Nejvyšší poptávka panuje po pronájmu menších dvoupokojových bytů. „Mezi nejhledanější spadají byty 2+kk a 2+1, kolem 55 metrů čtverečních, jejich průměrný měsíční nájem činí 9650 korun. Tradičně nejžádanější města, Prahu a Brno, doplňuje Mladá Boleslav,“ uvedl aktuální údaje portálu RealHit.cz jeho provozovatel Tomáš Bukal. „Pokud klienti shánějí pronájem, v bezmála 70 procentech případů preferují zařízené nemovitosti s minimální potřebou dalších investic. Při koupi už je to pouhých 20 procent,“ doplnil důležité kritérium lákavé nabídky Tomáš Bukal.
Podstatné sdělení by měl obsahovat už nadpis inzerátu. Podle sledování webového portálu RealHit.cz patří mezi kouzelná hesla, která přimějí návštěvníka k hlubší pozornosti, například výrazy „vybavený“, „po rekonstrukci“, „výhodná cena“, „volný ihned“ nebo „sleva“. „Titulek musí informovat o typu nemovitosti, zda se jedná o prodej nebo pronájem, o dispozici a lokalitě. Není na škodu uvést i podlahovou plochu. Ideálně tedy takto: Pronájem bytu 2+1, Brno-město, v centru, 55m2, volný ihned,“ sdělil Tomáš Bukal.
Inzerát bez fotografií je prakticky bezpředmětný, velkou pozornost však nestrhne ani ušmudlaný obrázek domu, který napoví jen málo o inzerovaném bytu kdesi uvnitř. Naopak popis technického stavu nemovitosti, okolní občanské vybavenosti, přesné lokality a ceny zvyšují šance na přímý postup do užšího výběru klienta. „Často se stává, že makléř uvede jako lokalitu pouze město, například Brno, případně Brno-Líšeň. Potenciální uživatelé se pak musí doptávat na dostupnost městské hromadné dopravy nebo jak daleko je do centra, což o 50 procent snižuje prodejnost nemovitosti. Stejné je to při neuvedení poplatků za elektřinu, plyn nebo zavedený internet,“ upozornil Tomáš Bukal.
Dalším velmi důležitým aspektem pro potenciální zákazníky je reakční doba prodávajícího. Standardní míra trpělivosti klienta činí podle RealHit.cz 48 hodin. „Po uplynutí této lhůty většinou poptávající ztrácí důvěru k inzerované nemovitosti a obrací se na jiného možného prodejce, případně hledá adekvátní náhradu, kde se mu dostane požadovaného servisu. V dnešní době, kdy nabídka převyšuje poptávku, má klient hned několik variant pro výběr nemovitosti,“ varoval Tomáš Bukal.
Podle údajů realitního serveru RealHit.cz si člověk rozklikne průměrně devět konkrétních inzerátů za jednu návštěvu. Nejčastěji se prohlížejí pronájmy, průměrně kolem patnácti nemovitostí na osobu a návštěvu stránek, jejich nabídka je široká a klientovi tolik nezáleží na přesné lokalitě. „Při prodeji už zákazník velmi dbá na lokalitu a cenu, proto je zde průměr otevřených popisů nemovitostí za návštěvu na pěti. Díky jednoduchému vyhledávání může zájemce vybírat pouze z relevantních nabídek po celé České republice, pomocí formuláře snadno kontaktovat prodejce nemovitosti nebo využít technickou podporu webu v případě jakékoli pomoci s dotazováním makléře, realitní kanceláře nebo hledání konkrétní nemovitosti.“ upřesnil Tomáš Bukal.