Co konkrétního přináší strategie Zlín 2020? Staví na čtyřech pilířích, kterými jsou: 1. podnikaví lidé, 2. aplikace chytrých a pokročilých technologií a řešení, 3. vysoce kreativní přístupy, 4. důraz na rozvoj města v rámci udržitelných mezí.
Ve vizi je Zlín pojat jako regionální centrum, jehož městská aglomerace čítá více než 100 tisíc obyvatel. Je napojeno na páteřní dopravní sítě ČR a svým obyvatelům současně nabízí vysokou kvalitu života v oblastech, jako jsou zejména zaměstnanost, bydlení, občanská vybavenost, sociální soudržnost, bezpečnost a životní prostředí.
„V oblasti podnikání bude město stavět jednak na tradičních průmyslových odvětvích, zejména na gumárenství, výrobě plastů, kovovýrobě a strojírenství a také na rozvoji nových odvětví, zejména informačních a komunikačních technologií a kreativních průmyslech. Město bude dále disponovat bohatou nabídkou zážitkově orientovaných kulturních, sportovních a dalších volnočasových aktivit. Klíčovými projekty budou revitalizace podvyužitých částí Baťova areálu a výstavba moderního terminálu veřejné dopravy. Důraz bude neodmyslitelně kladen i na baťovskou tradici,“ vysvětluje mluvčí magistrátu Zdeněk Dvořák.
Analytická část Strategie identifikovala, že Zlín má dobře rozvinuté podnikatelské prostředí s nadprůměrným podílem průmyslové výroby a disponuje kvalitní pracovní silou, rozvojový potenciál města v oblasti podnikání je však omezen nedostatkem rozvojových ploch pro smíšenou výrobu a průmysl. Z tohoto důvodu již začala příprava uceleného přehledu rozvojových ploch pro investory na území města.