Počasí
Praha 31 °C Středa, 17. srpna 2022, Svátek má Petra
Go to content
Naše Praha na Facebooku

tramvajová trať

DPP začal hledat zhotovitele pro novou tramvajovou trať Holyně – Slivenec

K dokončení tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec je potřebné dostavět druhou část, zhruba půl kilometru dlouhý úsek Holyně – Slivenec včetně smyčky o celkové délce cca 600 metrů. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) proto v těchto dnech vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele této stavby. Její předpokládaná hodnota je 369 milionů korun.

Začíná výstavba tramvajové trati na Dědinu!

Na začátku července zahájí Dopravní podnik hl. m. Prahy dlouho připravovanou výstavbu tramvajové trati směřující k sídlišti na Dědině. Stavba povede z konečné zastávky „Divoká Šárka“ a vytvoří pět párů zastávek včetně nového obratiště v celkové délce 2,3 km.

Ondřej Prokop: Potřebujeme teď elektrobusy?

Komentář: Je elektrifikace autobusových linek skutečně nutnou prioritou hlavního města? To jsou otázky, které by si vedení Prahy mělo položit. Pražští radní dnes projednávali dva materiály týkající se elektrifikace autobusových linek.

Sochy na Čechově mostě ožijí!

Na jaře letošního roku začala městská společnost Technologie hl. m. Prahy (THMP) s přípravou oživení Čechova mostu. Ten čeká v následujících letech rekonstrukce rozsáhlého slavnostního osvětlení a zvažuje se i obnova původních efektových systémů – ze soch hyder by měla chrlit voda, světlonoši by zase měli držet pochodně se šlehajícími plameny. Kdy to bude?

Dopravní terminál Smíchov se začne stavět v roce 2021

Smíchov - Návrh nového dopravního terminálu lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující a zvýší se jejich komfort. V plánu je i k P+R parkoviště. Po ukončení výběrového řízení na projektanta by výstavba mohla začít v roce 2021.

A šlus, do centra se nejede

Od pondělí 4. listopadu do středy 6. listopadu bude uzavřen průjezd pro automobilovou dopravu Malou Stranou mezi Valdštejnskou ulicí a Újezdem. Vzhledem k tomu, že se opravuje tramvajová trať (do 7.11.) na Smetanově nábřeží a je uzavřena Křížovnická znamená to, že do centra se prostě nedá normálně vjet.

Město míní, radnice protestuje

Lhotka/Libuš - Změna jmen zastávek, omezení linek tramvají a autobusů, to se nelíbí vedení radnice Prahy 4. Reaguje tak na různá prohlášení, která vycházejí magistrátu. Ke změnám má sice dojít postupně v průběhu více let, ale ze zkušeností s podobnými změnami je jasné, že je nutné se hned ozvat.

Jak by se mohl změnit Klárov

Dnes u ž bývalá městská rada schválila v úterý 13. listopadu studii na proměnu Klárova, tedy okolí stanice metra Malostranská. Jejím hlavním cílem bylo nalézt řešení, které by lépe vyvážilo podmínky pro jednotlivé druhy dopravy. Studie zohledňuje zejména bezpečnost chodců a řeší návaznost na nejbližší okolí Klárova. Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) zadal studii ke zpracování ateliéru A69.

Vítězné náměstí se otevře lidem.Podívejte se na vítězný návrh

Dejvice - Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) v úterý 13. listopadu večer vyhlásil výsledky architektonické soutěže na novou podobu Vítězného náměstí. Návrh, který byl odbornou porotou oceněn jako nejlepší, odklání veškerou dopravu mimo střed náměstí. Kulaťák tak získává zcela novou tvář. Autoři návrhu jsou Pavel Hnilička, Eva Macáková a Josef Filip.

Další tramvaj připomíná významnou osobnost

Praha - Po téměř zapomenuté, ale velmi významné pražské osobnosti pojmenoval DPP další tramvaj 15T. Nese evidenční číslo 9278 a jméno po Eustachu Mölzerovi, který v letech 1923 až 1939 předsedal správní radě Elektrických podniků. Vypravována je z Vokovické vozovny.

