Naše Praha - Český domov
  • Naše Praha Centrum (Praha 1, Praha 2)
  • Naše Praha 3 (Praha 3)
  • Naše Praha 4 (Praha 4, Praha 11, Praha 12)
  • Naše Praha 5 (Praha 5, Praha 13, Praha 16)
  • Naše Praha 6 (Praha 6, Praha 17)
  • Naše Praha 7 (Praha 7)
  • Naše Praha 8 (Praha 8)
  • Naše Praha 9 (Praha 9, Praha 14, Praha 18, Praha 19, Praha 20, Praha 21)
  • Naše Praha 10 (Praha 10, Praha 15, Praha 22)
  • Zprávy
    • Zprávy
    • Sport
    • Kultura / Volný čas
    • Příspěvky čtenářů
    • PR články
    • Rozhovory
  • Kalendář akcí
  • Mapa
  • Infoservis
  • Řádková inzerce
  • Inzerce
    • Ceník online inzerce
    • Kariéra
    • Obchodní podmínky
    • Kontakty
  • Zprávy
  • Kalendář akcí
temp° 8°C
Časopis všech Pražanů

přihlášení registrace
Čtvrtek 15. Dubnasvátek má Anastázie
Rubriky
  • Zprávy
  • Sport
  • Kultura / Volný čas
  • Příspěvky čtenářů
  • Rozhovory
  • PR články

Po 60 letech první pražský trolejbus, i když je z Plzně

Po 60 letech má Dopravní podnik Praha (DPP) opět svůj vlastní, nikoliv však muzejní trolejbus, který dostane evidenční číslo 9508. Vůz ŠKODA 24 Tr Irisbus DPP zakoupil od Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) za 238 tisíc Kč bez DPH. Po nejnutnějších opravách jej DPP přelakuje do stejných barev, které používá u svých autobusů typu City Bus.

Tahle vypadá provní trolejbus ve vlastnictví DPP . Zdroj DPP
Tahle vypadá provní trolejbus ve vlastnictví DPP . Zdroj DPP

Trolejbus bude DPP primárně využívat pro výuku řidičů i servisního personálu v souvislosti s připravovanou elektrifikací vybraných autobusových linek v Praze. DPP plánuje jeho zavedení do provozu v průběhu letošních letních prázdnin a chystá jej nasazovat také na linku č. 58 mezi Palmovkou a Prosekem. Přesný termín zahájení provozu bude záležet na vývoji oprav kanalizace a vozovky v Prosecké ulici. V DPP bude sloužit do doby nákupu nových trolejbusů, na které chystá vypsat výběrové řízení v průběhu letošního léta. Poté bude trolejbus využívat jako služební a školní vůz.

Vůz ŠKODA 24 Tr Irisbus, který DPP zakoupil do své flotily a přivezl do Ústředních dílen DPP v Hostivaři, je prvním vlastním trolejbusem DPP po 60 letech. Historicky poslední dodávku 35 trolejbusů Škoda 8 Tr (typové označení Škoda 8 Tr 9 a Škoda 8 Tr 10) zrealizoval DPP v roce 1960. Po 12 letech, v noci z 15. na 16. října 1972 skončil v Praze trolejbusový provoz. DPP jej opět obnovil 15. října 2017 na první trati v Prosecké ulici, symbolicky 45 let po ukončení trolejbusového provozu na území hlavního města. Všechny vozy, které DPP na ní od roku 2017 až doposud využíval, byly pronajaty nebo v testovacím provozu. Kmenovou garáží prvního vlastního trolejbusu DPP bude garáž Klíčov.

V následujících týdnech projde trolejbus v Ústředních dílnách v Hostivaří technickou kontrolou  a nejnutnějšími opravami. Poté jej DPP přelakuje do stejného barevného provedení, jaké má u svých autobusů typu City Bus a osadí do něj informační systém PID. „Trolejbus jsme zakoupili nejen kvůli nutnosti výuky řidičů, ale zejména servisního personálu DPP. Připravujeme elektrifikaci několika autobusových tratí v Praze, musíme se proto na to včas připravit i po personální stránce. K tomu nám postačí i tento zachovalý starší vůz, který donedávna jezdil v Plzni,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel – Povrch. „Tento trolejbus nicméně budeme nasazovat také na zatím jedinou pražskou trolejbusovou linku č. 58 z Palmovky na Prosek. Předpokládáme jeho uvedení do provozu v průběhu letošních letních prázdnin, přesný termín nasazení na linku č. 58 bude záležet na vývoji prací na opravě kanalizace a vozovky v Prosecké ulici.“

DPP v současnosti pracuje na projektech elektrifikace několika autobusových linek a rozšíření trolejbusové sítě v Praze. Kromě linky č. 140, na které se v budoucnu rozjedou bateriové trolejbusy (mimo jiné do Letňan a Miškovic), DPP připravuje také zavedení trolejbusů na linku č. 119 na Letiště Václava Havla Praha a další na levém břehu Vltavy. Současně s tím chystá v nejbližších týdnech vypsat veřejné zakázky na nákup nových trolejbusů, které budou v budoucnu na zmiňovaných linkách jezdit.

 

Základní technické údaje o nově zakoupeném trolejbusu:

Typ vozidla: Nízkopodlažní trolejbus ŠKODA 24 Tr Irisbus tp. č. Ey 6871 p

Výrobce: ŠKODA ELECTRIC s.r.o.

Rok výroby: 2005

Dosavadní provozovatel: Plzeňské městské dopravní podniky, a. s.

