Podle ABS portálu nechá Správa železnic opravit všechny staniční koleje a nástupiště, přestaví oba podchody a prodlouží je pod celou stanicí. Nástupiště budou přístupná bezbariérově novými výtahy.
Most pod Vyšehradem je kulturní památkou, jeho zbourání by bylo v rozporu s platnou legislativou, zaznělo v Senátu. České špičky památkové péče se v Senátu postavily za zachování železničního mostu.
Správa železnic v pátek 10. listopadu radním a zastupitelům hl. m. Prahy představila aktuální podobu architektonické studie nového železničního mostu na pražské Výtoni. Ten by měl v budoucnosti nahradit starý most z roku 1901, který je již za hranicí své životnosti a kapacitně nestačí narůstajícím požadavkům železniční dopravy.
Pražští zastupitelé dnes v obecné shodě koaličních i opozičních klubů Pirátů, SPOLU, Starostů a nezávislých, Prahy Sobě a ANO vyjádřili podporu rekonstrukci železničního mostu na Výtoni za využití moderních technologií při zachování co nejvíce z charakteru, hmoty a ducha této stavby, která je reprezentována zejména obloukovou nýtovanou konstrukcí přes Vltavu. Pražské zastupitelstvo chápe nezpochybnitelnou dopravní funkci výtoňského mostu, nutnost doplnění třetí koleje z důvodu potřebného zkapacitnění a vybudování nové zastávky na Výtoni, to vše s ohledem na rozvoj města na další desetiletí.
Zástupci Prahy nedávno spolu se Středočeským krajem vyzvali k urychlenému řešení stavu obou železničních mostů přes Vltavu v jižní části metropole. Železniční doprava a její rozvoj je totiž pro Prahu zásadní jako udržitelný způsob dopravy. Metropole proto nyní vítá zejména aktuální snahu Ministerstva dopravy ČR o širokou veřejnou i odbornou diskusi a vznik technického kolokvia pro železniční most pod Vyšehradem.
Vedení městské části Prahy 5 jednotně schválilo stanovisko k zachování železničního mostu na Výtoni i další postup ohledně komunikace se Správou železnic. Starosta Jaroslav Pašmik (Praha 5 SOBĚ) vyzval Správu železnic, aby nepodnikala nevratné kroky ohrožující existenci stávajícího železničního mostu pod Vyšehradem, zapsané kulturní památky.
Veslování probouzí emoce, a tak je skvělou inspirací k umělecké tvorbě. Nadcházející 109. ročník českého nejprestižnějšího veslařského závodu doplní výstava s příznačným názvem ROW ROW ROW. Podle pražského veslařského svazu se divákům nabídne 11 předních českých výtvarníků. V termínu 27. května až 9. června ji bude hostit Kobka č. 17, která stojí na smíchovském břehu Vltavy Hořejšího nábřeží a zároveň nedaleko cíle závodu.
V pátek 22.dubna dopoledne proběhlo slavnostní odhalení cedule s novým názvem části Korunovační ulice v Praze 6. Nově část ulice, ve které je jen velvyslanectví Ruské federace, ponesu název Ukrajinských hrdinů. Celá akce proběhla na Skakunově mostě, pojmenovaném po ukrajinském hrdinovi, který v první den války na svém těle odpálil na mostě trhavinu, a tím zastavil první ruský konvoj. Podívejte se na videa z akce.
Pražští zastupitelé schválili přejmenování Korunovační ulice v úseku kolem ambasády Ruska. Vyšli tak vstříc Praze 6, která přejmenování původně navrhla. Nového názvu se dočká i nedaleko železniční most.
Ocelový most přes Vltavu, který spojuje Smíchov s Vyšehradem, slouží nejen železniční dopravě, ale i chodcům a cyklistům. Právě pro ně osadila společnost THMP cestu nad řekou novými svítidly s LED technologií.
Dělat rozhovor s temperamentní herečkou a zpěvačkou Rozálii Havelkovou (24), která aktuálně září v muzikálu Cabaret, je čirá radost. Neuhne ze žádné otázky, s odpověďmi se „nemaže“ a ráda je prokládá smíchem.
