Ivan Kuptík
„Od uvedení stanice metra Nádraží Veleslavín do provozu bylo jasné, že vzhledem k tomu, že je stanice klíčová pro spojení na letiště, je absence eskalátorů velkou chybou. Začali jsme s Dopravním podnikem hned hledat řešení, ve hře byly i pásové dopravníky na zavazadla, nakonec má stanice eskalátory a stane se tak konečně pro cestující přívětivou,“ říká Petr Dolínek (ČSSD), náměstek primátorky pro dopravu, sport a volný čas.
V době přípravy projektu V.A se předpokládalo, že bude před zprovozněním metra V.A již v provozu modernizovaná trať Praha – Kladno s připojením na letiště. Tato drážní stavba měla být řešena tak, že veškeré přepravní vazby s nově budovaným metrem V.A budou probíhat v podzemních vestibulech i podchodech, tj. samotný výstup na povrch nebyl původně zamýšlen pro přestup na autobusy směřující na letiště.
Byla realizována dvojice eskalátorů (šíře 800 mm/na jedno rameno) umožňující pohyb schodů nahoru i dolů. Uspořádání bylo navrženo po konzultacích s IPR a ODA MHMP jako nejvhodnější řešení. Dostavba eskalátorů byla navržena do stávajících železobetonových konstrukcí podchodu stanice, aby nebyla narušena statika objektu a celé stanice metra a i provozování přilehlých místností v podchodu.
V rámci doplnění dvojice eskalátorů byl také doplněn přístřešek autobusu ve směru Slaný. Odhadované celkové náklady akce činily před zahájením cca 33 mil. Kč, finální částka bude ještě vyčíslena. Zhotovitelem byl Metrostav a. s.
V návaznosti na zprovoznění pohyblivých schodů se zastávky pro linky č. 119 a 225 vrací do autobusového obratiště.