Výluka tramvají ve Spálené od 29. 10. do 8. 11.

Nové Město - Z důvodu opravy tramvajové trati na křižovatce ulic Lazarská a Spálená bude od pondělí 29. 10. 2018 (cca 4:30 hod.) do čtvrtka 8. 11. 2018 (cca 4:30 hod.) obousměrně přerušen tramvajový provoz ve Spálené ulici, v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Myslíkova a Lazarská.

Rekonstrukce Národního muzea končí, ve velkém se promění i jeho okolí

Po několika letech postupně končí práce na Národním muzeu v centru Prahy. Kromě zcela nového interiéru se mohou Pražané těšit také na zvelebení celého okolí budovy. Úpravy veřejného prostoru se dotknou Čelakovského sadů, chodníků a do budoucna tu plánuje hlavní město vytvořit i park pro veřejnost zaměřený na různé rostliny výhradně z České republiky. Muzeum se lidem otevře již v říjnu.

Vinohradská se má opravovat od 30. července

Tramvajová trať v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Želivského nebude v provozu z důvodu rekonstrukce a opravy tramvajové trati od soboty 30. června 2018 do soboty 1. září 2018 a to obousměrně. Místo tramvají bude jezdit náhradní autobus. V denním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X11 v trase Želivského – Flora – Jiřího z Poděbrad – Náměstí Míru a linka X16 v trase Želivského – Flora. V nočním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X91 v trase Želivského – Flora.

O tramvaj z Bohnic do centra většina lidí nestojí

Místostarosta městské části Petr Vilgus (SZ) si nechal připravit studii, která má otevřít debatu na téma lepší dopravní spojení pro oblast Bohnic. Bohnické metro C a propojení se Suchdolem — Bohnice mají být následkem špatného rozhodnutí minulých politiků ochuzené o lepší veřejnou dopravu. Jenže onen trošku odtržený klidný život je důvod, proč mají lidé své bydliště rádi a tramvaje nechtějí.

Děti míří do nového centra Jablíčkov v Malešicích

Začátkem 60. let byly Malešice tedy špičkovým a největším pražským sídlištěm a v roce 1964 se na špičky dvanáctipatrových věžáků se přijel podívat i šéf sovětských komunistů Nikita Chruščov. Další špička - budova Bytového domu Malešice vznikala o necelá dvě desetiletí později a byla nedávno radnicí komplexně rekonstruována. Radnice zde nabízí byty pro mladé i ústupové pro seniory, či veřejnou jídelnu. Od února tu vzniklo i velké rodinné centrum pro děti.

Mazačka je geniální – maže, nově také kropí a sleduje kvalitu ovzduší

Oblíbená mazací tramvaj (tzv. Mazačka) jezdí ode dneška (3.7.2017) v rámci zkušebního provozu s rozšířenou funkcí, a to zavlažování zatravněných tramvajových úseků, které nejsou vybaveny automatickým systémem zavlažování. Kromě toho mazací tramvaj nově sleduje také teplotu a kvalitu ovzduší. Dále plní i hlavní účel, tj. promazává koleje v místech, které jsou nejvíce namáhány.

Někde tlumí štěrk jinde tráva

Proč má být v Praze u tramvajových kolejí štěrk, tráva a nebo pevný povrch? Kdo o tom rozhoduje, komu vadí a komu se tráva líbí, kdo vlastně platí položení travnatého koberce a jak je to s jeho údržbou?

Pozor na dopravní omezení na Spořilovské

O víkendu 28. – 29. března dojde k omezení provozu na silnici Spořilovská. Od sobotní sedmé hodiny do neděle do 18.00 hodin bude uzavřena ve směru na Brno v úseku ulic Chodovská – Türkova. Důvodem je instalace mobilní protihlukové stěny.

Plánovaná tramvajová trať na Dědinu vzbuzuje emoce

Plány na prodloužení tramvajové tratě z dosavadní smyčky Divoká Šárka směrem na sídliště Dědina jsou staré jako sídliště samo. Současné snahy Dopravního podniku o výstavbě nové tratě přes sídliště Dědina na Dlouhou Míli naráží na odpor místních obyvatel.

