Lázeňskou sezónu v Česku slavnostně zahajují lázně a hotely právě začátkem května. O české lázeňství jeví tradičně zájem především zahraniční klientela, letos se očekává větší příliv českých lázeňských hostů. Zájem o české lázně u Čechů stoupá v závislosti na ekonomické situaci a je také způsoben šířícím se povědomím o kvalitě služeb a rok od roku příznivějších cenách v českých lázeňských městech.
Například v Mariánských Lázních, kde slavnostně zahájili novou lázeňskou sezónu představitelé města, církve a zahraničních partnerských měst uplynulý víkend, očekávají letos 50 % tuzemské klientely. Lázně i hotely jsou na české hosty připraveny a vzkazují, že se Češi nemusejí obávat předražených služeb. Například v OREA HOTELU Bohemia, který se nachází na Hlavní třídě v Mariánských lázních, dostanete polední menu za cenu od 97 Kč. „Snažíme se vyjít našim hostům co možná nejvíce vstříc. Letos očekáváme z 50 % českou klientelu a budeme se snažit jí nabídnout co největší komfort za přijatelné ceny. A víte, že je hotel Bohemia jediným hotelem na Hlavní třídě v Mariánských lázních, který má svoje vlastní parkoviště? „U nás může zaparkovat celkem 6 velkých autobusů a několik desítek osobních automobilů. To je naše velká výhoda,“ říká ředitel hotelu Oskar Vlk. Hosté ostatních hotelů v Mariánských Lázních jsou nuceni využívat centrální parkoviště, které je od kolonády vzdáleno více než půl kilometru. „Je to v pořádku, do centra by se pokud možno autem nemělo zajíždět, nechceme, aby byl v lázních automobilový provoz, to by nebyly žádné lázně,“ říká Iva Čeřovská, obyvatelka Mariánských Lázní.
Zahájení lázeňské sezóny neznamená, že by byly lázně přes zimu uzavřené. „To už dávno neplatí, provozovatelé lázní už léta vysvětlují lékařům, kteří lázně pacientům předepisují, že je možné se v lázních rehabilitovat celoročně,“ potvrzuje Oskar Vlk. „Ani hotely tedy v zimních měsících nezavíráme, máme svoji stálou klientelu celoročně. Čeští lázeňští hosté si začínají všímat výhod českých lázní a pomalu přichází do povědomí, že české lázně nejsou vhodné jen pro bohatou zahraniční klientelu. Mýtus o tom, že si lázně z finančních důvodů nemůžou tuzemci dovolit, se pomalu rozplývá. A díky nabídce wellness balíčků nám pomalu začíná do lázní přijíždět i mladší klientela, například i rodiny s dětmi.“
Více informací naleznete na www.orea.cz.