Počasí
Praha 10 °C Pondělí, 16. května 2022, Svátek má Přemysl
Go to content
Naše Praha na Facebooku

elektrobusy

Ondřej Prokop: Potřebujeme teď elektrobusy?

Komentář: Je elektrifikace autobusových linek skutečně nutnou prioritou hlavního města? To jsou otázky, které by si vedení Prahy mělo položit. Pražští radní dnes projednávali dva materiály týkající se elektrifikace autobusových linek.

Zastupitelé podruhé odmítli smlouvu s dopravním podnikem

Ani jedna z 12 variant návrhů smlouvy mezi městem a Dopravním podnikem Frýdek-Místek o zajištění dopravní obslužnosti předložených jeho jednatelem Janem Šircem nenašel podporu zastupitelů. O další budoucnosti dopravního podniku tak rozhodnou noví zastupitelé po podzimních komunálních volbách. Přetrvávají nejasnosti kolem tří zaměstnanců dopravního podniku, kteří měli připravit podklady pro fungování firmy. Nyní nemají žádnou pracovní náplň, přesto pobírají nadstandardní platy.

O tramvaj z Bohnic do centra většina lidí nestojí

Místostarosta městské části Petr Vilgus (SZ) si nechal připravit studii, která má otevřít debatu na téma lepší dopravní spojení pro oblast Bohnic. Bohnické metro C a propojení se Suchdolem — Bohnice mají být následkem špatného rozhodnutí minulých politiků ochuzené o lepší veřejnou dopravu. Jenže onen trošku odtržený klidný život je důvod, proč mají lidé své bydliště rádi a tramvaje nechtějí.

Další trolejbus v Praze. Jezdí na trase Palmovka – Letňany

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) činí další krok v rozvoji elektromobility, a to v podobě nasazení nového typu vozidla s dynamickým dobíjením. V neděli 6. května vyjel prvně do zkušebního provozu s cestujícími nový elektrobus Škoda – SOR 30Tr v úseku Palmovka – Letňany. Vůz je zcela bílý, aby byl na první pohled rozpoznán. DPP má nový bateriový trolejbus pronajatý na rok.

Že by byl v Praze zase trolejbus?

Ti co důvěrně pamatují trolejbus asi koukají jako zjara (redaktor Naší Prahy OK též), když jedou po Prosecké z Libně či dolů do Libně Trolejové vedení , které tam v těchto dnech dodělávají pracovníci Dopravního podniku Praha, je totiž evidentně trolejbusové.

Kdo může za to, že se Praha dusí ve smogu?

Co je to smog? Z pohledu měření, které provádí Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) jde o zvýšené koncentrace znečišťujících látek v ovzduší a tedy polétavý prach (zvaný PM10), oxid siřičitý (SO2), oxid dusičitý (NO2) a troposférický ozon (O3), který hrozí hlavně v létě. Když to nastane tak v rámci fungování smogového varovného a regulačního systému meteorologové jen varují.

Kdo může za to, že se Praha dusí ve smogu,

Co je to smog? Z pohledu měření, které provádí Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) jde o zvýšené koncentrace znečišťujících látek v ovzduší a tedy polétavý prach (zvaný PM10), oxid siřičitý (SO2), oxid dusičitý (NO2) a troposférický ozon (O3), který hrozí hlavně v létě. Když to nastane tak v rámci fungování smogového varovného a regulačního systému meteorologové jen varují.

Elektromobil si může kdokoli zdarma dobít u nové elektro „pumpy“ ve Vršovicích

Samozřejmě, že je třeba brát titulek s velkým nadhledem – rozšířenost elektromobilů je v hlavním městě i Praze 10 zatím spíše symbolická. I přesto je ale tato zpráva osvětovějšího charakteru o otevření elektrické „pumpy“ ve Vršovicích snad příslibem ekologické dopravní budoucnosti. Přestavte si, že při 15minutovém pobytu u nabíjecí stanice získáme k dispozici cca 100 km dojezdové vzdálenosti a v případě dostatku času na nabíjení a aktuální potřeby maximálního možného dojezdu 160 km.