„Zatímco u dětských knih jsou na stejnou rovinu důležitosti kladeny děj a grafické zpracování, v literatuře pro dospělé rozhoduje příběh. Podle našich zkušeností dospělí čtenáři preferují thrillery, humor, krimi, historické romány, a to především od známých a osvědčených autorů,“ uvedl Pavel Nýč z Nakladatelství Fragment. „Rozsáhlejší díla neopomíjíme, stále jsou čtenáři, kteří si knihu umějí užít, ovšem rychlá doba tlačí na rychlé čtení a stále oblíbenější jsou kratší útvary, například povídky.“
V letech 2001 až 2011 vydalo Nakladatelství Fragment kolem 150 titulů z oblasti beletrie pro dospělé, z nichž největšími bestsellery byly a stále jsou knihy povídek Zdeňka Svěráka. V ostatních případech šlo vesměs o humoristiku nebo nahodile objevené tituly. Až letos začalo Nakladatelství Fragment vyhledávat vhodnou beletrii pro dospělé cíleně a do konce roku plánuje vydat 25 novinek. Kromě již zmíněných Povídek a Nových povídek od Zdeňka Svěráka dosud patří mezi ty nejúspěšnější Besceler Rudy z Ostravy, Zápisky z cest a Zápisky z nových cest Václava Klause, Umění žít a Umění vládnout Tomia Okamury, Roura od kamen a jiné povídky Josefa Laufera a Život byl pes Heleny Rytířové.
Na podzim uvedlo Nakladatelství Fragment na český trh první dvě knihy ze série psychologických thrillerů Mrazivé léto a Motýlí křídla. Ačkoli je edice zacílena na mladé čtenáře od 13 let výše, napínavé příběhy strhnou milovníky záhad a napětí mnoha věkových kategorií. V Německu se zatím prodej všech výtisků přehoupl přes 900 tisíc a fanoušků moderního žánru stále přibývá. „V roce 2013 plánujeme vydat dalších 25 titulů pro dospělé čtenáře a z toho zhruba polovina bude převzatá. Mnoho si slibujeme od edice Thrillerů, po prvních dvou knihách, Mrazivém létu a Motýlích křídlech, čeká na jaře všechny příznivce thriller Zrádný anděl,“ vyjmenoval Pavel Nýč.
Z pohledu nakladatele Pavel Nýč příliš odlišností mezi trhem s dětskou a dospělou literaturou nevidí. „Jako prodejce se snažím ve většině případů zaujmout dospělé, protože ti kupují jak knihy pro sebe, tak pro své děti. Hlavně v případě publikací pro nejmenší je potřeba oslovit právě rodiče, kteří rozhodují o koupi. U všech generací je však patrné podléhání trendům, které ovlivňují čtenáře – mezi ně patří filmy, seriály, oblíbené postavy nebo známé osobnosti,“ doplnil Pavel Nýč.