Počasí
Praha 13 °C Neděle, 19. května 2024, Svátek má Nataša
Go to content
Naše Praha na Facebooku

doprava

Uzavírka kvůli Negrellimu viaduktu 13 .7. – 22.7.

Od 13. do 22. července 2019 bude v úseku ulic Ke Štvanici – Prvního pluku uzavřena komunikace Křižíkova. Důvodem je rekonstrukce Negrelliho viaduktu. Uzavírka začne 13. července v cca 04:30 hodin a skončí 22. července v cca 0:30 hodin. Doprava bude vedena po objízdných trasách.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Po 8 letech se během noci otevře i Historická budova Národního mu

Šestnáctá Pražská muzejní noc proběhne v sobotu 8. června od 19.00 hodin. Návštěvníkům se otevřou brány 45 muzeí, galerií a dalších kulturních institucí v celkem 70 objektech. Letos se do akce zapojilo i Pražské Quadriennale. Po dlouhých osmi letech je veřejnosti zpřístupněna nově zrekonstruovaná Historická budova Národního muzea.

Vídeňská ulice do září v rekonstrukci

Jižní část Prahy čeká od začátku června zásadní dopravní omezení. Technická správa komunikací tu zahájí další etapu rekonstrukce Vídeňské ulice, během níž uzavře úsek od ulice K Zeleným domkům až po kruhový objezd u Obchodního centra Kunratice v ulici Dobronická.

Opravit se to musí, ale jde to i jinak

Podolí/Braník/Modřany - Výluka tramvají výměna kolejí v úseku Dvorce – Nádraží Braník (Sídliště Modřany) se stala pokusným králíkem, který by měl ukázat, že oprava kolejí lze v Praze dělat i jinak.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Vyjížďka do minulosti aneb pražské metro slaví 45 let

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) při příležitosti oslav 45. výročí od zahájení provozu metra vypraví historické soupravy Ečs a 81-71, které zavezou návštěvníky zpátky do minulosti. Na trase C bude ve středu 8. května 2019 po celý den probíhat doprovodný program ve formě foto zastávek obou souprav. Na své si přijdou všichni, kteří každodenně využívají tohoto nejrychlejšího prostředku pražské městské dopravy.

POZOR DOPRAVA: Volkswagen Maraton Praha omezení 5. května

V neděli 5. května 2019 se v Praze koná 25. ročník Pražského maratonu – Volkswagen Maraton Praha 2019. Tento běh, jehož trasa je stejná jako v minulém roce, budou doprovázet dopravní opatření. A to jak na trase závodu, tak i na některých přiléhajících komunikacích. V centru města doporučujeme využívat linek metra, jejichž provoz je v období přibližně od 7.00 hodin do 14.30 hodin posílen.

Novinka v boji proti černým pasažérům

V rámci kampaně Nejedeš načerno?, která se zaměřuje na boj s černými pasažéry, začal tento týden pražský dopravní podnik umisťovat do většiny stojanů s jízdními řády na tramvajových zastávkách vizuály s krátkými slogany, které cestujícím připomínají otázku, zda nejedou bez platného dokladu.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Od soboty jezdí sezonní přívozy

V sobotu 23. března vyplují na svou pravidelnou trasu také čtyři sezonní linky pražských přívozů, které jsou součástí pražské integrované dopravy už 15 let. Základem pražských přívozů je celoroční provoz linek P1 (Sedlec – Zámky), P2 (V Podbabě – Podhoří) a P8 (Císařský ostrov – Troja). Stále funguje zdarma Trojský přívoz - náhrada za spadlou lávku.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Omezení provozu na Štěrboholské spojce

Štěrboholy/Malešice – Technická správa komunikací zahájila v pondělí 18. března rozsáhlou opravu další části Štěrboholské spojky, a to ve směru z centra v úseku od nájezdové rampy na Průmyslovou ulici po výjezd z čerpací stanice pohonných hmot MOL.

Do Edenu přijela španělská Sevilla

Ve čtvrtek 14. března ve 21 hodin nastoupí fotbalisté Slavie k odvetnému osmifinálovému zápasu Evropské ligy UEFA proti Seville. Utkání je vyprodáno, i proto doporučujeme fanouškům přijít na zápas alespoň hodinu před začátkem zápasu. Brány Sinobo Stadium se otevírají v 19 hodin.