Dosavadní imatrikulace: PMDP ev. č. 500

Hmotnost prázdného vozidla: 12 800 kg

Maximální rychlost: 65 km/h

Počet míst k sezení: 30

Počet míst k stání: 56

Výkon trakčního motoru: 210 kW

Agregát pro pomocný pojezd: spalovací motor Kirsch APU IPME, motor IVECO NEF-4TAA

 

 

Poslat článek emailem

Váš email:

Email příjemce:

Vzkaz pro příjemce:

Opište kód z obrázku: kodzobrazku

Tweet
  • Galerie
  • Video
  • Komentáře
  • Mapa
  • Poslat emailem
  • Vytisknout
  • Sdílet článek

Podobné články

V Edenu už funguje první z nových stanic linek S49 a S61. Zdroj Ropid

Z Vršovic do Běchovic za 23 minut

Vydáno 14.4.2021

Praha - Město chystá soutěž na dopravce sedmi nových elektrických jednotek pro městské železniční linky S49 a S61. K první městské železniční lince S49 přibude další vlaková linka S61, která rychle propojí jednotlivé čtvrti po obvodu centrální Prahy bez nutnosti cestovat přes centrum města.

Přesun historického mostu. Zdroj ŘVC

Na kanále Troja – Podbaba se zvýší mosty

Vydáno 13.4.2021

Bubeneč - Ředitelství vodních cest ČR (ŘVC) zahájilo modernizaci dvou mostů na plavebním kanále Troja – Podbaba. Památkově chráněný most bývalé polní dráhy a betonový silniční most pro Ústřední čistírnu odpadních vod se zvýší tak, aby pod nimi mohly proplout i sedm metrů vysoké lodě. Pohledově se nezmění - U obou mostů bude stávající konstrukce zrekonstruována a vrácena na zvýšené spodní stavby.

Tomášek se narodil loni v srpnu a jeho maminka o něm na adresu Hnutí Pro život ČR napsala: „Je zlatý, v noci se budí jen jednou za noc. Je to brouček, mockrát děkuji, bez vás by tu nebyl.''

Vraťte mi dítě do mého života!

Vydáno 6.4.2021

Jít na potrat, nebo si dítě nechat? Vyřešit tuto velice citlivou otázku pomáhá Hnutí Pro život ČR a jeho projekt Nesoudíme. Pomáháme, který vede Jaroslava Trajerová a záštitou podporuje například MČ Praha 4. Hnutí oficiálně vzniklo již v roce 1992 a navazuje na poloilegální aktivity mnoha lidí v době komunismu, kterým vadilo, že tehdejší společnost vnímala umělý potrat doslova jako vytržení zubu.

AKTUALIZOVÁNO
25.5.2020 16:00
POČET SDÍLENÍ
krát
  • Vydáno:25.5.2020 16:00
  • Autor:Oskar Kuptik
  • Rubrika:Zprávy
  • Lokalita:Naše Praha
Oskar Kuptik
1GALERIE
 VIDEO
0KOMENTÁŘE
 MAPA
Akce v CČM

Zapomeňte na stres a užijte si předvánoční období v Centru Černý Most

Jsou Vánoce vaším nejoblíbenějším obdobím roku, anebo je kvůli stresu, jenž jim v dnešní době často předchází, vnímáte spíše s rezervou a obavami? V obou případech nabízí perfektní řešení Centrum Černý Most. Pro letošek totiž připravilo program ve znamení adventních tradic, stejně jako služeb ušitých na míru všem, kteří si přejí zvládnout přípravy na zimní svátky především v klidu a maximálním pohodlí.

Do Anglie nebo na Maltu

Chcete, aby vaše dítě plynně mluvilo anglicky?

Určitě chcete a přemýšlíte, jak zlepšit jazykové znalosti vašeho syna nebo dcery. Angličtinu by přece každý student měl solidně zvládnout na střední škole, a k tomu ještě další jazyk na úrovni aspoň B1. Na vysoké už na studium jazyků moc času nebude!

Všechny filmy uváděné v letním UPC MAX kině doplní autogramiády jeho autorů nebo herců.

Centrum Černý Most otevře letní kino s projekcemi nejlepších českých filmů zdarma!

Letošní prázdniny se v Centru Černý Most ponesou na filmové vlně. Na jeho střeše bude každý čtvrtek mezi 23. červnem a 25. srpnem diváky vítat letní UPC MAX kino, které vždy od 21 hodin zdarma postupně promítne desítku vybraných českých snímku.

Šedý zákal nelze odstranit žádnými léky ani brýlemi.

K šedému zákalu směřujeme všichni

Šedy zákal neboli katarakta je oční onemocnění, při kterém dochází k zakalení čiré lidské oční čočky. Toto zakalení brání průchodu světelných paprsků na sítnici, a člověk si tak při-padá, jako by viděl přes mlhu. Jedná se o časté oční onemocnění, které komplikuje život řadě lidí, přitom se dá jednoduše vyřešit.

Laserovou operaci lidé nejčastěji podstupují kvůli odstranění dioptrií

Odhodit brýle i v pokročilém věku dnes máme na dosah ruky

Společně se šedým zákalem mají pacienti jedinečnou možnost se zbavit i závislosti na brýlích, a to díky multifokálním nitroočním čočkám. O tom, proč by lidé měli do svého zraku investovat, jsme se bavili s Adamem Janekem, ředitelem Očního centra Praha.

  • Pošli námět na článek
  • Pošli video
  • Pošli fotogalerii
  • Vložit akci

Naše Praha

  • Kalendář akcí
  • Infoservis

Regionální redakce

  • Praha - centrum
  • Praha 3
  • Praha 4
  • Praha 5
  • Praha 6
  • Praha 7
  • Praha 8
  • Praha 9
  • Praha 10
  • O nás
  • Kontakty
  • Zprávy
Český domov.cz
  GoPay.cz