Podskalí/Smíchov - Praha má nový přívoz s názvem Přívoz Vyšehrad. V podstatě není nový, protože kdysi pod Vyšehradem přívoz jezdil a je zmiňován už v roce 1222, kdy ho vlastnila a provozovala Vyšehradská kapitula.
Železniční most spojující Podskalí a Smíchov je v centru pozornosti hlavně proto, že je na hranici své životnosti. Když se začalo hovořit o jeho výměně a rozšíření o jednu kolej byl oheň na střeše. Nelze likvidovat památku.
Zatím nepravomocně rozhodlo ministerstvo kultury (MK), že železniční most v Podskalí spojující Smíchov a Výtoň je stále kulturní památkou. Zatím běží odvolací lhůty a Správa železnic se zřejmě odvolá.
Praha - Železniční most z Podskalí na Smíchov je už delší dobu předmětem řady diskusí. Správa železnic má jasno, chce most zbourat a postavit nový. Má k tomu víc důvodů.
Smíchov - Návrh nového dopravního terminálu lépe propojí železniční a autobusovou dopravu a zkrátí tak přestupní vazby pro cestující a zvýší se jejich komfort. V plánu je i k P+R parkoviště. Po ukončení výběrového řízení na projektanta by výstavba mohla začít v roce 2021.
Praha – Železniční most asi padne, protože byl postaven 1901 a zdá se, že materiál, který byl z dnešního pohledu nevhodný, se unavil. Ještě to sice není jisté, ale první expertízy to naznačují.
Podskalí/Smíchov - Z Výtoně na Smíchov se opět dostanou pěší i cyklisté po lávce. Její část proti vodě už po rekonstrukci slouží. Oprava trvala od letošního května. Začít nbylo možné dříve, protože po mostě lávkami vede i plynové potrubí a práce s rozpálenými nýty by nemusela být bezpečná. Čekalo se tedy na konec topné sezony.
V rámci optimalizace trati Praha-Hostivař – Praha hl.n., narazí Pražané na dopravní komplikace v ulici U Vršovického hřbitova, kde je silniční podjezd pod seřaďovacím nádražím. A také v ulicli V Korytech, kde je také železniční most.
Železničnímu mostu pod Vyšehradem hrozí demolice. Navrhuje to studie projektantské firmy Sudop, kterou si objednala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Informaci potvrdila mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Pokračování Blanky (někde se říká Vlasta) se nyní projednává a už dříve se hovořilo, že by se pod zem mohla dostat i ulice v Holešovičkách, kde se po dokončení Blanky ještě více zhoršil stav dopravy. Stále více je slyšet spolek Holešovičky pro lidi Oskar Kuptík
Po pádu Trojské lávky se bude možná něco dít, titulky v novinách, že se budou kontrolovat pražské mosty, jestli nejsou špatné, jsou trochu mimo. TSK totiž už před rokem a půl zveřejnila zprávu o špatném stavu pražských mostů. Uvádíme ji v nezměněné podobě, tak jak vyšla 12.4. 2016.
Poslední prázdninový den proběhne v Tančícím domě historicky první běh, díky kterému se závodníci budou moci podívat do prostor jako je únikové schodiště či 6. patro, kam se veřejnost za každodenního provozu běžně nedostane.
Od včerejšího dne zpestřují volné chvíle procházejícím lidem po náplavce i čekajícím řidičům na semaforech velkoformátové akty, instalované na Železničním mostě.
Farmářské trhy, které se konají pravidelně na Rašínově nábřeží, jsou v ohrožení. Nehrozí jejich úplný zánik, ale město plánuje jejich odsun. Ten by však pro trhy mohl mít likvidační následky. Z 90 stánků by na novém stanovišti bylo možné provozovat 58, místo 30 chladících aut by dorazilo už jen 12.
Více toalet s lepšími hygienickými podmínkami, více odpadkových košů, častější úklid a lepší nakládání s odpady. To jsou první viditelné znaky změny na pražských náplavkách, které jsou hlavně v letních měsících oblíbeným cílem mnoha Pražanů. Jak ale uvádí Městský správce nábřeží Daniel Hagen, je ještě mnoho věcí, které je potřeba vyřešit a zlepšit.