Praha 6 slibuje pomoc s hlukem

Ruzyně - Obyvatelé Jivin a Kružína si za ta léta již zvykli. Nad jejich starou d movskou zástavbou vzlétají letadla každých deset minut a vydávají takový hluk, že při pobytu venku je potřeba na chvíli přestat mluvit. Radnice se nechala slyšet, že se na problém v tomto volebním období zaměří. I proto, že cestování letadlem je stále oblíbenější.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Konec uhlí v Praze v roce 2020, omezení dopravy se také připravuje

Praha chystá vyhlášku, která zakazuje topení uhlím. Zákaz by měl začít platit v roce 2020 tedy o dva roky dříve, než má začít platit v ČR. Přesněji jde o to, že od září 2022 bude zákonem o ochraně ovzduší zakázáno topit v celé ČR kotli spadajícími do nejnižších dvou z pěti emisních tříd, takže nutnost výměny kotlů bude nezbytná.

Ropid je tu čtvrt století

Před 25 lety 1. prosince 1993 vznikla organizace ROPID Zřízením organizátora se začala psát historie Pražské integrované dopravy. Postupné zapojování železničních a příměstských autobusových linek do systému MHD v Praze předznamenalo rozvoj sítě PID dále do Středočeského kraje, který mohl být naplno spuštěn po změně tarifního systému v roce 1996.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Dopravní stavby najdete na hlavním nádraží

Hlavní nádraží v Praze ožije v první polovině prosince laickými fotografiemi dopravních staveb v České republice. Výstava na velkoformátových panelech ukáže nejúspěšnější snímky, které zasílali od července do září amatérští fotografové z celé země.

Vrátí se na Václavské náměstí tramvaje?

Praha – Už několikrát se v průběhu posledních dvaceti let hovořilo o tom, že by se na Václavské náměstí měly vrátit tramvaje. Hovořil o nich například i bývalý šéf dopravního výboru magistrátu František Laudát (původně ODS, následně TOP09).

Vítězné náměstí se otevře lidem.Podívejte se na vítězný návrh

Dejvice - Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) v úterý 13. listopadu večer vyhlásil výsledky architektonické soutěže na novou podobu Vítězného náměstí. Návrh, který byl odbornou porotou oceněn jako nejlepší, odklání veškerou dopravu mimo střed náměstí. Kulaťák tak získává zcela novou tvář. Autoři návrhu jsou Pavel Hnilička, Eva Macáková a Josef Filip.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Výluka tramvají ve Spálené od 29. 10. do 8. 11.

Nové Město - Z důvodu opravy tramvajové trati na křižovatce ulic Lazarská a Spálená bude od pondělí 29. 10. 2018 (cca 4:30 hod.) do čtvrtka 8. 11. 2018 (cca 4:30 hod.) obousměrně přerušen tramvajový provoz ve Spálené ulici, v úseku mezi křižovatkami s ulicemi Myslíkova a Lazarská.

Budou pokračovat společné vyjezdy hasičů a záchranky?

