Hlavním důvodem, který vede ke zvýšení ceny za odtah je tedy skutečnost, že hlavní město Praha v současné době nucené odtahy vozidel dotuje ze svého rozpočtu. Zvyšování vstupních nákladů jako například pohonné hmoty, mzdy, energie a jiné služby zásadním způsobem ovlivňuje výslednou cenu. Nejedná se tedy v žádném případě o navýšení odměn firem provádějící odtahy, ale o vyrovnání nákladů.
Praha ani nyní nebude nejdražším městem v tuzemsku, příkladně v Děčíně zaplatíte za odtah 2000 korun a v Ústí nad Labem dokonce 2500 Kč. Doposud byla stanovena částka např. za úplný odtah na 1 300 Kč, nově se zvyšuje na 1 900 Kč. Narovnáním cen tak dojde k situaci, že nucené odtahy vozidel nebudou pro Prahu prodělečné. Nařízení města směřuje k tomu, aby náklady na službu nucených odtahů vozidel byly samofinancovatelné. Snahou hl. m. Prahy je, aby Správa služeb hlavního města Prahy zajišťovala stále větší podíl nucených odtahů vlastními vozidly.
„Odtahy nejsou výdělečná činnost. Město doplácelo za každé odtažení vozidla asi šest set korun. Není nadále možné, aby slušní Pražané dopláceli na službu těm, kteří nerespektují dopravní značení v ulicích,“ vysvětlil radní Lukáš Manhart, který má tuto problematiku ve své gesci.
S účinností od 1. dubna 2013 vstoupí v platnost tyto ceny:
1. Maximální cena za nucené odtahy vozidel
odtah úplný 1900 Kč
odtah neúplný 1250 Kč
technický úkon 1300 Kč
odtah zpětný (cena nezahrnuje parkovné) 3800 Kč
2. Maximální cena za služby parkovišť takto odtaženého vozidla na nepřetržitě střeženém parkovišti
první až třetí i jen započatý den 250 Kč / den
od čtvrtého dne za každý i jen započatý den, maximálně však
sto osmdesát dnů ode dne přitažení vozidla na parkoviště 400 Kč / den
od sto osmdesátého prvního dne 50 Kč / den