Uzavření podjezdu v Dlouhé ulici znamená přerušení trolejbusových linek 2, 4, 8 a 9 bez možnosti objezdu tohoto místa po jiné blízké trolejové trati. Pokud se tak stane v ranní dopravní špičce, jak tomu bylo ve středu 2. června, nemá DSZO možnost nahradit trolejbusy na čtyřech linkách záložními autobusy a nechat uzavřené místo objíždět.
„Velmi nám proto pomohlo, že víc než třetina trolejbusů má dieselagregát, může stáhnout sběrače a pokračovat v jízdě mimo elektrické napájení,“ uvedl ředitel DSZO Josef Kocháň. S pomocným dieselagregátem byly nakupovány všechny nové trolejbusy v posledních letech. „I když jsou tato vozidla o něco dražší, dokážeme s nimi zajistit pro obyvatele Zlína a Otrokovic mnohem vyšší kvalitu dopravy a snáze eliminovat všechny výpadky elektrického proudu nebo přerušení trolejového vedení,“ konstatoval Kocháň.
Ve středu 2. června byl podjezd v Dlouhé ulici uzavřen zhruba od 6 do 13.30 hodin. Po tu dobu objížděly hybridní trolejbusy dotčených linek uzavřené místo náhradní trasou po Vodní ulici, přes nadjezd Gahurova a po Benešově nábřeží. Pouze pro starší vozy bez dieselagregátu museli dispečeři stanovovat objízdné trasy zcela jiným směrem – až po Štefánikově ulici – s mnohem většími zpožděními.
DSZO má ve svém vozovém parku 14 krátkých hybridních trolejbusů 24Tr a 9 kloubových hybridních trolejbusů 25Tr. Tato vozidla byla zakoupena s významnou dotací z evropských fondů.