Největší nepřítel řidiče sanity? Možná jiný řidič… Podle zpráv Naší Prahy je dnes v hlavním městě obvyklý dojezd sanitky k vážnějším případům do osmi minut (ze zákona 20 min.). Mimo jiné průjezdu sanitek brání přecpání dopravních tepen auty a často i špatné dělání uličky. Rychlejším zásahům snad pomůže i nová koncepce, která mj. navýší na 25 počet výjezdových základen, obvykle společně s hasiči. Jednu takovou otevřeli po rekonstrukci v září ve Strašnicích v Průběžné. Jan Bělohubý Víte, že Pražské záchrance je už 160 let a patří mezi nejstarší a nejvyspělejší na světě? Sbor ochranný svou pomocí při požárech Šitkovských mlýnů v roce 1858 i během povodní, které provázely Pražany v posledních desetiletích 19. století, získal takový věhlas, že byl žádán o radu a pomoc při zakládání obdobných organizací i v jiných městech, a první sídlo získává v dolní části Václavského náměstí v říjnu 1890. Tehdy byly získány první dopravní prostředky a zavedena nepřetržitá služba. Ta trvá prakticky až doposud. Od začátku první do konce druhé světové války záchranka sídlila na Staroměstském náměstí – v té době je sboru povoleno při jízdě používat fanfárovou trubku. Kdo si pamatujete, že z jediné pražské centrály na žižkovské Ohradě nebo v Holešovicích jezdily houkačky typu „stejšn“ snad na každé místo v Praze? Následuje 50 let v holešovickém sídle Dukelských hrdinů, přičemž vozy vyjížděly třeba ze zmíněné Ohrady. Sedmdesátá léta připomene kultovní postava dr. Jandery, i to, že v roce 1973 byla zřízena linka 155. Krom ní dnes můžete využívat i mezinárodní 112. Rendez-vous šetří čas Před třiceti lety byl také – rovněž poprvé u nás – v Praze zahájen provoz systémem rendez-vous, kdy lékař vyráží na místo rychlým osobním vozem a pomalejší a často vzdálenější velká “sanitka” přijíždí v případě potřeby za ním. Navíc ve většině případů není nutný doprovod pacienta lékařem při transportu a lékař je tak k dispozici pro další případ. Jedině díky tomuto systému funguje záchranná služba v Praze se zhruba polovičním až třetinovým počtem posádek proti celostátnímu průměru vztaženému na počet obyvatel Prahy (1,5 milionu obyvatel Prahy by odpovídalo 45 jednotek RLP resp. RZP, v Praze jich je 23, z toho 8 RLP). Charakteristické je to, v Praze (již od 1945) záchranná služba spadá přímo po metropoli a ne, takže město může plánovat i místa, kde budou tzv. výjezdové skupiny i mimo nemocnice. V letos schválené koncepci rozvoje – mimochodem podpořili ji všchni pražští zastupitelé napříč politickou ideologií – se během čtyř let plánuje výjezdových základen na 25, posílením výjezdových skupin na 40 a celkovým navýšením počtu zaměstnanců na 585, a to především přímo v terénu a na operačním středisku. Všichni jsou pro, proč to nejde rychleji? „Rozšiřování počtu našich základen vychází z dlouhodobé koncepce schválené pražskými zastupiteli napříč politickým spektrem. Podle koncepce by měla mít ZZS HMP do roku 2021 vybudovanou síť 25 základen, aby zajistila dostupnou přednemocniční péči v rozrůstající se metropoli a zachovala vynikající dojezdové časy k pacientům,“ uvádí ředitel pražské záchranky Petr Kolouch. Koncepce musí reagovat na rozrůstající se metropoli, zhoršující se průjezdnost Prahy i bezpečnostní situaci v Evropě. „Cílem koncepce je poskytnou záchranné službě, která je výkladní skříní systému zdravotní péče, adekvátní podmínky pro provoz. Koncepce reflektuje současné komplikace, jako je například stále komplikovanější doprava v metropoli. Počítá také s rozšiřováním počtu personálu přímo v provozu, což do budoucna výrazně sníží počet přesčasových hodin,“ říká končící radní pro zdravotnictví Radek Lacko (ANO 2011). Koncepce rovněž počítá s obnovou vozového parku. Na konci roku 2021 bychom tak měli mít k dispozici 80 sanitních vozů, které budou maximálně šest let staré. Třicet nových vozů RZP převezmeme už letos. Vedení a operační centrála sedí „u strážníků“ v budově na Korunní. V září po rekonstrukci Strašnice Na 22 vrostl počet základen, ze kterých vyjíždějí vozy záchranné služby. Znovuotevřelo se po rekonstrukci stanoviště v ulici Průběžná ve Strašnicích. Od 3. září zde působí jedna dvoučlenná posádka zdravotnických záchranářů – specialistů pro urgentní medicínu. Základna se nachází v prostorách stanice Hasičského záchranného sboru hl. m. Prahy. „Je to výhodné z hlediska ekonomického snížením provozních nákladů. Současně tato praxe pomáhá při budování dobrých vztahů mezi oběma složkami, což vede k výsledkům při společných zásazích,“ říká o společných základnách ředitel pražských hasičů brigádní generál Roman Hlinovský. Ve Strašnicích budou posádky sloužit v 12hodinových směnách. Dominantu stanice tvoří hlavní jednopatrová budova s výjezdovými garážemi, zásahovou technikou a prostorami pro 60 hasičů sloužících v třísměnném, 24hodinovém režimu služby. Velkorysý prostor hlavní budovy stanice, která byla dostavěna v roce 1987, umožňuje působení i jiným než výjezdovým složkám HZS hl. m. Prahy. Je zde oddělení prevence a ochrany obyvatelstva pro městské části Praha 10, 15 a 22 a část strojního oddělení. V minulosti stanice sloužila například také jako sklad humanitární pomoci pro země bývalé Jugoslávie či oblasti zasažené povodněmi. -box I Fakta o pražské záchrance: -Sanitky v Praze najezdí ročně 2,5 milionu kilometrů. -Cíl je, aby sanita najezdila max 300 tisíc kilometrů nebo max 6 let. -Záchranáři mají (v roce 2016) 65 skříňových sanitek, do 2021 jich chtějí 80. -K možnému využití na společnou výjezdovou skupinu se vyhledávají se objekty hlavně u hasičů na okrajích Prahy. -V plánu jsou lokality Argentinská, Průběžná, Klánovice, Sokolská a Bohnice. -Box II Naše Praha vás zkouší: Jaký je správný postup (a od října i povinný zákonem) tvoření uličky - při pouštění vozu s blikačkou – kam uhnout? A)Pravý a prostřední doprava, levý doleva B)Pravý doprava, levý a prostřední doleva C)Pravý doprava, levý doleva, a prostřední podle situace, kam usoudí. (Správnou odpověď s článkem na www.nasepraha.cz)

