Podle kurátorky olomoucké výstavy Giny Renotière patří Magdalena Abakanowicz k nejvýznamnějším sochařkám druhé poloviny 20. století. Do dějin umění se Abakanowicz zapsala rozměrnými textilními sochami ze 60. let nazvanými Abakany a v 70. a 80. letech pak sériemi kovových i textilních skulptur. Sochařka je zastoupená v muzejních sbírkách v Austrálii, Francii, Polsku, USA, Japonsku, Německu i v Mexiku.
Pro Muzeum umění Olomouc je výstava velmi prestižní. „Je pro nás velkou poctou, že můžeme tvorbu světově respektované umělkyně představit, navíc v retrospektivním průřezu, což se dosud žádné instituci u nás nepodařilo,“ upozornil ředitel muzea Pavel Zatloukal.
V seznamu více než 70 exponátů figurují jak monumentální, až pětimetrové Abakany, tak zásadní sochařské cykly, například Záda nebo Sedící. „Kromě toho vystavíme i volné sochy, malby a masky – otisky obličejů, mezi nimiž je i maska autorky,“ doplnila kurátorka Štěpánka Bieleszová. Výstavu kurátorky obohatily o audiovizuální prvky, díky kterým měla být atraktivnější a srozumitelnější. Návštěvníky bude provázet hlas herečky a dabérky Vladimíry Včelné, která namluvila vzpomínky sochařky. Dílo přiblíží myšlenky výtvarnice na textových panelech, snímky a slidy připomenou její exteriérové realizace.
„Výstava měla být předzvěstí možného programu Středoevropského fora Olomouc, tedy instituce, o jejíž novostavbu v proluce v sousedství muzea jsme neúspěšně usilovali od roku 2007. Přestože aktuální informace napovídají, že se stavbou fora v dohledné době nemůžeme počítat, na středoevropský rozměr výstavního programu rezignovat nehodláme a na velká jména se diváci mohou těšit i v budoucnosti,“ zdůraznil Zatloukal.