Stavba „Zeleného ostrova“ ve Strašnicích zahájena

Tramvajová trať směřující z ulice V Olšinách ke Kubánskému náměstí doznává v těchto dnech výrazných změn. Praha 10 nyní totiž zatravňuje odkryté a nedávno zrekonstruované tramvajové těleso. Radnice dává do souvislosti s celkovou proměnou Strašnic do zeleně i navazující vlakové zastávky, což by mohlo pomoci očistit lokalitu i od bezdomovců a problémových jevů.

Trojský most prochází zátěžovými testy

Ve středu večer začaly na novém Trojském mostě přes Vltavu závěrečné zatěžkávací zkoušky. Na most, který je součástí tunelového komplexu Blanka, najelo 24 plně naložených nákladních aut a čtyři tramvaje. Zkoušky na mostě budou probíhat ve dne v noci až do soboty.

Dopravní podnik v létě opraví tramvajové tratě včetně Strašnické

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) tradičně chystá na období prázdnin, kdy jezdí MHD nejméně cestujících, rekonstrukci vybraných tramvajových tratí, jejichž současný stav vyžaduje nutnou opravu. Na rekonstrukce vynaloží stovky milionů korun. 3 a půl kilometru z Průběžné do Hostivaře vyjde na 175 milionů, provoz se do Prahy 10 vrátí až prvního září.

Království železnic u Anděla se rozrostlo o Liberecký kraj

Ve stálé expozici největšího modelového kolejiště ve střední Evropě, situované ve dvou podzemních podlažích administrativního centra Anděl na pražském Smíchově, se budovaná železniční mapa České republiky rozrostla o další kraj - Liberecký. Malí i velcí návštěvníci tohoto úžasného malého světa tak mohou v současnosti sledovat modelové vlaky již na ohromující ploše 574 čtverečních metrů!

Dnes se do Vršovic vrátí tramvaje: rovnější dráha i méně hluku

Ve čtvrtek 24. října půl hodiny po půlnoci se z Náměstí Míru ke Koh-i-Norce rozjedou tramvaje po zcela nové, pohodlné a tiché trati. Celá akce, na které se vedle úřadu Prahy 10 účastní řada dalších investorů, byla zahájena letos v dubnu. Nyní je kompletní přestavba Moskevské v poločase. Svou konečnou podobu získá v první polovině roku 2014.

Po půlnoci se tramvaje vrátí na Francouzskou a do Vršovic

předstihem několika dní oproti plánu se podaří již po dnešní půlnoci obnovit provoz tramvají č. 4, 22, 57, 59 na po rekonstrukci na jejich původních trasách. Jezdit budou po zcela nové, pohodlné a tiché trati. „Výměny se dočkaly inženýrské sítě, zastávky jsou nyní bezbariérové a bezpečnější pro chodce i řidiče. Došlo k přesunu tramvajové zastávky Ruská do ulice Moskevská, což umožní jednodušší přestup. Přímo z našeho rozpočtu jsme navíc v této souvislsoti zadotovali vydláždění nových chodníků v ulici Moskevská,“ vyjmenoval hlavní změny a výhody starosta Prahy 10 Bohumil Zoufalík.

V Olomouci budou znovu jezdit tramvaje s čísly 3 a 5

Zajímavé změny čekají koncem letošního roku olomouckou MHD. Do ulic se po pár letech vrátí vozy s číslem 5 a po ještě podstatně delší době dokonce i linka s číslem 3. To vše díky otevření nové trati, která spojí centrum města se čtvrtí Nové Sady, pro začátek s jejím okrajem u Trnkovy ulice. Vzápětí by ale měla následovat druhá etapa, která tramvajovou trať posune dále do nitra lidnatého sídliště.

Olomouci roste šance na novou tramvajovou trať

Výrazně větší naděje na získání 225milionové dotace má projekt Tramvajová trať – Nové Sady. Dotaci z Programu švýcarsko-české spolupráce po prvním kole posuzování švýcarský Státní sekretariát pro ekonomické záležitosti doporučil k financování.