Oskar Kuptík
„Důležité je, že celý interiér vozu si navrhli strážníci sami na základě svých letitých zkušeností,“ upozornil ředitel strážníků Eduard Šuster. Dodal, že z celkového počtu opilců tvoří 82 procent muži a 75 procent převážených je občanů České republiky.
Prostor pro převoz opilých lidí je od prostoru pro řidiče a strážníky oddělen. Jsou v něm dvě sedadla pro opilce a jedno pro dohlížejícího strážníka. „ Sedadla jsme umístili tak, aby se oči strážníka nepotkaly s očima opilců, protože oční kontakt u opilých lidí většinou zvyšuje jejich agresi,“ řekl k interiéru vozu strážník specialista Petr Adamec. „ Do vozu se vstupuje zadem, protože máme tím pádem větší prostor než při vstupu bočními dveřmi. Dále je na základě zkušeností v převozní části také kamera a intercom, kvůli rychlé komunikaci s posádkou. Vůz má i defibrilátor, invalidní vozík, alkohotester, desinfekční prostředky a také záchranářský batoh. Vůz na základě vypsané soutěže upravila pro potřeby strážníků firma Jíša industries, která se zabývá podobnými úpravami.
Při odvozu opilců slouží vždy trojčlenná hlídka složená ze dvou strážníků a jednoho policisty a samozřejmě je tu i úzká spolupráce se záchrannou službou. „Musíme se rozhodnout, zda opilce odvezeme rovnou a nebo, zda je to případ pro rychlou záchrannou službu. To v případě, když je opilec ohrožen na životě nebo vážně zraněn,“ upozornil Petr Adamec. U odvozu opilců slouží strážníci, kteří prošli spaciálním školením a přípravou předevím ohledně záchranářských záležitostí.