Auta se po opravách vrátí do Husitské, mění se i MHD

Od 1. října se do Husitské ulice vrátí provoz ve směru do centra. Rekonstrukce této důležité dopravní tepny v úseku mezi ulicí Trocnovskou a Tachovským náměstím v délce 650 metrů začala 12. března a její zprůjezdnění v obou směrech je naplánováno na 25. listopadu. I poté ovšem budou pokračovat dokončovací práce, především dodláždění chodníků.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Odložená oprava Koněvovy ulice začala

Od úterý 31. 7. je v Koněvově ulici přes dva týdny dva týdny přerušen provoz směrem z centra. Původně měla začít oprava v polovině července, ale když 9. Července, kvůli jiným uzavírkám zkolabovala doprava c podstatné části Prahy, město rekonstrukci posunulo.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Vinohradská se má opravovat od 30. července

Tramvajová trať v úseku I. P. Pavlova – Muzeum – Želivského nebude v provozu z důvodu rekonstrukce a opravy tramvajové trati od soboty 30. června 2018 do soboty 1. září 2018 a to obousměrně. Místo tramvají bude jezdit náhradní autobus. V denním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X11 v trase Želivského – Flora – Jiřího z Poděbrad – Náměstí Míru a linka X16 v trase Želivského – Flora. V nočním provozu je zavedena náhradní autobusová doprava X91 v trase Želivského – Flora.

Kudy povede tramvaj do Zdib?

O prodloužení tramvajové tratě z Kobylis do Středočeského kraje se mluví delší dobu, teď je konečně rozhodnuto. Prodloužení tramvajové tratě do Zdib schválili městští radní.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Atentátnící na Heydricha mají nový pomník. Stovky lidí kladly věnce

Stovky lidí včetně politiků si v pondělí dopoledne u kostela sv. Cyrila a Metoděje v Resslově ulici v Praze připomněly památku parašutistů, kteří v roce 1942 uskutečnili úspěšný útok na říšského protektora Reinharda Heydricha. V poledne zástupci Prahy 2 odhalili na chodníku proti kostelu, v němž po boji atentátníci zahynuli, pamětní destičky připomínající padlé parašutisty. Od atentátu na Heydricha letos uplynulo 76 let.

V metru budou teroristi. Prahu čeká velké cvičení bezpečnostních složek

Hlavní město čeká jedno z největších cvičení za posledních několik let. Konat se bude ve středu 20. června v brzkých ranních hodinách a zúčastní se jej stovky figurantů a členů složek Integrovaného záchranného systému. Místem „teroristického útoku“ se stane vestibul stanice Muzeum na trase metra C. Cvičení má za cíl připravit bezpečnostní a záchranné složky na případný zásah v reálném prostředí.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Sweetsen fest letos zamíří i na přehradu Olešnou

Letošní patnáctý festival tvoří deset scén ve Frýdku-Místku. Hudební akce však má přesah i do dalších oblastí – tance, literatury, divadla a letos také do architektury. Sweetsen fest zahájí výstava Frýdek-Místek a architektura ve veřejném prostoru, která se uskuteční ve slezanské tkalcovně v Těšínské ulici. Během vernisáže představí osobně architektka Eva Jiřičná dostavbu Národního domu. Festivalové dění přiblížil zakladatel a organizátor festivalu Petr Korč.

