Hra s detektivní zápletkou z prostředí kadeřnického salonu, kde mohou vraha odhalit i diváci, se poprvé odehraje ve zcela vyprodaném Studiu Z. Diváci se však mají šanci dostat ještě na prosincové reprízy a další představení v lednu. Na exkluzivní Klevetivou zkoušku se mohou vypravit už 1. prosince.
Při zkoušení inscenace o malém obsazení jako jsou Splašené nůžky, kde hraje jen pár herců, se stalo ve zlínském divadle už za několik sezon pravidlem, že si na sobotní dopolední zkoušky připravují herci navzájem oběd. Vždy jeden z herců nachystá pro ostatní delikátní menu. V sobotu se totiž nevaří v divadelním klubu. A tak si divadelníci chtějí sobotní zkoušení zpříjemnit něčím dobrým sami. „Inspicient Petr Lukáš nám například přinesl domácí klobásky a fazole s rajčatovou omáčkou, Honza Leflík guláš z játer a dalších druhů masa, Míša Doleželová kuřecí stehna na rozmarýnu, Helenka Čermáková peče zase skvělé buchty,“ vyjmenoval Gustav Řezníček pokrmy za celou dobu zkoušení Splašených nůžek. On sám uvařil pro své kolegy oběd až na první den generálkového týdne, tedy necelý týden před premiérou. „Připravil jsem guláš podle receptu z inscenace Splašené nůžky. Snažil jsem se co nejvíc dodržet předpis. V inscenaci jej mám spálit, kolegům jsem jej ale přinesl dobrý,“ usmíval se. Na Soté Splašené nůžky, jak se pokrm v inscenaci oficiálně nazývá, si jeho kolegové herci, ale i dramaturg Miroslav Ondra či režisér inscenace Jakub Nvota pochutnali o obědové pauze.
Režisér Jakub Nvota by však naopak nerad představoval taje ze své režijní kuchyně. „Je to opravdu dobrá detektivka, kde divák – pokud ta detektivka drží iluzi jako v Poirotovi – začne sledovat detaily, vytvoří si podezření, teorie a už se v tom pohybuje. A spolu s detektivem prochází celou genezí zrodu obvinění, kdo by měl být vrah,“ vysvětluje úspěšný režisér, který ve zlínském divadle nastudoval Dekameron, Sluhu dvou pánů či Srdce krásné slivovice plné!
Stejně jako v reálných kadeřnictvích ve Zlíně i v divadelním kadeřnickém salonu pojmenovaném Splašené nůžky hraje pro zákazníky k poslechu rádio. A aniž by o tom věděl, objevuje se díky tomu v inscenaci i herec a mluvčí Slováckého divadla Josef Kubáník. Namluvil totiž jingly, které Městskému divadlu Zlín poskytlo do inscenace Rádio Zlín.
Mezi hlavní aktéry novinky však patří tvůrci skvělých obědových menu: Gustav Řezníček hraje majitele salonu, bláznivého umělce Tonyho Řezníčka. Jeho zaměstnankyni – kadeřnici Barbaru Markovou ztvárňuje Michaela Doleželová. Role zákazníků pak patří Heleně Čermákové, která hraje postavu paní Schubertové, dámy z vyšší společnosti. Jan Leflík hraje druhého zákazníka, obchodníka se starožitnostmi Edu Lorenze. Zdeněk Julina ztělesňuje zákazníka Pankráce Rosického a Pavel Vacek zákazníka Matěje Veverku.