„Chystáme po dohodě s Prahou i s dopravci změny tak, aby se dotkly jen minimálního počtu cestujících a přitom se snížil počet řidičů, kteří jsou každý den potřeba. Nejde jen o úpravy jízdních řádů, ale prověřujeme i možnosti, zda by v některých situacích nepomohla výměna linek mezi dopravci. Poslední roky ukazují, že občas je pomoc jednoho dopravce druhému velmi důležitá. Ten, který pomohl dnes, může naopak při problému s počtem řidičů potřebovat pomoci příště,“ doplnil Petr Tomčík, ředitel ROPID.
„Situaci s řidiči se nám díky obětavosti všech lidí v provozu, plánování operativních záloh, motivačními opatřeními a práci kolegů z náboru daří dlouhodobě zvládat. Letos za prvních devět měsíců se nám povedlo stabilizovat počet odchodů řidičů, který je oproti minulému roku nižší o více než pětinu (o 22 %), ale aktuálně nám vše zkomplikovala změna v systému proplácení nemocenské. Od 1. července se proplácí i první tři dny marodění, což se projevilo růstem nemocnosti ve všech profesích, u řidičů v září meziměsíčně o téměř tři procentní body na celkových 10 %. Nicméně se snažíme společně s městem hledat řešení, například se snažíme motivovat řidiče navázáním některých odměn na počet odpracovaných hodin, využívat benefit sick days místo nemocenské a podobně,“ uvádí Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy, a. s.
Změny na jednotlivých linkách cca od počátku listopadu do 22. 12. 2019
102 Není v provozu v úseku Sídliště Bohnice – Staré Bohnice (souvislost s aktuální výlukou, zastávka v docházkové vzdálenosti na Sídliště Bohnice, případně možnost využití linky 236).
109 Prodloužení intervalu ve večerním provozu z 20 na 30 minut a drobné úpravy poloh spojů ve špičkách.
123 V pracovní dny mezi špičkami není v provozu v úseku Kavalírka – Anděl – Na Knížecí.
131 V pracovní dny mezi špičkami prodloužení intervalu z 10 na 12 minut, o víkendech prodloužení intervalu z 12 na 15 minut a zároveň v tomto období nasazeny kloubové autobusy místo standardních.
151 V pracovní dny mezi špičkami prodloužení intervalu z 20 na 30 minut.
157 Během pracovního dne ve špičkách zrušeny tři spoje jedoucí vždy v odvratném směru proti aktuální maximální špičkové poptávce (ráno z Kačerova, odpoledne z Modřan).
165 V úseku Modřany – Komořany – Zbraslav omezení 50 % spojů v období pracovního dne (opatření bude realizováno až podle vývoje aktuální situace s řidiči).
168 V pracovní dny ráno a odpoledne nejsou v provozu vložené spoje v úseku Nové Butovice – Nemocnice Na Homolce (opatření bude realizováno až podle vývoje aktuální situace s řidiči).
170 V ranním období pracovního dne jede v úseku Přístaviště – Pražská čtvrť jen každý druhý spoj (souvislost s dočasným omezením průjezdu při opravě komunikace K Barrandovu, současně reálný pokles poptávky cestujících).
175 V pracovní dny mezi špičkami prodloužení intervalu z 20 na 30 minut, zároveň je trvale zřízena zastávka Průběžná (obousměrně) a zastávka Murmanská je nově „na znamení“ (původně stálá).
176 V pracovní dny mezi špičkami prodloužení intervalu z 10 na 12 minut.
181 V pracovní dny nasazeny kloubové vozy jako kompenzace za dočasně zrušené spoje linky 182.
182 Na lince budou dočasně v provozu jen vybrané spoje v ranní i odpolední špičce (do 1. prosince 2019).
183 V pracovní dny mezi špičkami prodloužení intervalu z 20 na 30 minut.
185 V pracovní dny v úseku Palmovka – Letňany snížení počtu spojů na začátku a konci špičkových období.
193 V pracovní dny mezi špičkami prodloužení intervalu z 10 na 12 minut.
200 V pracovní dny v části ranní špičky prodloužen interval ze 2 minut na 3 minuty, v odpolední špičce z 3 minut na 3,75 minuty.
216 Zkrácena do trasy Sídliště Baba – Vozovna Střešovice, rozsah provozu upraven pouze na pracovní dny od cca 6 do 19 hodin.
241 Není v provozu část vložených spojů v ranní špičce pracovního dne v úseku Sídliště Zbraslav – Smíchovské nádraží.