„Před zahájením letní turistické sezóny jsme provedli výraznou rekonstrukci našich webových stránek. Zpřehlednili jsme je, zlepšili grafiku, doplnili nové nástroje tak, aby návštěvníci stránek měli maximální pohodlí při vyhledávání aktuálních informací o turistickém regionu Východní Moravy,“ řekl náměstek hejtmana Zlínského kraje Jindřich Ondruš, do jehož kompetencí cestovní ruch spadá.
Návštěvnost portálu roste ve všech sledovaných ukazatelích: oproti předcházejícímu měsíci vzrostl počet návštěvníků o 23,59 %, o 27,55 % vzrostlo zobrazení stránek, vzrostl rovněž počet návštěv na jednu stránku, stejně jako průměrná doba strávená na stránce. Nejvíce návštěv se realizovalo přes internetové vyhledávače – 93,09 %, dále z odkazujících stránek a teprve poté jako přímý odkaz. „Byl to náš záměr, aby významné internetové prohlížeče nabízely odkaz na naše stránky na prvních pozicích. I to bylo předmětem rekonstrukce a optimalizace portálu,“ dodala ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová. Právě centrála se o provoz portálu stará.
Mezi návštěvníky převládají Češi, následovaní Slováky, Němci, Angličany a Rakušany. Vzrostl rovněž počet Poláků, kteří hledali na www.vychodni-morava.cz tip na výlet či akci.
„Při aktualizaci stránek nám velmi pomáhají pracovníci informačních center. Bez nich bychom nedokázali být tak obsahově plní a aktuální. Změnili jsme rovněž redakční přístup k portálu přímo v centrále. Doplnili jsme nové moderní služby – například on-line rezervační systém ubytování, do nějž postupně zapojujeme všechny typy ubytovacích kapacit. Dokončujeme první virtuální produkt s názvem „Živé Luhačovice,“ vypočítává ty nejviditelnější zásahy Daňová.
Rekonstrukce webu je jedním z kroků, kterými centrála reagovala na prohlubující se recesi v sektoru cestovního ruchu. Mimo to připravila rovněž plošnou kampaň na podporu domácího cestovního ruchu „Letos se jezdí k nám!“