vypracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha).

„Primátorka ustupuje fanatismu Zelených,“ zní z ODS i TOP 09. Rozhodne Pepa Šofér?

Město opět odsunulo stavbu vnitřního městského okruhu (MO), jež řídí i financuje. Stagnuje i „velký“ obchvat spojující dálnice (SOKP), který buduje (spíš nebuduje) vláda a stát. Krumpáče a bagry mají volno, odlehčení pražské dopravy se opět odkládá. Rozhodnou volby? Hlasy nerozhodnutých či ti, co k volbám obvykle nechodí? Rozhodne „Pepa Šofér“?

Mazačka je geniální – maže, nově také kropí a sleduje kvalitu ovzduší

Oblíbená mazací tramvaj (tzv. Mazačka) jezdí ode dneška (3.7.2017) v rámci zkušebního provozu s rozšířenou funkcí, a to zavlažování zatravněných tramvajových úseků, které nejsou vybaveny automatickým systémem zavlažování. Kromě toho mazací tramvaj nově sleduje také teplotu a kvalitu ovzduší. Dále plní i hlavní účel, tj. promazává koleje v místech, které jsou nejvíce namáhány.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Řidiči, nejezděte během Signal festivalu do centra

Ve dnech 13. – 16. října se bude od 19:00 do 24:00 konat na 22 místech v centru hlavního města 4. ročník Signal festivalu. Magistrát hlavního města Prahy žádá řidiče i návštěvníky festivalu, aby v době konání festivalu nepoužívali pro cestu do centra Prahy automobily a dali přednost městské hromadné dopravě, především metru.

Vinohradskou ulici čeká rekonstrukce za stamiliony

Jedna z nejvýznamnějších tepen metropole, Vinohradská ulice, projde rekonstrukcí. Počítá se s tím, že s plánovanou rekonstrukcí tramvajové trati se promění i téměř tříkilometrový úsek Vinohradské mezi křížením s ulicí Legerovou a Jana Želivského. Předpokládané zahájení rekonstrukce ulice je v druhé polovině roku 2018, její dokončení je plánováno do konce roku 2020. Celkové náklady rekonstrukce trati a ulice se pohybují v rozmezí 548 až 610 milionů korun.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Někde tlumí štěrk jinde tráva

Proč má být v Praze u tramvajových kolejí štěrk, tráva a nebo pevný povrch? Kdo o tom rozhoduje, komu vadí a komu se tráva líbí, kdo vlastně platí položení travnatého koberce a jak je to s jeho údržbou?

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Plánovaná tramvajová trať na Dědinu vzbuzuje emoce

Plány na prodloužení tramvajové tratě z dosavadní smyčky Divoká Šárka směrem na sídliště Dědina jsou staré jako sídliště samo. Současné snahy Dopravního podniku o výstavbě nové tratě přes sídliště Dědina na Dlouhou Míli naráží na odpor místních obyvatel.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Volby v Praze 10 – IV: Jakou známku dáte za zámeček, Čapkovu vilu, Moskevskou nebo tramvajové tratě?

Komunální volby jsou i přirozenou dobou bilancování. Při kampaních i volbách často hrají prim emoce a sympatie/antipatie. Též potřeba vymezovat se, hledat názorového protivníka i přirozená touha po změně. Ale i slibování těžko splnitelného. Přesto, nebo právě proto, mohou být „před známkováním“ důležitá fakta a věcné informace. Ač jsou pro každého důležitá jiná hlediska, přesto dle zkušeností redakce jsou níže uvedené aspekty vámi – lidmi zde žijícími – nejčastějšími, které citujete a kterými charakterizujete život v Praze 10.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Dopravní podnik v létě opraví tramvajové tratě včetně Strašnické

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tradičně chystá na období prázdnin, kdy jezdí MHD nejméně cestujících, rekonstrukci vybraných tramvajových tratí, jejichž současný stav vyžaduje nutnou opravu. Na rekonstrukce vynaloží stovky milionů korun. 3 a půl kilometru z Průběžné do Hostivaře vyjde na 175 milionů, provoz se do Prahy 10 vrátí až prvního září.

Předprázdninový a prázdninový provoz MHD: spoje pojedou častěji než loni

Každý rok cestuje o letních prázdninách v MHD méně lidí a jízdní řády se vždy přizpůsobují nižší poptávce. Tradičně budou letní úpravy intervalů rozděleny do dvou období – předprázdninové a prázdninové – a omezení budou letos mírnější než loni. Předprázdninové jízdní řády jsou už teď na webu Dopravního podniku i ROPID, prázdninové se tam objeví dva týdny před hlavním letním volnem.

Po půlnoci se tramvaje vrátí na Francouzskou a do Vršovic

předstihem několika dní oproti plánu se podaří již po dnešní půlnoci obnovit provoz tramvají č. 4, 22, 57, 59 na po rekonstrukci na jejich původních trasách. Jezdit budou po zcela nové, pohodlné a tiché trati. „Výměny se dočkaly inženýrské sítě, zastávky jsou nyní bezbariérové a bezpečnější pro chodce i řidiče. Došlo k přesunu tramvajové zastávky Ruská do ulice Moskevská, což umožní jednodušší přestup. Přímo z našeho rozpočtu jsme navíc v této souvislsoti zadotovali vydláždění nových chodníků v ulici Moskevská,“ vyjmenoval hlavní změny a výhody starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Velká vršovická rekonstrukce začala! Francouzská a Moskevská mají na půl roku odstávku, omezení platí i pro auta

Pražský Dopravní podnik zmodernizuje v ulici Francouzská a Moskevská tramvajové tratě, které jsou v havarijním stavu. Termín rekonstrukce byl zvolen v době, kdy dojde souběžně i k opravě kanalizace, vodovodu a dalších objektů. Od 15. dubna bude vyloučen provoz tramvají v úseku Náměstí Míru – Koh-i-noor a omezen provoz automobilové a částečně i pěší dopravy. Místo tramvají bude zavedena náhradní autobusová doprava po objízdných trasách.

Zatravňování tramvajové trati kvůli hluku začne v Průběžné

Zatravňování tramvajových tratí připravuje městská část Praha 10 ve spolupráci s pražským Dopravním podnikem. Ten plánuje v letošním roce celkovou rekonstrukci tramvajové tratě v ulici Průběžná – Švehlova v takzvaném otevřeném provedení kvůli snížení hluku. Podle výsledku by se mohly zatravňovat i tramvaje V Olšinách nebo ve Vršovicích.