Návrh úprav Podolského přístavu pochází od architekta Ondřeje Busty ze studia ROBUST architekti. Zachován zůstane skvost - dřevěná loděnice, kterou vybudoval v roce 1912 Český Yacht Klub i další objekty hodné pozornosti z pohledu historie. Naopak zmizí to co se přežilo. Mohl by tu vzniknout nový objekt loděnice TJ Tatran, navržený s ohledem na budoucnost klubu.
Pro místnáí i projíždějící je nutné podotknout, výškové poměry se nezmění už proto, že prostor leží v ochranném pásmu Národní kulturní památky Vyšehrad. Mohly by tu vzniknout i nové depozity loděnice Českého Yacht Klubu. Obnoví se i mola. Více se dozvíte na webu Českého Yacht Klubu. Chcete-li podpořit revitalizaci v petici najdete ji na webu Petice.com pod názvem: Zachování a modernizace sportovního přístavu v Podolí
O přístavu Podolí
Ochranný přístav vznikl vybudováním ochranné hráze v letech 1867–1872 jako ochrana pro plavidla v případě povodní. Český Yacht Klub (ČYK) se tu usídlil už na sklonku 19. století. Sídlil tu i německý veslařský klub Regatta, využívaný dnes loděnicí Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy. Český Yacht Klub tu v roce v roce 1912 postavil na ochranné hrázi svůj „klubový dům“ – ve své době největší sportovní stavbu v Praze. Do zátoky se následně ve 30. letech přemístil i „Klub vodních motoristů“ – nyní Tatran Praha se svou plovoucí klubovnou, postavenou na trupu německého invazního člunu ze druhé světové války. Po převratu v roce 1948 byl ČYK začleněn do TJ Slavoj Vyšehrad, ale stále byl znám jako ČYK včetně vodáckého oddílu vodních skautů. Již v roce 1990 došlo k opětovnému osamostatnění a obnovení ČYKu a vrácení klubového majetku.