Na vytipovaných místech by podle mínění magistrátu mohla v krátké době vzniknout záchytná parkoviště, odkud by Středočeši již dále pokračovali městskou hromadnou dopravou. Proč? Se zavedením parkovacích zón totiž v některých městských částech obyvatelé Středočeského kraje začali své vozy nechávat v místech, kde modré zóny ještě nejsou. Tím jednak omezují přístup k parkování rezidentům, často však také sami místo k odstavení svých aut hledají jen velmi těžko. „Zadal jsem příslušným organizacím úkol, aby v co nejkratší době vytipovaly vhodné lokality, kde by mohla vzniknout P+R parkoviště, oslovili jsme i majitele pozemků. Již máme seznam potenciálních lokalit, který se bude průběžně aktualizovat. Byla zahájena jednání s majiteli pozemků, cílem je, aby se začalo stavět co nejrychleji. Do budoucna je třeba tato parkoviště co nejvíce provázat s MHD. Chci ale zdůraznit, že za ještě zásadnější prioritu než P+R považuji zvýšení parkovacích kapacit pro Pražany, a to hlavně na velkých sídlištích," řekl náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas Petr Dolínek. Vytipovaná místa pro P+R parkoviště jsou v celkem 26 městských částech. Například v Praze 6 je takových míst deset, v Praze 16 pět a v Praze 5 jsou to čtyři potenciální místa. Jejich kapacita se počítá od několika desítek automobilů až po zhruba tisícovku vozů na Dlouhé míli v Praze 6 nebo na Opatově v Praze 11. První záchytná parkoviště by prý měla začít fungovat již v řádu měsíců.
Zvažované lokality v západní části metropole
Praha 6
Dlouhá Míle
Nádraží Ruzyně
Nádraží Ruzyně - západ
Podbaba I
Podbaba II
Podbaba III
Podbaba IV
Tobrucká
Veleslavín
Vypich
Praha 17
Nádraží Zličín
Praha 5
Barrandov
Homolka
Krematorium Motol
Smíchovské nádraží (Dobříšská)
Řeporyje
Nádraží Řeporyje
Slivenec