Dálnice D1 – těšte se na blázinec, už dnes to bylo vidět

Praha/Říčany - Dnešní kolony na D1 směr z Prahy Řidiči, kteří se v neděli večer vraceli do Prahy a nebo z Prahy nebyli moc nadšení. Z Prahy se během dopoledne vytvořila kolona, která vedla od odbočky na Říčany až odbočce na Popovice a zpět do Prahy to sice bylo lepší, ale řidiče mátly dopravní značky, které oznamovaly uzavírku jízdních pruhů, která má ale začít v pondělí. A na to se těšte, bude to blázinec.

A co když jde o život? Jak se jezdí hasičům, záchranářům a policistům po Praze?

Začalo to na Ládví, v levém jízdním pruhu, který se změnil na odbočovací, se objevil betonový „protiteroristický“ zátaras. Doprava se zpomalila. Naše Praha pak upozornila i na další nesmysly, které vznikají na pražských silnicích. A hned se nám začali ozývat řidiči, kteří jezdí s vozy Integrovaného záchranného systému (IZS). Hasiči, záchranáři, policisté, strážníci…. Oskar Kuptík

Hasiči budou mít v centru cvičení. Omezí dopravu

V souvislosti se cvičením jednotek požární ochrany „Hasičská fontána 2018“, které se uskuteční v sobotu 2. června na Vltavě mezi Jiráskovým a Palackého mostem, budou zavedena dočasná dopravní opatření na vybraných komunikacích u Vltavy, na náplavkách Rašínova a Hořejšího nábřeží a na Jiráskově a Palackého mostě.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Placení parkovného bez lístků aneb S čím Pražanům pomáhají mobilní aplikace a weby?

Rychlý vývoj doby i technologií je pro nás v mnohém úlevou. Mezi chytré a rychlé pomocníky již dávno nepatří jen internet, ale i chytré telefony. Nejbližší hospoda, parkovací místo nebo nahlášení díry v silnici. Díky webům a aplikacím, které Pražanům usnadňují život a šetří jejich čas, vyřešíte, najdete nebo nahlásíte řadu věcí rychle a jednoduše.

První autobus začal v roce 1920 vozit poštu

Počátky automobilismu byly v kraji velmi pozvolné. Nejstarší statistika z Těšínského kraje udává k roku 1906 pouhých šest osobních automobilů a šest motocyklů. V uvedeném roce byly dva osobní automobily ve Slezské Ostravě, další dvě auta měl arcivévoda Friedrich Habsburg na zámku v Těšíně a dva vozy pořídilo Ředitelství báňské a hutní společnosti v Třinci. Motocykly byly tři ve Slezské Ostravě, dva v Těšíně a jeden v Třinci.

Další trolejbus v Praze. Jezdí na trase Palmovka – Letňany

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) činí další krok v rozvoji elektromobility, a to v podobě nasazení nového typu vozidla s dynamickým dobíjením. V neděli 6. května vyjel prvně do zkušebního provozu s cestujícími nový elektrobus Škoda – SOR 30Tr v úseku Palmovka – Letňany. Vůz je zcela bílý, aby byl na první pohled rozpoznán. DPP má nový bateriový trolejbus pronajatý na rok.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Zima jako na Sibiři, ale přívozy mají jaro

Kromě dvojice tradičně celoročních přívozů P1 a P2 plujících na severu Prahy, přívozů P5 a P8, které pomáhají překonat Vltavu v místech dočasně chybějících lávek pro pěší, a přívozu P7, který po výpomoci při uzavření Libeňského mostu zůstal v provozu i v březnu, vyplují spolu se zahájením turistické sezony v sobotu 24. března 2018 i zbylé sezonní pražské přívozy P3 (Lihovar – Veslařský ostrov) a P6 (Lahovičky – Nádraží Modřany).

O Velikonocích omezen provoz metra opravuje se

Omezení začne hned na dvou místech v pátek 30. března a potrvá do ukončení provozu v pondělí 2. dubna 2018.Jde o obousměrné přerušení provozu na lince C mezi stanicemi Pražského povstání – Kačerov a také o uzavření stanice Dejvická na lince A.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Sněží a mrzne, trpí doprava, ale je vlastně teplo

Začalo to v pátek večer, rtuť teploměru klesala a klesala a najednou bylo pět pod nulou a ráno je tu chumelení. Doprava je sice v klidu, je víkend, málo lidí jezdí. Sníh by zřejmě na vině srážky kamionu s autobusem. Došlo k ní na Pražské okruhu u Jinočan dnes nad ránem.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Okolí Národního muzea se promění už letos

Rada hl. m. Prahy dnes schválila kroky vedoucí ke zpříjemnění okolí Národního muzea. Hlavní úpravy čekají prostor mezi historickou a novou budovou Národního muzea. Dále se plánuje nové napojení na tramvajovou trať ve Vinohradské a Škrétově ulici. Změny proběhnou ještě letos. Podklad pro celkovou vizi okolí Národního muzea vypracoval Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR Praha).

