„Jednání se starosty byla věcná, racionální asi i proto, že nám jde o totéž, a sice kvalitní podmínky pro cestující. Zjevně oprávněným požadavkům nebyl důvod nevyhovět,“ shrnul Nosek. Setkání mezi náměstkem a zástupci všech městských částí proběhla během září a října.
Mezi listopadové novinky patří návrat autobusových linek číslo 124, 139, 150, 196 do Michelské ulice a také opětovné zkrácení linky 215 do původní trasy Kačerov – Sídliště Libuš.
Další změna nastane na trase linek 175 a 296. Linka 175 pojede nově na trase Florenc, Skalka, Sídliště Na Groši, Boloňská, Na Křečku a Sídliště Petrovice. Linka 296 sveze cestující v trase Nádraží Horní Počernice, Boloňská, Newtonova, Poliklinika Háje a Háje.
Na základě podnětů cestujících se změní jízdní řád linky 181, a to kvůli lepší návaznosti na linku metra C ve stanici Opatov.
Kvůli zvýšení bezpečnosti školáků základní školy na sídlišti Lehovec dojde k úpravě trasy linky 186 ve směru od Satalic. Dále se změní i jízdní řád této linky tak, aby došlo k lepšímu spojení s linkou 202, a to především mimo špičku.
„Na některých místech metropole je však situace složitější, a to například kvůli momentálním uzavírkám, návaznostem na více spojů nebo nutným stavebním úpravám zastávek. U těchto případů pracovníci ROPIDU prověřují stav a hledají možnosti, jak požadavky vyřešit,“ vysvětlil Nosek.
Na základě připomínek se cestující v hlavním městě možná dočkají i dalších změn, jejichž vyřešení potrvá déle. Jedná se například o možné prodloužení autobusové linky 156 do areálu nemocnice Bulovka nebo přesunutí zastávek Stadion Strahov pro zlepšení přestupu mezi linkami 143 a 191 na základě požadavku policie. Ve hře je také například zřízení zastávek Čechova čtvrť pro linku 157 nebo nové zastávky Písnice pro linky 331 a 333.
Z pražských ulic od 1. září zmizely tramvajové linky číslo 15, 19, 21 a 36 a změnou prošly také desítky autobusových linek. V metropoli nově funguje síť páteřních metropolitních linek.
Další změny v MHD mohou nastat po novém roce až na základě vyhodnocení velkého průzkumu konaného na přelomu listopadu a prosince. „Vyhodnocení průzkumů a případných dalších připomínek lze očekávat přibližně v březnu 2013. Podobně jako v německých městech, která spustila síť metropolitních linek, lze očekávat, že cestující si budou nová spojení vyhledávat postupně. Například v Hamburku stále rostou počty cestujících i po více než deseti letech,“ uzavřel Nosek.
zdroj Mediafax