„Konkrétní výstupy v podobě zvýšeného přílivu turistů z Německa, Rakouska a Itálie, které přilákají programy Moravské jantarové stezky II, očekáváme od jara roku 2010,“ shodli se hejtmani obou krajů Stanislav Mišák a Martin Tesařík. Při úvodní propagaci nového projektu pomohla partnerská města obou krajů v jednotlivých zemích, spolupracovala na uspořádání tiskových konferencí. Oba kraje také v zahraničí projekt představily na osmi veletrzích a při třech speciálních prezentacích. Následných šesti famtripů a presstripů na Moravě se pak zúčastnily více než tři desítky zástupců zahraničních cestovních kanceláří a novinářů. Zástupci cestovních kanceláří si mapovali nejen kvalitu nabízeného poznávacího programu, ale i ubytovacích kapacit, které budou svým klientům nabízet. „Ohlasy byly velmi pozitivní. Hosty dle jejich slov nadchla kromě krásné přírody a památek také pohostinnost místních lidí. Navíc vysoce hodnotili, že se napříč celou cestou jako nit táhne možnost poznávat gastronomické speciality – od valašských frgálů a slivovce přes moravská vína až po likéry z Prostějova nebo olomoucké tvarůžky,“ uvedla ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy Dana Daňová.
K projektu Moravské jantarové stezky II. vydaly oba kraje pro oslovení potenciálních návštěvníků množství propagačních tiskovin v němčině a italštině. Konkrétně jde o 80 tisíc kusů tiskovin prvního kontaktu pro oslovení touroperátorů jednotlivých zemí se stručnou charakteristikou všech programů. „Dále jsme vydali 8 tisíc kusů kalendářů významných kulturních a sportovních akcí, 54 tisíc kusů produktových listů s popisem různých typů nabízených produktů, tisíc kusů DVD s filmem o regionu a krátkým spotem a tisíc kusů plakátů,“ objasnila Dana Daňová s tím, že informační materiály byly distribuovány prostřednictvím veletrhů, prezentací, fam a presstripů i cílenou distribucí. V jejím rámci oba kraje oslovily cíleným mailingem 8 500 touroperátorů a 35 tisíc nepodnikatelských organizátorů, jako jsou různá sdružení a zájmové spolky. Ve vybraných zahraničních a domácích médiích byly otištěny propagační inzeráty a v některých byly vkládány propagační tiskoviny. Celkové náklady projektu Moravské jantarové stezky II činí 11,45 milionů korun, z nichž 9,73 milionů korun pokrývá dotace z Regionálního operačního programu NUTS II Střední Morava. Olomoucký kraj se na projektu podílí finanční částkou 5 milionů korun, Zlínský kraj částkou 6,45 milionů korun. Nositelem projektu je Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, hlavním partnerem Střední Morava – sdružení cestovního ruchu.