Praha v noci uzavře Libeňský most kvůli havarijnímu stavu

Dnes v noci se kvůli havarijnímu stavu uzavře pro veškerou dopravu pražský Libeňský most. Od jedné hodiny po půlnoci nebude průjezdný pro automobilovou dopravu a nebudou na něj smět ani tramvaje. Zůstane otevřený pouze pro pěší a pro cyklisty. Rozhodla tak Technická správa komunikací hl. m. Prahy na základě prvních výsledků diagnostického měření Kloknerova ústavu.

Praha 14 se zapojila do projektu „balená voda“

Projekt „Balená voda“ pro seniory či zdravotně postižené se rozšířil do další pražské městské části. Nejnovějším členem se stala Praha 14. „V případě dlouhodobých výluk či havárií míří balená voda přímo k lidem zapojeným do projektu na jimi určené místo,“ řekl tiskový mluvčí Pražských vodovodů a kanalizací Tomáš Mrázek.

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Statické měření omezí o víkendu provoz na Hlávkově mostě

Od soboty 9. prosince od 8.00 hod. do neděle 10. prosince do 15.00 hod. bude Technická správa komunikací h. m. Prahy, a.s. (TSK) provádět statické kontrolní měření přechodových desek Hlávkova mostu. Připomínáme, že Hlávkův most, přesněji jeho oblouková část, ze Štvanice na Bubenské nábřeží byl ohodnocen na sedmistupňové škále stavebního stavu obloukové části j na V. – špatný

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...

Proběhlo reálné měření emisí aut. Jak jsme na tom?

Dejvické ČVUT z Prahy 6 a jeho odborníci, ÚAMK a dále pražský magistrát Pražský a technici z Technické univerzity Liberec provedli orientační měření emisí aut. V Praze 6 u Nádraží Veleslavín o tom informovali pražská radní pro životní prostředí Jana Plamínková, Michal Vojtíšek z dejvického ČVUT a Petr Vomáčka z ÚAMK. Měřilo se za reálného provozu.

Jasné zítřky naší zlaté matičky Prahy

Kdyby se v Praze postavily všechny nerealizované projekty, tak by na některých místech byla veliká tlačenice. Mezi nejoblíbenější místa, kde architekti na povel pražské radnice ochotně sní, je zcela určitě Staroměstské náměstí. Architektonických soutěží na dostavbu Staroměstské radnice bylo vypsáno osm, účastnily se jí stovky architektů a nic. Teď je vše u ledu, stromořadí babyk zřejmě ještě dlouho vydrží. V současné době probíhají v Praze dvě výstavy na Václavském náměstí (na pěší zóně a proti hotelu Evropa), obě se týkají i takových projektů.(foto najdete na FB časopis Naše Praha) Oskar Kuptík

V Praze proběhlo reálné měření emisí aut

Hlavní město Praha ve spolupráci s odborníky z ČVUT, Technické univerzity Liberec a ÚAMK provedlo orientační měření emisí aut za reálného provozu. Cílem je zjistit, kolik se po pražských silnicích pohybuje vozů, které mají v nepořádku emisní hodnoty. Dnes v Praze 6 u Nádraží Veleslavín o tom informovali pražská radní pro životní prostředí Jana Plamínková, Michal Vojtíšek z ČVUT a Petr Vomáčka z ÚAMK.

Duál, neduál, pokračováním Blanky má být Vlasta, doufejme že v podzemí

Pokračování Blanky je na světě, trvalo to pěkně dlouho. Ale nedělejte si iluze bude to ještě pěkně dlouho trvat - do roku 2031. A o co vlastně jde? O 10 kilometrů komunikace, která navazuje na tunelový komplex Blanka a která snad zmírní různé dopravní zácpy třeba v Praze 6, v Praze 8 a některých dalších sousedících oblastech a uleví lidem pokud jde o hluk a exhalace. Oskar Kuptík

Reklama

Načítaní obsahu...

Načítaní obsahu...