„Řidič Škody Fabia utrpěl jen lehké zranění, příčinu nehody vyšetřujeme,“ uvedla Zoulová. Nehoda se stala krátce před sedmou ráno na železniční trati Čakovice – Kbely. „Vlak nevykolejil a cestujícím se nic nestalo,“ poznamenala policejní mluvčí.
Podle jejích slov zůstaly kvůli vyšetřování spuštěné závory nejen v místě střetu, ale i na okolních přejezdech. „Proto se od Vinoře do centra začaly tvořit kolony a řidiči, včetně městské hromadné dopravy, museli vyhledávat a využívat objízdné trasy,“ upozornila mluvčí.
Provoz na trati, a tím i na silnicích, byl obnoven ve tři čtvrti na devět.
„Přejezd byl zabezpečen nejen světly, ale i závorami,“ uvedl pro Mediafax Pavel Halla, mluvčí Správy železniční dopravní cesty (SŽDC). Po dobu výluky byla místo vlaků nasazena náhradní autobusová doprava. „S největší pravděpodobností to byla chyba řidiče, výstražná zařízení byla v provozu,“ poznamenal mluvčí SŽDC.
Mluvčí dále upozornil na to, že se jedná o nejčastější chybu při takových nehodách. „Řidiči stále nerespektují, že určující pro projetí přejezdu jsou světla, nikoli závory. Pokud svítí světlo a závory jsou nahoře nebo se právě spouštějí, řidič nesmí do přejezdu vjíždět,“ připomněl mluvčí.
Z dílčí statistiky vyplývá, že za první pololetí ve srovnání s loňským rokem výrazně stoupl počet nehod na přejezdech vybavených jak světly, tak závorami. „Loni to bylo sedm případů, letos už 22,“ zakončil Halla.
Zdroj: Mediafax