Mobilní operátoři ve spolupráci s magistrátem, Dopravním podnikem Praha (DPP) a společností CETIN pracují na dalším pokrývání a do konce března příštího roku se síť rozšíří do dalších 16 stanic a přilehlých tunelů na trasách A a B. Kompletní pokrytí metra sítí LTE by mohlo být hotové na konci roku 2021. DPP současně koordinuje ve spolupráci s mobilními operátory přípravu projektu nové trasy D tak, aby pokrývání nových úseků metra signálem 4G bylo již organickou součástí výstavby.
Do konce března 2020 se signálu ve standardu 4G dočkají cestující v 6 stanicích na trase A mezi Muzeem a Dejvickou a v 10 na trase B mezi Smíchovským nádražím a Palmovkou. Cestující tak budou moci již záhy využívat vysokorychlostní síť LTE v celkem 32 stanicích metra a přilehlých tunelech, což je více než polovina celého metra.
K pokrytí sítí LTE v celém rozsahu metra tak zůstane dovybavit nejmodernějšími zařízeními ještě 29 stanic a přilehlých tunelů. Což by mohlo být na sklonku roku 2021.
Fakta z pražského metra
Konsorcium operátorů a společnosti CETIN pokrývá pražské metro 4G technologií na vlastní náklady. Výstavbu koordinuje společnost T-Mobile Czech Republic. Pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi stojí v průměru 10 milionů Kč v závislosti na jeho délce. Nejdelší i nejkratší mezistaniční úsek v pražském metru se nachází na trase C. Největší vzdálenost (2.748 m) je mezi stanicemi Nádraží Holešovice a Kobylisy, kde ani obhlídku není možné stihnout za jednu noc, ale je třeba ji rozdělit na dvakrát. Na druhou stranu nejkratší úsek (425 m) vede ze stanice Muzeum C na Hlavní nádraží. Výstavba LTE sítě může v metru probíhat pouze v noci, v krátké době necelých tří hodin, kdy vlaky nejezdí. Výstavbu je třeba koordinovat s probíhající rekonstrukcí některých stanic a tunelů, které mají přednost, a během kterých síť LTE instalovat nelze. Každou noc pracuje v metru na několika místech najednou na 70 techniků operátorů. K instalaci a montáži sítě LTE do jedné stanice je potřeba 50 hodin (+ hodiny příprav před samotným vstupem do tunelu), pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi zabere 2 měsíce v obou směrech.
V současnosti mohou cestující využívat mobilní služby ve standardu 4G již v 16 stanicích a přilehlých tunelech v úsecích Bořislavka – Nemocnice Motol (4 stanice) na trase A, na trase C v úseku Muzeum – Roztyly (8 stanic), a ode dneška také v úseku Muzeum – Nádraží Holešovice (4 stanice).