Zpráva o pražských mostech
Rada hl. m. Prahy dnes vzala na vědomí analýzu o stavu pražských mostů, svěřených do správy Technické správy komunikací hl. m. Prahy (TSK). V předkládané analýze jsou uvedeny základní údaje o mostních objektech, které jsou ve vlastnictví hlavního města Prahy a u kterých Technická správa komunikací hl. m. Prahy vykonává správu v rozsahu přidělených finančních prostředků. TSK ke dni 29. února 2016 eviduje celkem 677 mostních objektů.
„Tento souhrnný materiál jsem nechal Technickou správou komunikací zpracovat zejména proto, abychom získali ucelený přehled o stavu mostů a mostních konstrukcí ve vlastnictví hlavního města Prahy. Tato informace nám v budoucnu pomůže při plánování finančních prostředků nejen na běžnou údržbu, ale zejména přehodnotí priority u plánování velkých rekonstrukcí,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek, radní pro dopravu.
„V informaci jsme uvedli především mosty delší než 100 m přes hlavní koryto Vltavy, vybrané dopravně důležité mosty delší než 100 m a mosty s délkou menší než 100 m, u nichž je stavební stav hodnocen jako špatný, velmi špatný a havarijní,“ řekl Ladislav Pivec, šéf TSK.
Předmět přemostění |
Klasifikační stupeň stavebního stavu |
|||||||
I – Bezvadný |
II – Velmi dobrý |
III – Dobrý |
IV – Uspokojivý |
V – Špatný |
VI – Velmi špatný |
VII – Havarijní |
Celkem |
|
Vltavské mosty délky nad 100 m |
2 |
|
1 |
8 |
7 |
1 |
2 |
21 |
Další dopravně významné mosty nad100 m |
1 |
|
10 |
15 |
|
1 |
|
27 |
ostatní mosty délky pod 100 m |
|
1 |
2 |
3 |
|
|
1 |
7 |
mosty délky nad 100 m, stav V.,VI., VII. |
|
|
|
|
80 |
16 |
3 |
99 |
Ostatní mosty |
30 |
47 |
169 |
262 |
13 |
2 |
|
523 |
Celkový součet |
33 |
48 |
182 |
288 |
100 |
20 |
6 |
677 |
Mosty přes Vltavu delší než 100 m, které jsou uvedeny v souhrnném materiálu pro RHMP
Trojský most
Klasifikační stupeň stavebního stavu: I. – bezvadný
Lávka v Troji
Klasifikační stupeň stavebního stavu: V. – špatný
Most Barikádníků
Klasifikační stupeň stavebního stavu: IV. – uspokojivý
Libeňský most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:
rámové konstrukce VI. – velmi špatný
klenby V. – špatný
Hlávkův most (obloukový), ze Štvanice na Bubenské nábřeží
Klasifikační stupeň stavebního stavu obloukové části: V. – špatný
Hlávkův most (trámový), z Těšnova na Štvanici
Klasifikační stupeň stavebního stavu trámová část: V. – špatný
Štefánikův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu: IV. – uspokojivý
Čechův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:
nosné konstrukce IV. – uspokojivý
umělecká výzdoba V. – špatný
Mánesův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu: IV. – uspokojivý
Karlův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu:
mostovky a parapetního zábradlí II. – velmi dobrý
klenby a spodní stavby IV. – V. uspokojivý až špatný
Most Legií
Klasifikační stupeň stavebního stavu: V. – špatný (s ohledem k nefunkční hydroizolaci).
Jiráskův most
Klasifikační stupeň stavebního stavu: IV. – uspokojivý
Palackého most
Klasifikační stupeň stavebního stavu: V. – špatný
Železniční most, lávka pro pěší – jih
Klasifikační stupeň stavebního stavu: VII. – havarijní (podle nejslabšího funkčního prvku) se stupněm použitelnosti II-podmíněně použitelné (s tím, že příprava opravy bude zahájena v roce 2015 a realizována v r. 2016)
Železniční most, lávka pro pěší – sever
Klasifikační stupeň stavebního stavu: VII. – havarijní (podle nejslabšího funkčního prvku) se stupněm použitelnosti II-podmíněně použitelné (s tím, že příprava opravy bude zahájena v roce 2015 a realizována v r. 2016)
Barrandovský most
Klasifikační stupeň stavebního stavu: V. – špatný