Logo nahradí původní znak vytvořený počátkem devadesátých let minulého století, který obsahoval tradiční zdravotnické markanty, jako je červený kříž a obtočený had. Navíc se k logu nově přidává také motto. Cílem je posílit pozitivní image nemocnice jako partnera vstřícného vůči pacientům.
„Logo je velmi důležité. Je naší tváří, reprezentuje nás. Je to základní kámen image každé organizace. Původní logo svůj účel splnilo, ale pro vizuální styl, který chceme budovat, jsme potřebovali logo nové. Nešli jsme cestou tradičních zdravotnických symbolů, chceme být specifičtí a pro naše pacienty snadno rozpoznatelní,“ uvedl ředitel Fakultní nemocnice Olomouc MUDr. Radomír Maráček.
Nemocnice zadala požadavky, které by mělo nové logo splňovat, profesionálním grafikům a z jejich návrhů potom vybírala. „Chtěli jsme, aby bylo moderní a jednoduché pro tisk, aby působilo přátelsky a vstřícně, protože tak chceme přistupovat k našim pacientům. Naším cílem je vytvořit jednotný vizuál nemocnice, jednotný korporátní design,“ popsal manažer marketingu FN Olomouc ing. Jan Bednář. Přechod na nové logo bude podle jeho slov postupný, aby náklady na jeho aplikaci byly co nejnižší. „V posledních měsících jsme nedělali zbytečně velké zásoby tiskovin, které obsahují původní logo. Nové se už postupně objevuje na všech interních dokumentech, lidé je uvidí na našich sanitkách nebo také na všech tištěných materiálech sloužících k propagaci našich služeb,“ podotkl ing. Bednář.
Nemocnice začíná spolu s novým logem používat také motto, které zní „Profesionalita a lidský přístup“. Na jeho vytvoření se podíleli zaměstnanci zdravotnického zařízení. „Požádali jsme je, aby poslali své návrhy, a přišlo jich takřka dvě stě padesát. Chtěli jsme, aby navrhli motto, s nímž se ztotožňují, a které by zároveň vystihlo, jaká by měla být naše péče o nemocné,“ dodal ing. Bednář.